Meya met Stella dressuurwedstrijd [L1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Meya met Stella dressuurwedstrijd [L1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 12:06

Hee Lachen

Om ook nog even mee te doen, heb ik de foto's van MissToseland ook maar even in mijn eigen topic gezet. Ik heb hier van haar toestemming gekregen, ze heeft nog meer foto's gemaakt de site van haar is: http://www.corinaplat.nl

Het inrijden ging naar mijn gevoel goed, en ging dan ook met goeie moed de andere binnenbak binnen. Daar was ze gespannen, denk dat ze er niks aan vond omdat de muren zo vlak om haar heen staan & 'thuis' rijden wij in een buitenbak. Achja, het 1e proef zag er niet uit! Koe Mijn voorleester Suzanne zei ga haar even wakker maken in de inrijbak dan komt het vast wel goed. En ja hoor, in de inrijbak liep ze weer alsof ze helemaal niet dwars was geweest. Clown Dacht naja nu gaat het 2e proefje vast wel wat beter, het ging ook beter maar slechtere punten. Niks aan te doen, 17 mei in Oenkerk gaan we er gewoon weer voor Lachen
Had 165 en 164 punten Bloos

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
.. begin middendraf het weg rijden.
3.
Afbeelding
.. zo ging het zowat de hele tijd in de wedstrijdring, ze maakte zich ongelovelijk sterk.

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/Haflingerwedstrijd/Ochtend/afbeelding197border.jpg
.. hier vloog ze wat te hard weg, waardoor ik met mijn teugels tegenhield en dit het gevolg was..

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/Haflingerwedstrijd/Ochtend/afbeelding297border.jpg
.. wou even wat goeie reactie op mijn been.

17.
http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/Haflingerwedstrijd/Ochtend/afbeelding305border.jpg

18.
Afbeelding
al met al, ( inrijden ) was ik tevreden Lachen

links ook wel kijke waard Knipoog

Ryanne_

Re: Meya met Stella dressuurwedstrijd [L1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:08

Wat een leuk besie echt leuk en die knotjes mij lukt het niet de manen van mijn haf zijn veeeeel te dik en voor knotjes te lang Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:26

Wat een mooi paardje!
Het lijkt alleen alsof je teveel druk op dr mond zet en te weinig been geeft, ze gebruikt haar achterhand ook niet zo goed.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:30

Ik ben zelf ook geen anky, maar vind dat je dr iets teveel tegenhoud.

Je kunt inderdaad wel zien dat ze gespannen is. Hopelijk gaat het in Oenkerk beter!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:34

Ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal weg van. Bloos
Je kijkt continu naar je paard, wat me erg hinderd.. En je houding vind ik ook niet zo mooi. Lachen Probeer er aan te werken.
Daarnaast ook je beenhouding even op letten, deze leiden namelijk op sommige foto's ook een eigen leven.

Verder een super mooie haf! Alleen die knotjes vind ik niet zo mooi. Lachen

Succes nog verder! Jullie komen er zeker wel!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:38

Je handis inderdaad erg streng en je houding ook wat gespannen, ik denk dat je paard daar ook wel op reageert dus probeer daar aan te werken.
Maar ach, volgende keer beter Lachen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:43

Heeey Meya ! Dat is lang geleden zeg. Erg leuke foto's probeer alleen je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien. En probeer geen piano te spelen Knipoog. Dan gaat het helemaal goed komen de volgende keer Lachen!!

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:47

Leuk haflingertje
Alleen vind ik het er erg gespannen uitzien
end at vind ik jammer
probeer hem iets meer van achter na voren te rijden, en jezelf iets meer ontspannen.
Misschien heb ik het mis, want foto's zijn momnet opnames.
Maar ik weet zeker dat jij en je haffie wel ver kunnen komen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:51

Leuke haf!
Wat ik zie op de foto's is wat mijn haf ook wel eens heeft, zo'n dwars dagje waarop ze ontzettend sterk kunnen zijn.
Mijn tip: Ga niet teveel tegenwerken. Ik zie je veel tegendruk geven, maar echt je wint het nooit van zoveel paardenkilo's die tegenwerken.
Geef een ophouding en laat daarna weer los, meer ontspannen.

Werkt niet altijd hoor, soms hebben ze gewoon zo'n dag van bekijk het maar Knipoog Ik houd dan zelfs wel eens op met proberen, volgende x beter want boos worden lijdt bij mij tot oneerlijk gaan rijden en dat wil ik niet.

Succes verder!!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:55

Je houdt haar heel erg bij je, ik vind dat het geheel er heel gespannen uitziet.
Het kan natuurlijk zijn dat dat alleen vandaag was, maar als ze zich altijd zo bovenin zet, probeer haar dan iets lager en over de rug te rijden, niet dat ze met haar hoofd tussen d'r knieen loopt, maar dat ze je hand volgt.
Succes!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:35

Hallo Meya..
Ik zag je met de haflingerwedstrijd wel rijden. Van je 1e proef schrok ik ontzettend, werk aub aan je handhouding. Want je pony die loopt alle kanten op te kopschudden. En ook dat tegen de kantine-raam opzetten vond ik niet helemaal op zijn plaats. Als jij rustig en ontspannen met rustige hand er op zit, word zij ook rustiger.
2e proef was al wel iets netter maar werk echt aan je handen want dit gaat je veel punten kosten

( stond zeker vast ook wel op papier? Dat je pony het hoofd van links naar rechts deed ).
En voor de rest, blijf maar oefenen en 17 mei duurt ook nog wel even, dus tijd genoeg.

Ohja nog even toevoeging ; probeer eens je beugels een gaatje langer te doen. Volgens mij heb je de beugels zo, omdat je anders met je benen onder haar buik komt? Want zo kun jij je hakken niet uitdrukken en lijkt je houding direct een stuk minder netter.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 20:55

assiejlover schreef:
Hallo Meya..
Ik zag je met de haflingerwedstrijd wel rijden. Van je 1e proef schrok ik ontzettend, werk aub aan je handhouding. Want je pony die loopt alle kanten op te kopschudden. En ook dat tegen de kantine-raam opzetten vond ik niet helemaal op zijn plaats. Als jij rustig en ontspannen met rustige hand er op zit, word zij ook rustiger.
2e proef was al wel iets netter maar werk echt aan je handen want dit gaat je veel punten kosten

( stond zeker vast ook wel op papier? Dat je pony het hoofd van links naar rechts deed ).
En voor de rest, blijf maar oefenen en 17 mei duurt ook nog wel even, dus tijd genoeg.

Ohja nog even toevoeging ; probeer eens je beugels een gaatje langer te doen. Volgens mij heb je de beugels zo, omdat je anders met je benen onder haar buik komt? Want zo kun jij je hakken niet uitdrukken en lijkt je houding direct een stuk minder netter.

Nee, dat stond niet op mijn papier. Moest meer met mijn benen werken ipv van mijn handen, maar met het hoofdschudden stond er niet apart opgezet. Komt wel op hetzelfde neer maar goed. Het tegen het kantine raam opzetten, sorry hoor maar een pony hoort niet onder je weg te trekken en te scheuren dus ik dacht even tot stilstand. Knipoog En ik heb sinds zaterdag beugels 2 gaatjes korter, dan gaat het hakken uit drukken zelfs beter Bloos Maar bedankt voor het commentaar & de rest natuurlijk ook Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:26

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het er absoluut niet fijn uit vind zien?
Ik heb het idee dat je flink wat druk zet op de teugels, ze maakte zich sterk.. maar ik denk eerder dat ze in verzet kwam tegen je hand.
De meest gestelde vraag, heb je les? Zo niet dan zou ik dat gaan doen als ik jou was, je hebt een erg leuke pony onder je kont.
(En zoals eerder is gezegd, werken aan je houding Knipoog )

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 06:17

Marchador schreef:
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het er absoluut niet fijn uit vind zien?
Ik heb het idee dat je flink wat druk zet op de teugels, ze maakte zich sterk.. maar ik denk eerder dat ze in verzet kwam tegen je hand.
De meest gestelde vraag, heb je les? Zo niet dan zou ik dat gaan doen als ik jou was, je hebt een erg leuke pony onder je kont.
(En zoals eerder is gezegd, werken aan je houding Knipoog )

Ik heb les, bij de Mennoruiters in Bergum Knipoog Heb daar al dik 2 jaar les, iets langer dan 1 jaar met Stella.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:24

2 gaatjes korter? Of verwar je het met 2 gaatjes langer? Want 2 gaatjes korter moet echt niet, dan heb je gewoon een springhouding.
Je moet het rijtechnisch op kunnen lossen, en niet door een kantineraam te gebruiken Knipoog