Ook ik ga een poging wagen.
Sinds 22 februari ben ik in het bezit van mijn paard Valescus!
Na jaren op alleen maar pony's te hebben gereden, eindelijk dan de overgang.
Een echte Anky zou ik wel nooit worden, maar we oefenen hard om straks ons B-debuut te maken.
Ik moet ten eerste erg wennen weer aan een paard en zijn gangen. Valescus heeft een hele krachtige achterhand en gooit erg hoog op!! Da's nog wel wat anders dan een pony!
Mijn benen leiden daarom echt een eigen leven. Hoewel ik alles probeer om ze stil te houden, lukt het me nog niet helemaal. Ik wil van die stilhouders (of een spoorriempje) aan de singel en beugel te bevestigen. Maar dat komt nog.
Elke dag sluit ik af met 5-10 min. beugels uit, dit werpt wel zijn vruchten af. Alleen stuit ik op het volgende probleem, kan ik heerlijk zitten zonder beugels, maar vind ik het moeilijk MET beugels!!!

Nou loopt mijn paard heel snel achter de teugel. En iedere goede dressuurruiter rijdt ze er ook zo weer uit, maar helaas gaat het bij mij nog al moeizaam.
Ik geloof dat het al stukken beter gaat dan voorheen. Ik rijd hem in lang en laag en pak hem daarna op.
Lang verhaal ik weet het.
Samen met mijn instructrice werk ik aan het volgende:
* actie-reactie
* benen stil
* voor me kijken, ook ik ben nog steeds niet rijk

* handen dragen en voor me houden
* tenen naar binnen, hakken naar beneden (Op pony vond ik het gemakkelijker, maar nu op paard en met voor het eerst dressuurzadel, pff)
* rug recht, schouders naar achteren
etc. etc....
Kritiek mag, natuurlijk wel opbouwend. Misschien heb jullie nog tips verder..
We zijn er nog niet, maar hebben veel plezier en bouwen nu (pas) echt een band op met ons tweetjes..
1.) Instappen lang en laag. Helaas steken mijn voeten echt uit..

2.) Ik geloof inmiddels opgepakt, zit wel beetje scheef..

3.) Wel een mooie foto geloof ik..

4.) Zóó die achterhand!!

5.) Hoezo geconcentreerd ben ik bezig

6.) Galopsprong! En dit gaat zo hoog hè, niet te geloven! Wist niet wat me overkwam bij de eerste keer..

7.) HiHa!!

8.) Hier zit ik beter, maar de teugels..
Je ziet het gelijk bij hem terug..
9.) Poging tot wijken..

10.) van hand veranderen, maar waar de middendraf gebleven is..????

11.) Na lekker uitgestapt te hebben, even zonder zadel erop, voor het eerst!!
Hihi, zelfs met krukje kwam ik er niet op, tis toch wat!! Moest echt knietje hebben

Wees niet genadeloos voor me! Ik doe mijn best..
Ik hoop ooit dat ik er nog wat van zal bakken

En heeft ie daarnaast nog 3 witte beentjes en 1 grijs.