Spirit @ longeren en lol met je knol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Spirit @ longeren en lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:41

Vandaag Spirit maar eens gelongeerd, hij heeft een weekje rust gekregen omdat hij vorige week weer ziek is geweest (koorts, sloom,..) maar we hebben wel ons grondwerk geoefend Ja . Dus maar heel op het gemak gelongeerd zonder te veel tralala of bijzet. Hij was echt super braaf, dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien het rijden op een laag pitje staat door het weer (en ik 2x bijna ben gevallen dankzij Spirit's zotte kuren Clown ). Zodra het weer goed is en blijft gaan we weer volop aan de slag Haha!.
Vandaag trouwens weer iets nieuws gedaan Pling we hebben gereden zonder zadel en zonder bit Haha!. Ik heb op de Flanders Horse Expo een hoop nieuwe spulletjes gekocht oa een bitlooshoofdstel met teugels dus die heb ik vandaag even getest. Hij luisterde echt super en we hebben zelfs gedraafd Go jij! Go jij!, een vriendin van stal heeft me er op gehesen en nog vlug een paar foto's gemaakt. Hij liep naar zijn doen heel ontspannen en ik ben echt super blij Haha!
We hebben in totaal ongeveer een half uurtje gelongeerd + gereden met heel veel stap, hij heeft meerdere keren in galop aangesprongen om daarna direct weer te draven en op de galopfoto's heb ik hem zelf in galop gezet en ongeveer 2 rondjes laten galoperen. Mijn houding is echt bagger, dat weet ik Knipoog . Heb al een tijdje geen les gehad vanwege het weer en dit is de eerste keer sinds mijn manegetijd (ongeveer 7jaar geleden) dat ik zonder zadel heb gedraafd Haha! . Ook zit ik erg naar achter maar mijn longeersingel zit niet zo lekker Clown , volgende keer maar een dekensingel ipv longeersingel... Nog even over de voorlaatste foto: ik trek niet, het lijk alsof ik trek maar in RL heb ik de teugels gewoon vast + een stuk van zijn lange manen Bloos Haha! .
Ben zeker van plan om meer zonder zadel + bit te gaan rijden dus wie weet komen er dan ook meer foto's Haha!. Er komt ook nog iets over de neusriem want ik denk dat het een beetje snijd als ik te veel druk geef.
Foto's staan niet op volgorde en we hebben natuurlijk veel gestapt maar op de 1 of andere manier zijn die allemaal mislukt Koe ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEOPEJ6A.jpg
Hier zag hij de haflingers die aan het crossen waren in hun wei Clown .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog even lol met je knol Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Reactie zou leuk zijn en wat vinden jullie van mijn nieuw dekje en cap? Dekje is de HV Polo Navy/Kiwi, gekocht op de Flanders Horse Expo, heb ook nog een bijpassend bloesje van HV Polo
Laatst bijgewerkt door Natje_Spirit op 12-04-08 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Angg

Re: Spirit @ longeren en lol met je knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:43

Leuk paardje!!
En je nieuw dekje en cap zijn mooi Ja Vooral het dekje Haha!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:45

Dank je, dekje is super hé Haha! heb er echt een koopje mee gedaan want ik heb er maar 22.50€ voor betaald Nagelbijten / Gniffelen

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:50

Ooh das idd wel een lekker koopje..! Heb laatst een frontriem voor maar 5,- gekocht zonde om te laten liggen toch Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:34

ik vroeg me af waarom je gebruik maakt van een longeersingel?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:40

Omdat ik zonder zadel wou uitstappen na het longeren maar zijn rug is te glad om zonder dekje erop te gaan.
Wist natuurlijk niet dat het pijn doet in draf als je op die singel zit Bloos .

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:40

hoi
het ziet er leuk uit hoor !!
mooie cap enz ook
maar je zei dat je het met dekensingel wou proberen maar dat heb ik ook geprobeerd aleen dat glijd heel erg
naja veel plezier nog ! Cool

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:46

mooi paardje
spijtig dat die een beetje een ramshoofd heeft
veel plezier nog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:48

ziet dr heerlijk ontspannen uit! En niet zo negatief over je houding hoor, zo slecht is die echt niet! Natuurlijk zijn dr wel wat puntjes maar die weet je zelf ook wel zo te horen. (en tja bij wie zijn die dr nou niet?)
Ik vind het gewoon een heel fijn beeld geven, leuk duo en heel mooi dekje en cap Haha!
Oja die dekensingel, ik rijd bijna elk weekend wel zonder zadel en om niet mn hele reet vol met haren te hebben doe ik dr ook een dekje op, met dekensingel idd! Gaat prima! Zit misschien niet superstevig (het is geen zadel dat op zn plek blijft liggen) maar zolang je zelf stil zit blijft het prima liggen!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:49

Ziet er leuk uit hoor!
en een super dekje Knipoog + een mooie cap!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:50

Bedankt voor de reactie's Haha!.