. Dus maar heel op het gemak gelongeerd zonder te veel tralala of bijzet. Hij was echt super braaf, dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien het rijden op een laag pitje staat door het weer (en ik 2x bijna ben gevallen dankzij Spirit's zotte kuren
). Zodra het weer goed is en blijft gaan we weer volop aan de slag
. Vandaag trouwens weer iets nieuws gedaan
we hebben gereden zonder zadel en zonder bit
. Ik heb op de Flanders Horse Expo een hoop nieuwe spulletjes gekocht oa een bitlooshoofdstel met teugels dus die heb ik vandaag even getest. Hij luisterde echt super en we hebben zelfs gedraafd
, een vriendin van stal heeft me er op gehesen en nog vlug een paar foto's gemaakt. Hij liep naar zijn doen heel ontspannen en ik ben echt super blij
We hebben in totaal ongeveer een half uurtje gelongeerd + gereden met heel veel stap, hij heeft meerdere keren in galop aangesprongen om daarna direct weer te draven en op de galopfoto's heb ik hem zelf in galop gezet en ongeveer 2 rondjes laten galoperen. Mijn houding is echt bagger, dat weet ik
. Heb al een tijdje geen les gehad vanwege het weer en dit is de eerste keer sinds mijn manegetijd (ongeveer 7jaar geleden) dat ik zonder zadel heb gedraafd
. Ook zit ik erg naar achter maar mijn longeersingel zit niet zo lekker
, volgende keer maar een dekensingel ipv longeersingel... Nog even over de voorlaatste foto: ik trek niet, het lijk alsof ik trek maar in RL heb ik de teugels gewoon vast + een stuk van zijn lange manen
.Ben zeker van plan om meer zonder zadel + bit te gaan rijden dus wie weet komen er dan ook meer foto's
. Er komt ook nog iets over de neusriem want ik denk dat het een beetje snijd als ik te veel druk geef.Foto's staan niet op volgorde en we hebben natuurlijk veel gestapt maar op de 1 of andere manier zijn die allemaal mislukt
?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEOPEJ6A.jpg
Hier zag hij de haflingers die aan het crossen waren in hun wei
.

En nog even lol met je knol

Reactie zou leuk zijn en wat vinden jullie van mijn nieuw dekje en cap? Dekje is de HV Polo Navy/Kiwi, gekocht op de Flanders Horse Expo, heb ook nog een bijpassend bloesje van HV Polo