Lorna (Faram x Visioen) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Lorna (Faram x Visioen) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:49

Hai Doei! Na mn vorige topic ([HAW] Lorna (Faram x Visioen) @ dressuur) waar ik zelf was geschokken van mijn houding, dat deze weer achteruit was gegaan, hier een nieuw topic. Met foto's waar het paard een stúk lekkerder liep en ik er ook beter op zat. Beugels een gat langer gedaan en dat heeft al geholpen. Ik ben er nog lang niet... Maar vrijdag dan eindelijk les (en fotografe aanwezig dus hopelijk foto's waar ik er wel goed opzit!) en ik vermoed nu al dat die les hard werken gaat worden voor mij en Lorna *LOL*

5 foto's in links, die zijn ook zeker de moeite waard om te bekijken! Ja

Om te beginnen: dit krijg je als Lorna heet is en vanuit stap naar galop mag *LOL* :
1. http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Met%20border/Topics/HAW%2015%20april%2008/DSC_0062-border.jpg

Even lekker vertrekken in galop:
2. Afbeelding

3. http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Met%20border/Topics/HAW%2015%20april%2008/DSC_0117-border.jpg

Stukje keertwending:
4. Afbeelding

Contra en bewust in verlichte zit:
5. Afbeelding

6. http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Met%20border/Topics/HAW%2015%20april%2008/DSC_0181-border.jpg

7. http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Met%20border/Topics/HAW%2015%20april%2008/DSC_0198-border.jpg

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Met%20border/Topics/HAW%2015%20april%2008/DSC_0324-border.jpg

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Overgang stap naar draf:
16. Afbeelding

17. Afbeelding

18. Afbeelding

19. Afbeelding

En op het eind mag ze altijd een paar rondjes uitracen als beloning:
20. Afbeelding

Oja leuk om te vermelden, afgelopen weekend 2e wedstrijd gehad, en we hebben 185 en 183 gehaald + een beker en oranje lint! Go jij! Go jij! Hyper!

Een berichtje is leuk Ja

sjorsie

Re: Lorna (Faram x Visioen) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:53

leuk paard en leuke combi probeer wel wat meer op je zit te letten, je zit op vrijwel alle foto's meer naar rechts en wat te veel naar voren, meer achterover in het zadel zitten.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:53

Hee. Leuk paardje
Je houding is al wat verbeterd, vergeleke het andere topic
Maar probeer nog iets meer naar achteren te zitten in je zadel.

Kusje

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:12

Ziet er goed uit Rosa Knipoog
Inderdaad heel erg verbeterd, maar je rijd nu ook al langer op het nieuwe zadel, En nog gefeliciteerd met je overwinning Knipoog
Probeer iets betel rechtop te zitten en dan komt het helemaal goed

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:47

Uhhh zeg maar gewoon keihard: GA op je KONT zitten! Huilen van het lachen

@ sjorsie: op welke foto's zie je dat ik meer naar rechts zit? Met app is mijn houding idd niet juist, dan hang ik tegen.

Verder thanks! Haha!

Ik had trouwens bij beide proeven een 7 voor mijn houding en zit, waar die vent naar gekeken heeft? Nagelbijten / Gniffelen Of op wedstrijd kan ik het wel!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:54

Thanks xl0essj! T is ook een mooierd en leukerd (toch wel, ondanks haar drakenstreken Knipoog ).

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:08

leuk hoor, maar let op je voeten, soms zijn het kapstokken Tong uitsteken verder een leuk paard verder commentaar is al gegeven Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:38

KLopt van me voeten, maar dat komt doordat ik niet goed genoeg op mn kont zit, daardoor sluiten mn knieeën niet genoeg aan en gaan mn voeten naar buiten staan Knipoog
En ik heb een wat mannelijke bouw qua been / voet stand Bloos

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:44

op foto 13 loopt hij het lekkerst omdat je houding daar veel beter is dan op de rest van de fotos.

maar de eerste foto aanzet naar galop, vind ik afschuwelijke foto snap ook wel waarom het paard zich op dat moment zo gedraagd,

je houd hem vanwege je houding ontzettend tegen, en tegelijkertijd spoor je hem aan. paard komt dus in verzet.

maar verder echt super leuke combi, en hoop snel weer nieuwe pica te zien, weet zeker als je je houding verbeterd dat je paardje ook meer met je meegaat en het nog beter gaat worden,

tips:
- rug recht
- ("grof gezegt Tong uitsteken) tieten naar voren
- zitten op je kont
- hakken uitdrukken

najah veel succes met de les

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:48

op de grond kijken en naar voren zitten leer je ook niet een twee drie af, ik vind het mooie foto's verder er zitten een paar hele goeie tussen waar je netjes op zit. Succes verder !

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:51

leuk paard!
geen geld zoeken en achterover Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:18

Nou al op heel wat foto's is mijn houding aardig goed, ik zit zelf liever iets naar voren dan teveel naar achteren, dan hang je in de rug naar mijn idee, met íets naar voren ontlast je de rug juist wat.
De eerste foto is nog in het begin, ze was behoorlijk heftig op sommige momenten, dat ik zo naar voren kom is een reactie op die gigantische sprong van 'er, zo enthousiast had ik 'er niet verwacht!

Thanks garny95 Lachen 'er zitten idd mooie momenten tussen, ik ben alleen noog niet constant in mn houding.

@ Fleur_Laura: thanks Lachen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:26

Je moet echt op je kont zitten, maar dat commentaar is hier al gegeven.
Daarnaast steek je op foto 16 je benen wat te ver naar voren en zit je voor mijn gevoel wat te ver achterin het zadel.

Met met goede les en iemand die op je houding let kom je er wel.
Succes, bij wie ga je lessen?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:32

Haha klopt Suus! Bloos
Op 16 vertrok zo gigantisch mooi op een lichte been hulp, qua Lorna ben ik helemaal trots, maar ik schiet wat naar achteren Knipoog

Ik ga lessen bij Helma van Harselaar, de ma van Bettine (die Velvet start). Die geeft echt heel goed les, dat gaat zeker wel goedkomen daarmee!

Ook hebben we de hele winter bijna niet kunnen rijden, dat heeft ook niet echt geholpen een mezelf en Lorna bijhouden. Maar nu we weer vaker rijden gaat het elke keer beter Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:34

Probeer wat meer op je beenligging te letten, doordat je je benen niet aansluit in het zadel draai je je tenen naar buiten en zit je net iets te ver naar achter in het zadel.
En ben je af en toe aan het oefenen voor een pianospel? Knipoog

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:37

Oh als je dan maar aangeeft dat ze op je houding moet letten, dan moet dat goed komen.
Wees streng voor jezelf.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:44

Mn tenen gaat wel goedkomen als ik meer in het zadel zit, dan sluit ik mn knieeën beter aan en kunnen mn benen mooi afhangen Lachen

Uhhh Suus, ik denk dat ik dat niet eens hoef door te geven, ik zal meteen op mn plek gezet worden! ROFL

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:46

En Sharon... handen vallen hardstikke mee! Bloos!
En ik heb vroeger piano gespleed Tong uitsteken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:31

OoappeloO schreef:

idd dit vond ik dus ook,
vind jou handligging goed zo,
af en toe piano maarjah moment opnamen,.
maar jou handen geven wel weer fijn beeld qua ligging

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:33

OoappeloO schreef:

Valt ook reuze mee, zag het alleen op een paar foto's, kunnen moment opnamen zijn maar het kunnen dus ook moment opnamen zijn dat je ze recht op hebt. Knipoog

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:43

De oefeningen zien er allemaal feilloos uit... Het zijn meer de basisdingen die niet helemaal bevestigd lijken op deze foto's... Op enkele foto's lijkt het alsof je stugger in je rechterhand bent dan in je linker waardoor het paard ietwat met een stugge en ongemakkelijke knik naar binnen aanneemt. Het lijkt me een erg lekker paard om te rijden maar ze (ik beoordeel ook alleen maar vanaf foto's nu) zou misschien ietwat vlugger mogen zijn. Meer actie reactie van achter. Iets sneller aan het been.. Waardoor ze misschien iets luchtiger kan worden van voor, minder zwaar op je hand (misschien is ze dat wel niet hoor, maar dat lijk ik uit de foto's op te kunnen maken). Als je snapt wat ik bedoel. Ben ervan overtuigd dat je de punten betreffende je houding al genoeg te horen hebt gekregen en weet ook zeker dat jullie samen, als het iets meer bevestigd is, een super combinatie vormen Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:49

sronnie schreef:
OoappeloO schreef:

Valt ook reuze mee, zag het alleen op een paar foto's, kunnen moment opnamen zijn maar het kunnen dus ook moment opnamen zijn dat je ze recht op hebt. Knipoog

T is dus naar mijn idee (ik heb nog ff de andere 100 foto's bekeken Huilen van het lachen ) een moment opname als ik piano speel Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:58

winnie03 schreef:
De oefeningen zien er allemaal feilloos uit... Het zijn meer de basisdingen die niet helemaal bevestigd lijken op deze foto's... Op enkele foto's lijkt het alsof je stugger in je rechterhand bent dan in je linker waardoor het paard ietwat met een stugge en ongemakkelijke knik naar binnen aanneemt. Het lijkt me een erg lekker paard om te rijden maar ze (ik beoordeel ook alleen maar vanaf foto's nu) zou misschien ietwat vlugger mogen zijn. Meer actie reactie van achter. Iets sneller aan het been.. Waardoor ze misschien iets luchtiger kan worden van voor, minder zwaar op je hand (misschien is ze dat wel niet hoor, maar dat lijk ik uit de foto's op te kunnen maken). Als je snapt wat ik bedoel. Ben ervan overtuigd dat je de punten betreffende je houding al genoeg te horen hebt gekregen en weet ook zeker dat jullie samen, als het iets meer bevestigd is, een super combinatie vormen Haha!

Thanks! Lachen Leuk om te horen dat de oefeningen er goed uit zien, ff wat positiefs behalve: mooi paard Knipoog
Reactie op mijn been was wel aardig, kan nog beter maar dat is ook een erg zwak punt van Lorna, liever lui dan moe en snel afgeleid. Vrijdag zullen we daar ook hard aan gaan werken verwacht ik zo!
Qua handen weet ik zelf niet zo goed, komt denk ik ook voort uit mn houding die dan niet helemaal goed is.
Zwaar op de hand was ze pas op het eind, toen ze moe begon te worden, toen ging ze ook wat kantelen in 'er hoofd.
Fijn om te rijden is ze zeker, áls ze 'er goede bui heeft. We hebben ook wel eens dagen dat ze niet eens rechtuit wil galoperen en er geen enkele oefening uitkomt Nagelbijten / Gniffelen
Combinatie vormen we al, op de manier van, je kan niet op Lorna stappen met ff rijden en weer op stal, dan gaat ze stieren en wordt het een echt draakje Knipoog ! Gelukkig zijn we nu doordat we weer gewoon kunnen trainen ivm de bak weer meer gaan samenwerken Lachen

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:53

OoappeloO schreef:
winnie03 schreef:

Thanks! Lachen Leuk om te horen dat de oefeningen er goed uit zien, ff wat positiefs behalve: mooi paard Knipoog
Reactie op mijn been was wel aardig, kan nog beter maar dat is ook een erg zwak punt van Lorna, liever lui dan moe en snel afgeleid. Vrijdag zullen we daar ook hard aan gaan werken verwacht ik zo!
Qua handen weet ik zelf niet zo goed, komt denk ik ook voort uit mn houding die dan niet helemaal goed is.
Zwaar op de hand was ze pas op het eind, toen ze moe begon te worden, toen ging ze ook wat kantelen in 'er hoofd.
Fijn om te rijden is ze zeker, áls ze 'er goede bui heeft. We hebben ook wel eens dagen dat ze niet eens rechtuit wil galoperen en er geen enkele oefening uitkomt Nagelbijten / Gniffelen
Combinatie vormen we al, op de manier van, je kan niet op Lorna stappen met ff rijden en weer op stal, dan gaat ze stieren en wordt het een echt draakje Knipoog ! Gelukkig zijn we nu doordat we weer gewoon kunnen trainen ivm de bak weer meer gaan samenwerken Lachen

Ik vind dat je heel eerlijk rijdt Lachen Af en toe terug naar de ontspanning en even in verlichte zit door de bak.. Je ziet meteen aan d'r uitdrukking dat ze daarop reageert, op een positieve manier.. erg goed Lachen Dat geeft ook al aan dat jullie en goede combinatie zijn Knipoog Dat je oprecht met r omgaat.. Lachen Werk aan d'r reactie op je been en dan ben ik heel snel benieuwd naar nieuwe foto's!..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:46

Thanks winnie03! Lachen Bloos

Tussendoor laat ik 'er ook vaak lang, even halsstrekken of gewoon helemaal lang en daarna weer oppakken.

Als het goed is heb ik dus vrijdag foto's van mn les! Ik ben benieuwd! Haha!