Citaat uit dat topic:
Citaat:Zsazsa wordt in half juni pas 4 jaar. We rijden 2-3x per week. Ze is nu circa 4,5 maand onder het zadel, maar heeft in die gehele periode ook regelmatig stil gestaan, omdat ik zelf ziek was (in 2 maanden tijd heb ik zelf 7 antibiotica kuren gehad).
Zsazsa stamt af van Rhodium x Haarlem x Nimmedor.
Basis is belangrijk. We zijn bezig om haar goed over de rug te laten lopen, maar ze wil nog niet altijd even makkelijk zakken. Veel rechtuit rijden om haar rechtgericht te krijgen en haar balans te laten vinden.
De afgelopen paar trainingen ben ik bezig geweest met de galop, omdat we daar met mijn les mee bezig zijn.
Hierdoor wilde ze vandaag niet echt makkelijk draven (en hierdoor ook wat kort draaft). Ze wilde regelmatig aangaloperen, waardoor ze liet zien, dat ze bijna op z'n plek kon galoperen.
Volgende training ga ik proberen weer even goed de draf aan te pakken.
Ook heb ik op aanraden van vorig topic mijn beugels vandaag een gaatje korter gedaan. Dit was wel even wennen. Rechtsom zit ik voor mezelf veel lekkerder in de galop, maar linksom kan ik erg slecht mijn been langhouden en op mijn kont blijven zitten. Vind ik zelf best een drama.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Iemand tips, commentaar of opmerkingen?