Shadow @ work in de priveles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilseshad

Shadow @ work in de priveles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:15

Hallo allemaal,

Woensdag had ik prive les. Mijn instructrice had haar camera bij dus ze heeft ook foto's van mij gemaakt Haha!. We zijn erg bezig met Shadow 'los' te maken in de hals omdat hij erg vast zit op rechts, dit ging er goed. Ik ben er aan het eind van de les nog afgevallen omdat hij plots schrok van een jongetje dat op zijn pony stond door voltige Bloos (vond Shadow erg indrukwekkend)
Genoeg gekletst hier de foto's.

Afbeelding
1) Lekker drafje, ik zit alleen een beetje krom.

Afbeelding
2) Afwenden

Afbeelding
3) Nog wel wat gespannen

Afbeelding
4) Hier kan hij er wat meer doorheen.

Afbeelding
5) En het inbuigen begint Clown

Afbeelding
6) Hier ziet hij dus het jongetje dat op zijn pony stond, maar ik viel er hier nog niet af Knipoog (hij denkt, zal ik kijken of hij valt of snel wegrennen).

Afbeelding
7) Andere kant inbuigen

Afbeelding
8) Vork Hij dut even weg.

Afbeelding
9) Hier zit ik nog al krom Bloos En ik moest op een haf letten die nog niet kon sturen.

Afbeelding
10) en de laatste actie foto.

Graag opbouwend commentaar,
Bedankt voor het kijken.

Groetjes Ilse

Golan

Re: Shadow @ work in de priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:18

hee Shadow Doei!
zeg maar tegen je baasje dat ze rechtop moet blijven zitten, en jij moet gewoon zo doorgaan!
doei Lachen

Love_Giorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:20

Mooie foto's!
over dat inbuigen.. hoe steekt die oefening in één? want de pony waar ik op rijdt is vrij stijf op links en wil niet graag buigen op links en 'negeert' een beetje mijn binnenbeen op de linker hand. ook op de grote cirkel in draf zwiert hij soms zijn kont naar binnen..

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:21

leuke diertje!

Even wat rij technische tips:
probeer als je hem inbuigt, hem niet zover naar binnen te laten buigen in z'n hals, maar juist in zn hele lijf, in in plaats van je binnen hand naar achtere te brengen, je hand even paar seconde naar binnen te plaatsen, en dan weer terug op de plaats. dat heeft meer inwerking, als zo naar achter naar je knie/buik toe te halen Lachen
enne wel je binnenbeen dan goed aanhouden en met je buitenbeen en buitenteugel begrenzen dat hij niet gaat zwaaien met de kont! :p

En ze neemt al een beetje hoofd hals houding aan, maar probeer haar dan lichter te maken op je hand door met je buitenhand wat te 'spelen' , dus dat ze net dat knikje gaat geven Lachen

even over je houding: Recht op die rug, tieten naar voren, presenteer jezelf, maak je lang Knipoog

paar tips dus, is dus geen kritiek Lachen
Verder ziet er goed uit, jullie komen er wel denk ik!

Succes!

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:23

Je kunt dan het beste je binnenhand naar binnen doen en hem mee laten nageven, en tegelijk je binnenbeen er goed aan en anders zacht bijtikken. Het beste is eerst in stap proberen of je vraagt even iemand om hulp die ernaast loopt omdat diegene dan wat sterker is vanaf de grond.
Ik weet niet of je het snapt wat ik nu zeg anders pb maar Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:24

Het ziet er allemaal best wel lekker uit en je hebt een heel leuk paard.
Een kleine opmerking over je hoofdstel...de neusriem zit niet helemaal goed. Die mag wat hoger d.w.z. twee vingers onder het jukbeen. Maar nogmaals...een heel aansprekend paard en een amazone die er keurig op zit!

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:25

Amanda__ schreef:
leuke diertje!

Even wat rij technische tips:
probeer als je hem inbuigt, hem niet zover naar binnen te laten buigen in z'n hals, maar juist in zn hele lijf, in in plaats van je binnen hand naar achtere te brengen, je hand even paar seconde naar binnen te plaatsen, en dan weer terug op de plaats. dat heeft meer inwerking, als zo naar achter naar je knie/buik toe te halen Lachen
enne wel je binnenbeen dan goed aanhouden en met je buitenbeen en buitenteugel begrenzen dat hij niet gaat zwaaien met de kont! :p

En ze neemt al een beetje hoofd hals houding aan, maar probeer haar dan lichter te maken op je hand door met je buitenhand wat te 'spelen' , dus dat ze net dat knikje gaat geven Lachen

even over je houding: Recht op die rug, tieten naar voren, presenteer jezelf, maak je lang Knipoog

paar tips dus, is dus geen kritiek Lachen
Verder ziet er goed uit, jullie komen er wel denk ik!

Succes!

Dankje, ik snap helemaal wat je bedoelt Haha! ik houd mijn hand daar ook niet te lang, en ik had ook de buiten teugel er goed bij, bedankt voor de tips Pling

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:27

aerdenhout1 schreef:
Het ziet er allemaal best wel lekker uit en je hebt een heel leuk paard.
Een kleine opmerking over je hoofdstel...de neusriem zit niet helemaal goed. Die mag wat hoger d.w.z. twee vingers onder het jukbeen. Maar nogmaals...een heel aansprekend paard en een amazone die er keurig op zit!

Ja inderdaad klopt, normaal zit de neusriem 1 gaatje strakker zodat hij wel hoger blijft zitten maar ik kreeg hem daar opeens niet meer Verward Maar volgende keer probeer ik net zolang tot dat ie blijft zitten Clown

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:15

heej ilse,
het gaat al vooruit zeg, volgende week hopelijk beide weer winst he Knipoog
met inbuigen hand van z'n hals af, dus naar binnen ipv naar je toe Bloos
En rechtop zitten, het ziet er heel lekker rustig en ontspannen uit Haha!
foto 1 is leuk Ja

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:55

hej ilse,

het ziet er echt heel ontspannen uit Knipoog
veel succes op je volgende wedstrijden, dat komt wel goed Haha!
commentaar weet je nu al wel Tong uitsteken

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 10:06

Dankje Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:35

Ziet er leuk uit hoor!

Inderdaad vooral je houding verbeteren. Misschien beugels ietsje langer doen? Lachen

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:29

Wat een leuk dekje! Haha!
Wel rechtop blijven zitten en je handen beter bij elkaar houden. Verder ziet het er netjes uit hoor.