Hoe kan ik de impuls verbeteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Hoe kan ik de impuls verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:02

Elke wedstrijd staat het weer op coupon. 6en kunnen 7ens worden als het paard met meer impuls, afdruk en gedragenheid gaat in alledrie de gangen. Maar ik weet niet hoe ik hier aan kan werken. Het is namelijk altijd al een probleem geweest. Iemand tips?

paard89

Re: Hoe kan ik de impuls verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:05

Niemand?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:08

Veel overgangen maken, paard zeer scherp aan het been zetten.
Heel veel schijnovergangen maken.
Zorgen dat er activiteit in het paard is en blijft Knipoog

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:14

Wat zegt je instructie erover. Ik vind het erg moeilijk om er iets over te zeggen als ik je niet heb zien rijden.
Inmpuls kan te maken hebben met gehoorzaamheid aan de hulpen. Wanneer je paard voordoende ontspannen, de hand opzoekt en met rug gebruik loopt, kan de impuls soms minder worden en blijkt een paard bijvoorbeeld veel minder aan je beenhulp te zijn dan je denkt. Dan met duidelijkheid, oefenen en consequent zijn, kan je dat trainen. Inderdaad veel overgangen maken ook binnen dezelfde gang, kan er voor zorgen dat je paard beter aan de hulpen wordt.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:16

Veel rustige vloeiende overgangen maken in dezelfde gang en maar enkele passen. Dus bijvoorbeeld arbeidsdraf, rustig terug naar enkele passen "verzamelder" draf en dan waar rustig terug naar arbeidsdraf. Het is wel makkelijk als er dan iemand op de grond je helpt en je vertelt wanneer het meer gedragen is zodat jij het juiste gevoel leert kennen.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:56

Dus veel schakelen zal uiteindelijk voor meer impuls zorgen. Daar kan ik wel wat mee, bedankt!

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:25

Impuls komt vanuit de ruiter (de beenhulp), het paard reageert, maw. het paard is goed aan de beenhulpen en het wordt van achteren naar voren gereden.

Het paard scherp aan het been zetten en precies je overgangen rijden zal er voor zorgen dat je paard goed reageert en dat ook laat zien tijdens de proef.

_LuCa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:36

veel overgangen rijden en ook blijven drijven tijdens de overgangen om ze mooi te maken en activiteit te behouden

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:05

Je paard meer op zijn achterhand laten dragen. Zorg ervoor dat je overgangen rijdt die je paard begint met zijn achterhand, terwijl voor los is.
Dus dat zijn achterhand al draaft, terwijl hij voor nog stapt, en dat met zo min mogelijk teugeldruk (je paard op je zit aan de hulpen stellen).
Op die manier train je de achterhand, zodra je dit doorhebt, kun je dit ook stretchend gaan doen, waardoor je paard de bovenlijn losmaakt, en losser gaat lopen. Uiteindelijk kan hij dan zijn schouders goed losmaken, en vóel je dit ook echt.
Zorg er echter wel voor dat je het allemaal onder begeleiding doet, anders heb je héél snel kans dat er fouten insluipen, en zal het er niet van verbeteren!