Nou, ik heb heeeeel wat jaartjes springpaarden gereden en springruiters zien rijden, en jouw houding is echt niet bar slecht hoor!
Je komt netjes mee, je lichaam zou misschien iets meer aansluiting kunnen vinden bij het paard, maar liever een ruiter die meekomt zoals jij dan eentje die in de beweging achterblijft en aan de teugels gaat hangen...!
Over de teugels losgooien...Nou, dat wordt hier ook wel weer wat overdreven. Ten eerste is dat helemaal niet makkelijk; een paard voldoende 'lucht' geven en toch contact houden boven die sprong. Je hebt bij foto 3 en 4 mooi contact. Op foto 2 is er inderdaad teveel teugelvrijheid, maar nogmaals, ik zie liever dit dan iemand die vol in de paardenmond hangt.
Dan nog foto 1....Je hebt met je binnenteugel wel contact en met de buitenteugel niet....Let daarop! Waar dit op gegeven moment in kan gaan resulteren is een scheef springend paard. Je rijdt waarschijnlijk met ongelijke druk naar de sprong en op gegevn moment gaat het paard door de plotselinge vrijdheid die hem dan gegeven wordt scheef springen, omdat je hem eigenlijk in die richting hebt gereden zeg maar...
Het is ook verdomd moeilijk uit te leggen via internet....
Maar al met al; ik vind het echt helemaal niet slecht. En je hebt een super gaaf paard