promovideo 4 jarig trainingspaard U.S.A.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliertje

promovideo 4 jarig trainingspaard U.S.A.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 03:37

Bij deze mij filmpje van een 4 jarige ruin die ik een tijdje train. Ik zit momenteel op een dressurstal in de U.S.A. en dit paard heb ik hier nu 3 weken in training. Hij staat te koop dus waarschijlijk blijft hij niet zo lang meer.

http://www.youtube.com/watch?v=Jey8J4rOOY4

Daantje1981

Re: promovideo 4 jarig trainingspaard U.S.A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 06:04

Volgens mij een erg leuk paardje.

Maar wat is hij tijdens het rijden onrustig met zijn hoofd en staart! Geeft niet echt een heel fijn beeld.
Kijk ook uit dat je niet elke pas aandrijft. Op het filmpje lijkt het of je continu aandrijft.

Hoe lang word hij al bereden??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:02

Mooie omgeving daar !

Het tempo is te onregelmatig, paard loopt achter het been en steeds over de schouders weg.
Probeer hem meer te begrenzen met buitenteugel.
Probeer niet teveel kloppend te drijven.
Meer regelmaat en ritme creeeren zodat paard meer in balans kan komen.
Je beugels mogen wat langer, je zit nu een beetje in stoelzit en je zit met lichtrijden soms wat uit het ritme van de beweging.

Vooral bij de "middendraf" zie je dat hij totaal uit balans is, hij gaat krabbelen,huppelen ,alles behalve verruimen.
Hij loopt dus niet voldoende op eigen benen.

In de galop zie je ook dat ie zijn balans kwijtraakt, en over de buitenschouder wegvalt.
Ga met de teugels die schouders meer begrenzen.

Springen vind ik niet zo apart, hij moet nogal strekken met de voorbenen om de sprong af te maken, maar dit komt denk ik omdat de afstand te ruim is, beter de afstand wat te kort maken dan te lang, paard moet met vrijspringen mooi onder de hindernis kunnen komen,zodat de sprong er wat spectaculairder uitziet.

Kortom, nog een hoop werk aan de winkel. Niet zozeer ten nadele van jou, je kan zien dat jij best wel met gevoel kan rijden, maar dit filmpje laat niet jou beste kant zien.
En paard ook niet.
Als koper zijnde zou ik niet na dit filmpje naar dit paard gaan kijken.
Beter paard nog iets langer doortrainen en dan vooral in balans brengen,zodat het beeld rustiger en regelmatiger is.

succes

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:03

ik ga helemaal mee met wat crossmonster zegt.. een hoop werk dus nog.. Ik zou na het zien van zo`n filmpje ook niet meer naar het paard gaan kijken.. nog even lekker doortrainen, zorgen dat hij lekker voorwaarts wordt/blijft, lekker de balans erin brengen, zodat je een mooi contsant beeld krijgt.. veel succes!

Ook lijkt het alsof je zadel wat te klein voor je is?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:21

Het paard heeft het afgeloen jaar verschillende trainers gehad en ik rijd hem in dit filmpje voor de 4e keer na meerdere keren longe werk om hem beter over zij rug te laten lopen. Hij is erg 'dronken' nog in zijn lopen en is volgens mij getraint door iemand die het paard niet op eigen benen laat lopen.
Het vrij springen was de eerste keer voor hem en onder het zadel de tweede keer, dus eigenlijk pakt hij heel erg goed aan!

Ik wou dat ik hem een jaar kon rijden! Lachen
En w.b.t. het zadel, tja als je in` het buitenland rijdt, dan heb je niet de keuze van je eigen zadel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:48

Hij lijkt linksom niet lekker zuiver te lopen. Zou maar zo kunnen dat het stijve uit zijn lijf vanuit de voorvoeten komt.