Te diep lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 11:47

Ik ben bezig om met mijn merrie wat meer dressuurmatig te gaan rijden. Ze is superbraaf met rijden en reageert ook goed op de hulpen. Mijn enige probleem is zodra ze omlaag komt met haar hoof en mooi ontspannen over de rug gaat lopen gaat het tempo drastisch omlaag. Ik drijf dan weer actief bij en ook al voordat het tempo omlaag gaat maar op de een of andere manier werkt dit nog niet voldoende. Heeft iemand tips om haar wat actiever te laten lopen.
Zelf zat ik ook al te denken om haar een keer met een elastiek te longeren, en dan haar als ze omlaag komt en in tempo omlaag gaat dat ik haar dan extra bij kan drijven met de longeerzweep.
Ik gebruik eigenlijk nooit een hulpteugel ik ben ook tegen het zomaar gebruiken hiervan. Het elastiek zie ik echt als allerlaatste oplossing, dus de komende maand wil ik het eerst rijtechnisch gaan oplossen en als dat niet werkt met het elastiek.

silfie35

Re: Te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:51

laat eens iemand meelopen achter je lopen met een longeerzweep die als het nodig is iets aandrijft.... heb het al een aantal keer gezien dat men het op die manier doet!

succes

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:54

overgangen rijden, veel en korte overgangen rijden. Daarnaast ook veel afwisseling in de figuren, mijn paardje reageert meestal beter op veel overgangen EN veel afwisselende figuren, dan alleen maar overgangen

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:01

Hindert niks hoor dat ze wat terug komt in tempo! Knipoog
Dan heeft ze waarschijnlijk moeite om goed over de rug te lopen.
Wat hiervoor al genoemd is, is het overgangen rijden.
Door de overgangen houd je haar actief.
Dit hoeft niet persé te betekenen dat het tempo omhoog gaat,
maar wel dat ze actief blijft voor je been. Dromen
Dat ze beter in een hoger tempo gaat lopen, moet dan vanzelf wel komen.
Als ze er voldoende kracht (opbouw spieren) voor heeft dan moet dit wel lukken!

Succes!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 09:24

Ik ga het zeker proberen. Heel veel figuren rijden dat doe ik al, maar veel overgangen eigenlijk nog niet. Dus dat ga ik zeker proberen om te doen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:28

ben het helemaal met mirjam79 eens Ja
ze zal het wss nog moeilijk vinden geef haar de tijd en rij veel overgangen... vrij snel achter elkaar dus paar passen draf en weer stap paar passen stap en weer draf, dan worden ze actief op je been en als ze dan de spieren voldoende ontwikkeld gaat het denk al veel beter

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:05

Van het veel overgangen rijden blijven ze daar dan ook goed actief voorwaarts van? Want mijn merrie is een echte muts die liever lui dan moe is.