Een kleine Fries op een grote Fries!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Een kleine Fries op een grote Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:00

Hoi. Lachen
Woensdag heb ik gelest op Sissie, een Friese merrie. De eigenaar van de pony waar ik eerst op reed (rijd op een manege) is weggegaan naar een andere manege en ik ga niet mee. Nu moet ik dus tijdelijk op Sissie, maar dat vind ik niet zo erg haha. Knipoog Mijn vader heeft een paar fotootjes geschoten. Knipoog Ik wil graag commentaar, daarom plaats ik het ook. Houd het alstjeblieft lief, want zo lang rijd ik nou ook weer niet... Dit was ook de eerste keer op Sissie, want normaal rijd ik op een pony met mini pasjes en dan opeens dit, wel wat anders hoor...
Maar goed, hier komen ze.

Afbeelding
opzadelen

Afbeelding
draven

Afbeelding
draven

Afbeelding
net voorbij gekomen Haha!

Ook nog twee filmpjes:

http://nl.youtube.com/watch?v=xbCI0jMOtjQ
en
http://nl.youtube.com/watch?v=QFKDxi4cEPA
Mijn eigen commentaar is dat ik mijn ellebogen aan mijn lichaam moet houden Knipoog maar dat is denk ik niet op de foto's te zien.
Laatst bijgewerkt door xxxdonja op 11-04-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kathyY

Re: Een kleine Fries op een grote Fries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:02

Ziet er wel leuk uit zo voor de eerste keer. Lachen
Let op de je je benen niet afsteekt, netjes langs z'n buiten laten liggen. Succes! Haha!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:08

Dankjewel, lekker vroege reactie. Haha! Ik heb woensdag weer les dus ik ga echt proberen om het nog beter te doen Haha!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 06:26

ja, idd je voeten minder afsteken..

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:42

Ik vind het er netjes uitzien, alles is hierboven al gegeven, ik zou haar zelf denk ik iets meer laten doorlopen, het lijkt alsof ze elk moment kan terug vallen, maar dit ligt er natuurlijk aan hoe ze zelf voelde. Vind het wel een leuk paardje!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:47

leuke fries zeg Haha! ziet er echt mooi uit!
over je houding, het lijkt dr op dat je wat onzeker bent op dit paard, het lijkt of je nogal geklemt zit, beugels te kort en hakken overdreven laag. probeer eens aan je zit te werken door bv zit lessen enz Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:13

inderdaad proberen je onderbenen verder naar achteren te leggen, je steekt ze (vooral in draf) heel erg naar voren.
Verder vroeg ik me af of iedereen in de les op manege paarden met sporen rijdt. Niet aanvallend bedoeld, maar ze lijkt me voorwaarts genoeg en sporen lijken me niet echt noodzakelijk in een les als deze. Als je nou echt moeilijker oefeningen gaat uitvoeren kan ik dat begrijpen, maar in dit geval lijkt het me toch wel een beetje overdreven Bloos maar echt, dit is niet aanvallend tegenover jou Knipoog

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:35

Hee bedankt voor het commentaar :p Ze was inderdaad wel voorwaarts genoeg om zonder sporen te rijden, maar normaal rijd ik een pony waar je je sporen wel nodig bent. Ze hadden even snel dit paard geregeld waar ik op kon lessen. Ik had mijn sporen dus nog van die zondag dat ik gereden had. Ik had ze voor de zekerheid maar om, maar ze kan zat zonder sporen gereden worden daar heb je gelijk in. Mijn hakken gaan wel steeds beter, het was erger. Ohja, niet zoveel rijden met sporen hoor trouwens. De sporen ga ik woensdag denk ik af doen en mijn beugels inderdaad een paar gaten langer. Ik had ze eerst ook langer, maar in plaats van één waren er twee korter gegaan.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:00

En trouwens over het meer droodraven... Daar geef ik je gelijk in. Maar als ik hier in een gewoon rustig drafje ging leek het voor mij al heel hard...