Meneer Tinus (v. Niveau) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Meneer Tinus (v. Niveau) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:27

Gister heb ik met Valentino voor de eerste keer weer in de buitenbak gesprongen, het ging niet zo heel lekker. Hij kwam vaak niet goed uit waardoor ik weer niet nettjes mee kwam.

Op de foto's is mijn houding echt belabberd, ben benieuwd of jullie weten wat ik daaraan kan doen?

OKé.. hou je vast Bloos

Afbeelding

Dit is dus wat ik bedoel qua houding.. Ik wil hem van voren ruimte geven, maar als ik naar voren kom beland ik gelijk achter z'n oren.. Komt omdat hij een beetje een hooge of korte hals heeft? Ik weet niet precies.. Maar het ziet er dus super stom uit Bloos

Bij deze kwam ik helemaal niet mee, omdat hij ipv. 2, een galopsprong maakte. Maar hij springt hier zo schattig Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Tussen door nog ff.. Tong uitsteken

En de laatste..

Afbeelding

Weer zo'n raare houding Bloos

Hebben jullie misschien tips voor die raare houding van mij?

Arielle_

Re: Meneer Tinus (v. Niveau) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:29

Tips: les nemen? ( als je dat nog niet hebt )
Leuk beestje heb je Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:31

Op zo'n hindernisje hoef je helemaal niet mee te zitten, je komt bij de afzet gewoon iets uit je zadel (omhoog, NIET naar voren) en dat is voldoende. Zodra het hoger begint te worden, merk je dat je vanzelf naar voren gaat, en dat je dat dus niet zelf hoeft te doen.
En nog belangrijker, houdt contact! Je paard losgooien op de hindernis is heel verwarrend voor je paard, die dan opeens geen steun meer heeft, en na de hindernis pak je waarschijnlijk de teugels weer plotseling op en krijgt hij een ruk in de mond. Dit motiveert het paard niet echt om netjes in zijn ritme te blijven voor en na de sprong.
Verder hartstikke leuk paard en veel succes!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:33

Arielle_ schreef:
Tips: les nemen? ( als je dat nog niet hebt )
Leuk beestje heb je Ja

Ik spring altijd in de les! Dankjewel! Haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:33

Ezumii schreef:
Op zo'n hindernisje hoef je helemaal niet mee te zitten, je komt bij de afzet gewoon iets uit je zadel (omhoog, NIET naar voren) en dat is voldoende. Zodra het hoger begint te worden, merk je dat je vanzelf naar voren gaat, en dat je dat dus niet zelf hoeft te doen.
En nog belangrijker, houdt contact! Je paard losgooien op de hindernis is heel verwarrend voor je paard, die dan opeens geen steun meer heeft, en na de hindernis pak je waarschijnlijk de teugels weer plotseling op en krijgt hij een ruk in de mond. Dit motiveert het paard niet echt om netjes in zijn ritme te blijven voor en na de sprong.
Verder hartstikke leuk paard en veel succes!

Okee, bedankt voor de tip! Ik zal erop proberen te letten! Dankjewel! Haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:40

Verder niemand? Bloos

xl0essj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

Mooi hoor!

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:22

ben zelf niet z;n spring ruiter maar bij foto 1 zie je dat je de teugels erg log gooit probeer dat niet te doen.. meegeven betekent niet losgooien
voor de rest vind ik dat je een onwijs leuk paardje hebt..
succes verder

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:01

Oefen op lagere sprongetjes en ga heel iets uit het zadel. Klein stukje met je handen naar voren, maar niet teveel.
Zodra het hoger wordt, ga je vanzelf iets meer dan voren en geef je meer mee.
Daarbij moet je heel iets na het midden terug gaan zitten. Niet in het zadel neerkomen, maar je bovenlijf wat meer oprichten. Dan beland je niet steeds op z'n nek. Tip is om vooruit te kijken. Of naar de volgende hindernis.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:19

Iriis_ schreef:
Verder niemand? Bloos

haha ja ik Tong uitsteken ik ben geen springruiter maar spring af en toe wat Lachen
Je moet proberen niet je paard over de sprong te duwen met je lichaam (of hoe je dat ook uitlegt) zeg maar met je paard z'n beweging mee erover heen te gaan, misschien ietsje later gaan staan, dan zit je al minder snel achter de oren! en idd nog iets meer contact houden, boven de sprong mag ie best ruimte hebben maar op die 1e foto was het nog wel iets te veel (was ook moment opname)!
Verder wel een leuk paardje Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 19:38

angelaatjuh schreef:
Iriis_ schreef:
Verder niemand? Bloos

haha ja ik Tong uitsteken ik ben geen springruiter maar spring af en toe wat Lachen
Je moet proberen niet je paard over de sprong te duwen met je lichaam (of hoe je dat ook uitlegt) zeg maar met je paard z'n beweging mee erover heen te gaan, misschien ietsje later gaan staan, dan zit je al minder snel achter de oren! en idd nog iets meer contact houden, boven de sprong mag ie best ruimte hebben maar op die 1e foto was het nog wel iets te veel (was ook moment opname)!
Verder wel een leuk paardje Lachen

OKee! Ik zal erop gaan letten! Tong uitsteken

Iedereen bedankt voor het commentaar!