Rolando ook met mij aan het werk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Rolando ook met mij aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:49

Nouja, werken.. ach het was wat rondhobbelen...
Commentaar op de hoofddeksel, aub niet Lachen
Dat ik in galop naast hem kijk, klopt.. hij heeft namelijk de irritante gewoonte om zn tong buiten te gooien in galop, ik probeer te kijken of hij de tong binnenhoud. Net op die momenten word er natuurlijk een foto gemaakt haha...

Nog even vooraf... als laatste... we zijn nog steeds héél hard aan het trainen op zn achterhand, toen hij bij ons kwam was hij zeer slap in zn spieren van achter, ons pa zei tegen mij dat hij niet eens wist dat hij uberhaupt een achterhand had, die liet hij meer slepen als het ware..
het begint langszaamaan te groeien en het gaat echt steeds beter... maar het is nog niet wat het wezen moet Lachen Als iemand nog tips heeft, bepaalde oefeningen ofzo.. die zijn áltijd welkom.. hij kent alle oefeningen tot in het Z dus het mogen ook wat "moeilijkere" dingen zijn Lachen (die zijn er overgens "ingestampt" (hun noemden het trainen:P) bij de handelsstal waar hij vandaan komt, ze vergaten alleen even dat zo'n groot en lang paard ook een achterhand heeft)

Nouja commentaar is welkom Lachen

Afbeelding
1. Is er iemand die mij kan afhelpen van het niet recht houden van mn handen? dat ze een keer op 1 lijn staan..

Afbeelding
2. Hetzelfde probleem.. strenge binnenhand... hoe kom ik daar toch vanaf? Ik probeer er veel aan te denken om het niet te doen, maar toch op de foto's valt het weer op...

Afbeelding
3. Teugels in galop op maat houden... hoe in vredesnaam doe je zoiets? Ja gister met de training van het achttal nog weer op aan gesproken, maar ik krijg het niet voor elkaar...

Afbeelding
4. even stappen tussendoor

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. Nette draf voor zijn doen....

Afbeelding
9.

Dit waren ze weer.. kom maar op met het commentaar Lachen

Ryanne_

Re: Rolando ook met mij aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:54

Wat een leuke foto's en dat naast hem kijken vind ik nog wel mee valleen in de galop je hangt niet echt van o kijk ik kijk maar probeer wel je hakken laag te houden en verder ziet het er erg netjes uit! super ga zo door Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:56

Als ik zo zit te kijken is het net alsof je teugels gewoon te lang zijn. Hierdoor ga je in draf blijkbaar de meest vreemde hoogtes aannemen met je handen, en ik galop ben je gewoon sowieso alles kwijt.
Op je eerste foto zit je ook heel duidelijk echt op je schoot te werken met je binnenhand. Zou je teugel nou gewoon wat korter zijn, zit je ook niet zo moeilijk te frotten Tong uitsteken

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 19:01

Bedankt voor de snelle reakties alweer Haha!
De teugels zijn idd soms wat lang, maar de bedoeling is dat Rolando wat lager gaat lopen, alleen dat snapt hij af en toe nog niet helemaal (waarschijnlijk nooit echt goed geleerd, toen hij bij ons kwam kende hij maar 1 stand)
Maar als ik mijn teugels korter neem dan dit, heb ik het gevoel alsof hij ontzettend in mn hand hangt.. dat moet toch ook niet de bedoeling zijn?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:06

nou ik vind de foto met de losse teugels in gallop het beste gelukt. Het paard ziet er hier het meest ontspannen uit. Probeer ook vooral op zit te sturen, stoppen, vooruit gaan ipv met de teugel. Veel succes ermee. en idd je moet zeker niet je teugels korter nemen. Zou ik nooit doen!!!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:41

Ook jij gaat vooruit met Rolando Lachen
Ik wil wel s gillen aan de kant dat je je niet zo moet focussen op je binnenhand maar op je buitenhand... misschien lukt t dan beter Lachen
Verder heb jij zie ik niet valsgespeeld en alleen de mooie foto's erop gezet Schijnheilig

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 22:32

charlotvanre: Bedankt voor de reaktie.. ik ben hier zeker mee bezig, het begint langszaamaan steeds beter te gaan.. maar het is met dit paard nog een lange weg te gaan denk ik... Lachen
TasjaIsLief: Doe dat eens, als ik wil luisteren Haha! Maar er moet toch nodig iets aan gedaan worden....

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:38

Ziet er toch lekker uit hoor Miek, jullie gaan zeker vooruit en ik zie duidelijk verschil met toen je m net had!! Hij begint nu een Paard te worden, en gaat lekker van achter aan t werk, netjes.
Ik kom binnenkort ook wel s langs de zijlijn schreeuwen Lachen

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 22:40

Whaha iets met goede been he? Wow nu in het Middenachttal word er zoo hard geroepen he, ik hoop dat ik het dit seizoen nu EINDELIJK eens afleer Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:29

Bitterbal schreef:
charlotvanre: Bedankt voor de reaktie.. ik ben hier zeker mee bezig, het begint langszaamaan steeds beter te gaan.. maar het is met dit paard nog een lange weg te gaan denk ik... Lachen
TasjaIsLief: Doe dat eens, als ik wil luisteren Haha! Maar er moet toch nodig iets aan gedaan worden....

Niet alles kan snel gaan. Maar het is goed dat je het ziet zitten om het te doen ipv een snelle oplossing te zoeken, waarbij je het paard zelf uit het oog verliest.
Ik ben met mijn 12-jarig paard ook aant oefenen op zit. Niet gemakkelijk maar het begint te lukken. sturen ging al heel goed op zit, alleen het stoppen uit gallop nog niet.
Ik hoop zeker en vast dat je de teugels niet korter zal gaan nemen. Je paard gaat zicht anders vasthouden op het bit. En om dat af te leren ben je toch langere tijd bezig dan op zit te oefenen.(en mag je dan steeds korte teugel nemen, harder bit, en zo kan het blijven gaan, terwijl fijn rijden zo zalig is) Het boek central riding al eens gelezen?
Mensen dachten dat ik nooit met mijn paard wat zou kunnen bereiken. Dit omdat het een heel wild paard is. Maar weetje wat ik gedaan heb: niets van extra's aan mijn paard gedaan, geen martingaan, geen sporen, geen straffer bit. Ik was in die periode een beetje koppig en wou bewijzen dat ik het wel zonder zou kunnen. En met rust heb ik het idd bereikt!! Nu doen we aan losse teugel wandeling van 15 kilometer. Zalig genieten.
Als je nog tips wilt, ik geef ze graag Bloos .
(bv, je moet eens proberen, om vanuit draf in stap te raken: span je bilspieren op hetzelfde gevoel als je naar het toilet moet gaan, en beweeg niet meer met het draftempo van het paard. Binnen de kortste keren is ie uit draf. en dan is het juist hét moment om je paard uitvoerig te belonen. Paarden zijn als kinderen Tong uitsteken . om dan vanuit stap terug naar draf te gaan, beweeg meer met je heupen dan het stapthempo het aangeeft, wedden dat je paard in draf gaat Knipoog . Doen zou ik zeggen
groetjes
Charlot

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:16

Charlot, misschien dat je me een pbtje kan sturen met nog wat meer tips? Zijn wel interessant... dat van draf naar stap doe ik al wel regelmatig.. ook rijd ik af en toe eens met een touwhalster, met 1 hand dan.. en daar reageert hij enorm goed op.... maar daar kun je op wedstrijden niet mee aankomen helaas he haha..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:05

Bitterbal schreef:
Charlot, misschien dat je me een pbtje kan sturen met nog wat meer tips? Zijn wel interessant... dat van draf naar stap doe ik al wel regelmatig.. ook rijd ik af en toe eens met een touwhalster, met 1 hand dan.. en daar reageert hij enorm goed op.... maar daar kun je op wedstrijden niet mee aankomen helaas he haha..

Zal ik doen Knipoog(wel in het weekend pas, want dan heb ik meer tijd). tof dat je ook eens bitloos rijd. het is idd jammer dat je dat niet kan doen op wedstrijd. Ik denk dat men zich dan te pletter kijkt, dat je net hetzelfde kan doen zonder bit;-)
Groetjes

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:09

Leuke foto`s hoor, en neem gewoon lekker de tijd om spieren op te bouwen dan komt het echt goed Lachen

Tips voor je handen;
Doe de lusjes van je dekje niet vast aan het zadel maar doe je pinken erdoor, of hou ze vast. Het hoeft niet het hele uur, maar af en toe 5 minuutjes is al goed. het heeft mij iig erg geholpen Ja

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:10

Charlot ik wacht je pbtje af.. ik ben benieuwd! Misschien dat ik het eerste lrv tornooi wel afkom met mn touwhalstertje en enkel in de proeven met bit rijd haha... of zal ik het vanavond in de training doen? Ben zo nieuwsgierig naar hun hoofd he, hier zit het er zo ingebakken "een paard stop je op zn bit" behalve bij onze commandant, is een geweldige vrouw, dochter van "de plaatselijke paardenfluisteraar" en die doen het zo leuk met de paarden he, zonder tuig het bos in, konijntjes vangen (en weer loslaten) en een lol dat ze erin beleven...
Nibbit: Dat is best een handig trucje... ik ga het eens proberen denk ik Knipoog Iemand nog tips ofzo? Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:05

Leuke combi zijn jullie ! Het meestal commentaar is al gezegt , alleen soms je handen iets meer bij elkaar.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:51

Bitterbal schreef:
Charlot ik wacht je pbtje af.. ik ben benieuwd! Misschien dat ik het eerste lrv tornooi wel afkom met mn touwhalstertje en enkel in de proeven met bit rijd haha... of zal ik het vanavond in de training doen? Ben zo nieuwsgierig naar hun hoofd he, hier zit het er zo ingebakken "een paard stop je op zn bit" behalve bij onze commandant, is een geweldige vrouw, dochter van "de plaatselijke paardenfluisteraar" en die doen het zo leuk met de paarden he, zonder tuig het bos in, konijntjes vangen (en weer loslaten) en een lol dat ze erin beleven...
Nibbit: Dat is best een handig trucje... ik ga het eens proberen denk ik Knipoog Iemand nog tips ofzo? Lachen

Ik zal er over denken in het weekend hoor. en dan stuur ik je pb. Nu moet ik werken voor mijn stage.
Vind het wel leuk dat jij "echt" open staat voor tips. hoe was je training? bitloos gedaan Bloos ?