Chamet D (half Arabje) @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chamet D (half Arabje) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:57

Vanochtend weer in de les op Chamet gereden. Hij staat sinds iets meer dan een maandje op de manege en ik rijd nu sinds 4 weken elke week in de les met hem. Het gaat elke week iets beter merk ik, maar hij is niet 1 van de makkelijkste, wat ook niet erg is want daar leer ik alleen maar van. Vooral in het begin kan hij heerlijk lopen etteren.. Heel langzaam lopen en als hij de kans krijgt even z'n hoofdje naar voren gooien en een ander paard in z'n kont bijten. En af en toe even stilstaan en als je hem aandrijft lekker gaan lopen bokken. Clown Waar ik in het begin van de les vooral mee bezig ben is voorwaarts rijden en later in het uur pas meer oppakken. Ik vind het even belangrijker dat hij gewoon in een normaal tempo blijft lopen en op mij let en niet op alles om hem heen. De galop gaat nog niet zo geweldig. Hij is moeilijk in galop te krijgen en als hij eenmaal galoppeerd en even de kans krijgt valt hij terug en als je hem dan weer aan wil laten springen krijg je vaak weer een bokje of gaat hij heel hard draven om er onderuit te komen. Maar toch gaat ook dat elke week iets beter. Ik ben hem sneller voor als hij weer wil gaan draven en het bokken word ook minder. Het is gewoon een geweldig leuk beessie. Lovers

Reden van geen neusriem: Hij had vlak voor de les z'n neusriem stukgetrokken en omdat het zonder ook prima ging reed ik zonder.

M'n vriend had wat foto's en filmpjes gemaakt met z'n telefoon. Lachen

Het etterkwartiertje. Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpjes:
http://nl.dada.net/video/7025839/chamet-en-ik-volte/
http://nl.dada.net/video/7025840/chamet-en-ik-volte2/

En na een tijdje ging het zo (screens uit filmpje):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpjes:
http://nl.dada.net/video/7025717/chamet-en-ik-galop/
http://nl.dada.net/video/7025709/Chamet-en-ik-draf/

En nog een foto van een tijdje terug van z'n mooie koppie. Lachen
Afbeelding

Ik weet dat de kwaliteit niet geweldig is maar commentaar en tips zijn toch wel te geven neem ik aan? Brand los zou ik zeggen. Lachen

Getty_Maan

Re: Chamet D (half Arabje) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:45

Ziet er erg leuk uit!
leuke pony ook

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:16

Ik vind het er erg vriendelijk uitzien. Vooral op het laatst loopt hij echt lekker zo te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:32

Dankje! Hij liep ook heel lekker inderdaad.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:34

Hoe verder de foto's, hoe netter het er uit ziet!! leuke pony hoor en je zit er netjes op! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:36

Thanks. Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:40

Ik vind het er goed uit zien! Lachen Maar rijden jullie met 8 personen, constant op een volte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:44

We rijden vaak zelfs met z'n 12ven in een les. We waren deze les vooral bezig met de paarden rond rijden, stelling en voorwaarts rijden. Vandaar dat we vaak op een volte zitten. Ja

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:46

Juul schreef:
We rijden vaak zelfs met z'n 12ven in een les. We waren deze les vooral bezig met de paarden rond rijden, stelling en voorwaarts rijden. Vandaar dat we vaak op een volte zitten. Ja

Jeetje wat veel mensen zeg.. wij rijden vaak met max 6 mensen.. dat vind ik al zat.. anders krijg je toch nooit écht gerichte feedback..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:51

Het is wel druk, maar we hebben een goede lesgeefster die dr aandacht goed kan verdelen over iedereen. Ik leer er wel veel van iig. Lachen

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:19

Een nieuwe, die ken ik nog niet Haha!
leuk paardje trouwens, morgenavond maar eens even opzoeken Tong uitsteken

ontopic:
het ziet er erg goed uit Knipoog
aleen krijg je af en toe van die semi-kapstokjes, maar verder ziet het er erg goed uit Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:20

Leuk paardje!
Ik vind dat hij wel netjes kan lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:23

MieLo schreef:

ontopic:
aleen krijg je af en toe van die semi-kapstokjes, maar verder ziet het er erg goed uit Haha!

Die kapstokjes komt door een afwijking aan m'n knietjes. Clown Het doet pijn als ik m'n tenen naar binnen draai. Chamet staat op 22 trouwens. Lachen In het hoekje bij de deur.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:32

Juul schreef:
MieLo schreef:

ontopic:

Die kapstokjes komt door een afwijking aan m'n knietjes. Clown Het doet pijn als ik m'n tenen naar binnen draai. Chamet staat op 22 trouwens. Lachen In het hoekje bij de deur.

heb ook altijd last van kapstokjes, bij mij door me enkels. bij mij hielp het wel door heel af en toe echt eraan te denken, en zodra het pijn gaat doen, dan weer even kapstokjes zeg maar. zodoende raak je er langzaam aan gewend en krijg je steeds minder last (weet niet of dit bij jou kan met je knieën, mij heeft het iig geholpen Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:35

Ik heb het een tijd geprobeerd maar als ik dat doe kan ik weer een week amper lopen dus laat het nu maar zo. Clown

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:36

dan is het geen strak plan nee Knipoog