Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) glimt in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) glimt in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 17:16

Ik kon het niet laten om weer een topic te openen. Zo lang geleden was mijn vorige topic nog niet (6 april, een week geleden): [HAW] Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Citaat uit dat topic:
Citaat:
Zsazsa wordt in half juni pas 4 jaar. We rijden 2-3x per week. Ze is nu circa 4,5 maand onder het zadel, maar heeft in die gehele periode ook regelmatig stil gestaan, omdat ik zelf ziek was (in 2 maanden tijd heb ik zelf 7 antibiotica kuren gehad).
Zsazsa stamt af van Rhodium x Haarlem x Nimmedor.
Basis is belangrijk. We zijn bezig om haar goed over de rug te laten lopen, maar ze wil nog niet altijd even makkelijk zakken. Veel rechtuit rijden om haar rechtgericht te krijgen en haar balans te laten vinden.

De afgelopen paar trainingen ben ik bezig geweest met de galop, omdat we daar met mijn les mee bezig zijn.
Hierdoor wilde ze vandaag niet echt makkelijk draven (en hierdoor ook wat kort draaft). Ze wilde regelmatig aangaloperen, waardoor ze liet zien, dat ze bijna op z'n plek kon galoperen.
Volgende training ga ik proberen weer even goed de draf aan te pakken.

Ook heb ik op aanraden van vorig topic mijn beugels vandaag een gaatje korter gedaan. Dit was wel even wennen. Rechtsom zit ik voor mezelf veel lekkerder in de galop, maar linksom kan ik erg slecht mijn been langhouden en op mijn kont blijven zitten. Vind ik zelf best een drama.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Afbeelding

7.
Afbeelding

Iemand tips, commentaar of opmerkingen?

Hanmar

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) glimt in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:30

Ontzettend mooi paard, dat ten eerste!
Op de meeste foto's nog iets meer schouders naar achteren doen en wat dieper gaan zitten. Aangezien je donkere handschoenen aanhebt kan ik het niet heel precies zien, maar te oordelen naar je zweep zou ik zeggen: handen nog iets meer rechtop en meegeven, maar het ziet er wel heel netjes uit! Zeker als je bedenkt dat ze nog zó jong is, echt een talentje!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:30

Ik vindt het er zeer netjes uitzien ben zelf ook bezig met een bijna vierjarige merrie en die vindt de galop moeilijk.

Ga zo door jullie zijn een mooie combinatie Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:39

Hanmar schreef:
Ontzettend mooi paard, dat ten eerste!
Op de meeste foto's nog iets meer schouders naar achteren doen en wat dieper gaan zitten. Aangezien je donkere handschoenen aanhebt kan ik het niet heel precies zien, maar te oordelen naar je zweep zou ik zeggen: handen nog iets meer rechtop en meegeven, maar het ziet er wel heel netjes uit! Zeker als je bedenkt dat ze nog zó jong is, echt een talentje!

Dank je voor je tips! Zij is een talentje... ik niet echt... Bloos
Mag nog wat meer mijn handen toestaan, dat klopt, maar sterk ben ik absoluut niet. Ze is heel licht in de hand.
Omdat zij nog veel moet leren, kom ik amper aan eigen houding toe. Ben ik daar mee bezig, dan gebeurt er iets,waardoor ik weer meer met haar bezig ben... Maar we komen er wel. Hard oefenen! Haha!

devine schreef:
Ik vindt het er zeer netjes uitzien ben zelf ook bezig met een bijna vierjarige merrie en die vindt de galop moeilijk.
Ga zo door jullie zijn een mooie combinatie Knipoog

Bedankt voor je compliment! Het is wel erg leuk om met een jong dier aan de slag te gaan, dat echt wel. Als ze straks alles wat makkelijker begrijpt en aan kan, dan is het ook weer anders. Dat zal jij vast zelf ook wel ervaren... de ene dag snapt ze het, de andere dag weet ze niet zo goed wat ze er mee aan doet. Maar ze blijft wel braaf!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:40

Ziet er weer goed uit.
En wat heeft ie een machtige galop. Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:44

Revanches schreef:
Ziet er weer goed uit.
En wat heeft ie een machtige galop. Haha!

Haha! , nu nog wat meer body...

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:14

Hey!
zie nou je topic pas.
Zsazsa staat nog steeds bij margriet zo te zien? Herken de bak Lachen
Heb daar een blauwe maandag rond gelopen en toen zag ik der al aan de andere kant staan. Ze is mooi geworden hoor!

Met ky gaat het trouwens ook goed! ze heeft nu een nieuw bijrijdertje die het erg goed doet met der, ze wordt al een echte sportpony Knipoog

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:32

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik het ECHT een plaatje vind.
Is het niet een optie om in je les zonder beugels te gaan galoperen? Zoo jammer dat je in de galop zo anders zit...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:42

Ziet er goed uit Saskia! Sta je nu toevallig bij Stal Bastiaans? ZsaZsa glimt er over. Wanneer op wedstrijd?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:53

Knap paard zeg!

Heb even teruggespiekt naar je vorige topic, kortere beugels doet veel goed, je kan er veel beter bij, kan je hak nu uitdrukken en je houding is er ook mee opgeknapt Ja

Heb het idee dat je in galop wat te stil bent met je hand. Ze is een stuk korter in de hals dan te zien op de draffoto's en je hand ligt wat meer vast tegen het zadel. Probeer je hand wat meer mee naar voren te geven in de galopbeweging.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:59

Ze is echt mooi! Ben je ook van plan om in de toekomst met haar te gaan fokken?

Het rijden ziet er ook netjes uit, je zit al wel wat netter dan je vorige topic vind ik Ja
Let alleen wel op dat je haar niet naar buiten stelt in draf.
Ik vind haar halshouding in draf mooier dan in galop, in de galop wordt ze net wat korter in de hals.

Komt vast helemaal goed met jullie Knipoog jullie zijn een leuke combi!
Laatst bijgewerkt door Miepp op 23-04-08 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:02

Antoontje schreef:
Let alleen wel op dat je haar niet naar buiten steld in draf.

Ik vind ze juist mooi recht waar veel mensen te vaak met stelling naar binnen door de baan gaan...

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:02

Kelly_ann schreef:
Antoontje schreef:
Let alleen wel op dat je haar niet naar buiten steld in draf.

Ik vind ze juist mooi recht waar veel mensen te vaak met stelling naar binnen door de baan gaan...

Foto 2 en 3 lijkt ze net wat naar buiten te kijken Knipoog

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:15

Ze ziet er weer goed uit. Rijden gaat ook fijn zo te zien. Hoe bevalt het bij Stal Bastiaans? Heb daar ook eens gekeken in een ver verleden. Zag er allemaal top uit daar.

Zoals Vvalar ook al vroeg: binnenkort een wedstrijdje?

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:28

ziet er erg netjes uit!
Mooi paard met mooie gangen!
verder heb ik alleen een puntje op het rechterop blijven zitten in de galop.
verder niks eigenlijk.
succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:36

Wat een knappe merrie zeg!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:48

Wat een leuk dier! ga je veel plezier van krijgen (en heb je vast nu ookal! )

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:52

kylah schreef:
Hey!
zie nou je topic pas.
Zsazsa staat nog steeds bij margriet zo te zien? Herken de bak Lachen
Heb daar een blauwe maandag rond gelopen en toen zag ik der al aan de andere kant staan. Ze is mooi geworden hoor!

Topic is al van even geleden, maar iedereen zag deze over het hoofd, omdat ik kort daarvoor het andere topic had... Maar gelukkig is deze weer in beeld!
Staat idd bij Margriet Haha!

Kel2004 schreef:
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik het ECHT een plaatje vind.
Is het niet een optie om in je les zonder beugels te gaan galoperen? Zoo jammer dat je in de galop zo anders zit...

Bedankt voor je compliment!
We zijn hard aan het oefenen! Ik zal het eens proberen te oefenen, zonder beugels. Maar is en blijft een jong paard en die zitten soms nog niet zo stabiel Haha! (en dan wordt het nog een stapje moeilijker voor me gemaakt)

@ VValar: klopt, bij Bastiaan! Mijn bak thuis is te klein en Zsazsa is nog te veel pup... Erg he! Heb je thuis stallen....

Kelly_ann schreef:
Knap paard zeg!
Heb even teruggespiekt naar je vorige topic, kortere beugels doet veel goed, je kan er veel beter bij, kan je hak nu uitdrukken en je houding is er ook mee opgeknapt Ja

Heb het idee dat je in galop wat te stil bent met je hand. Ze is een stuk korter in de hals dan te zien op de draffoto's en je hand ligt wat meer vast tegen het zadel. Probeer je hand wat meer mee naar voren te geven in de galopbeweging.

Merk ook zeker dat mijn houding wat beter wordt met een gaatje korter. Gelukkig maar Haha!
Ik zal er eens op letten in de galop. Zie en begrijp wat je bedoelt. Had niet het gevoel dat ik zo vast hou... maar zie je punt!

En ik ben idd erg bezig met rechtrichten op lange zijde. Wel vraag ik al buigng in wendingen.

Antoontje schreef:
Ze is echt mooi! Ben je ook van plan om in de toekomst met haar te gaan fokken?

Het rijden ziet er ook netjes uit, je zit al wel wat netter dan je vorige topic vind ik Ja
Let alleen wel op dat je haar niet naar buiten stelt in draf.
Ik vind haar halshouding in draf mooier dan in galop, in de galop wordt ze net wat korter in de hals.

Komt vast helemaal goed met jullie Knipoog jullie zijn een leuke combi!

Dank je! Voel ons ook steeds meer een combi worden...
Ik zou graag in de toekomst een veulen van haar willen hebben. Ook omdat ze een predikaatrijke afstamming heeft. Ze gaat waarschijnljk toch deze zomer voor stamboek opname! Ze denken dat ze daar toch wel aan toe is, dus wordt spannend!
Halshouding in draf heeft zeker meer lengte dan de galop. Gaan we aan werken!

Abrahams schreef:
Ze ziet er weer goed uit. Rijden gaat ook fijn zo te zien. Hoe bevalt het bij Stal Bastiaans? Heb daar ook eens gekeken in een ver verleden. Zag er allemaal top uit daar.
Zoals Vvalar ook al vroeg: binnenkort een wedstrijdje?

Ja, mijn aanvraag voor startkaart is vandaag op de bus gedaan... nu nog een paar data plannen!
Stal bevalt goed, super zelfs! Maar zoals ik al eerder zei, vind het wel jammer dat ik haar nog niet thuis kan houden. Heb je thuis stallen... moet je haar ergens stallen wat meer geld kost.

@ LoveLita, dank je. Ze heeft lekkere gangen. Denk dat de galop haar beste gang wordt-is.

@ ShannaY, Haha! blacky beauty! Nee, serieus, ik denk dat iedereen zijn eigen paard wel knap vindt. Het is een schatje...

@ Nimber, plezier heb ik nu al met haar! Elke keer wordt ik stees blijer als ik haar train. En ook in omgang wordt ze per keer een stapje volwassener, maar dat mag van mij nog wel een beetje pup zijn hoor.

Iedereen super bedankt voor de leuke reacties! Topic was denk eerst over het hoofd gezien, omdat ik deze enkele dagen na vorig topic plaatste. We zijn nu al weer een stapje verder. Ze doet het braaf.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:47

Zo, ik vind het er al een stuk beter uitzien als je vorige topic, ik krijg het idee dat ze in dit topic ietjes meer volwassener is Knipoog