Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Je kunt een maaiend paard best kopen als je rekening houd met het feit dat hij daardoor minder waard is en als het maaien erg is kan dat op langere termijn problemen geven aan de benen.
En als je gaat dressuren staat het natuurlijk niet zo charmant.
voeten tegen de wedstrijdring aan. maar dat is het minste. Het is wel opvallend als mijn merrie sommige oefeningen niet leuk vind of ze wordt het beu dat het maaien erger wordt, zo erg zelf dat ik haar been zie passeren langs de kant. Dus goede tip paard goed trainen dan hebben ze er minder last van.

Sammie schreef:Tuschinksi al eens in z'n jonge jaren gezien, Wanted?
anneliesdj schreef:Precies, het komt geregeld voor hoor en zo'n groot probleem is dat ook niet, voor de sport hoeft het helemaal niet nadelig te zijn
Myrano schreef:Had ik dat geweten had ik dat paardje misschien wel kunnen kopen.
Maar ja, die mensen wat bij me waren zeiden dan ik men handen ervan af moest houden.

Myrano schreef:Ik denk ook dat het zou kunnen beteren dmv beslag of training ofzo, hij deed het aan één been feller dan het andere.
Wanted2003 schreef:Ben het volledig met Jasmijn eens. Er is een verschil tussen een 'slungel' in de benen en écht maaien. Buiten dat het me niet best voor de botten lijkt, word je er hoe dan ook op afgerekend daar ben ik van overtuigd. Das hetzelfde als een paard die een beetje frans staat. Daar kan je erg veel aan doen met beslag en dergelijke maar gewenst is het zeker niet. Ik zou in een land vol met paarden geen paard kopen die maait.
_marlies_ schreef:Dit maaien van de voorbenen zie je vaak bij Friezen. Ook bij KWPN goedgekeurde hengsten heb ik het regelmatig gezien. Ze worden er dus zeker niet op afgekeurd maar het is wel een afwijking van de beenstand en gangen! Door het maaien van de benen kunnen de pezen en gewrichten verkeerd worden belast dus goed is het niet maar het hoeft niet voor problemen te zorgen.
asjemenou schreef:Wanted2003 schreef:Ben het volledig met Jasmijn eens. Er is een verschil tussen een 'slungel' in de benen en écht maaien. Buiten dat het me niet best voor de botten lijkt, word je er hoe dan ook op afgerekend daar ben ik van overtuigd. Das hetzelfde als een paard die een beetje frans staat. Daar kan je erg veel aan doen met beslag en dergelijke maar gewenst is het zeker niet. Ik zou in een land vol met paarden geen paard kopen die maait.
Nee hoor, als je hem verder super aan het lopen hebt, dan wordt je er niet op afgestrafd.
Ken er meerdere, eentje liep op zijn sloffen naar het Z, en een andere is Nederlands kampioen geworden.
Wanted2003 schreef:Ben het volledig met Jasmijn eens. Er is een verschil tussen een 'slungel' in de benen en écht maaien. Buiten dat het me niet best voor de botten lijkt, word je er hoe dan ook op afgerekend daar ben ik van overtuigd. Das hetzelfde als een paard die een beetje frans staat. Daar kan je erg veel aan doen met beslag en dergelijke maar gewenst is het zeker niet. Ik zou in een land vol met paarden geen paard kopen die maait.
Wanted2003 schreef:asjemenou schreef:Nee hoor, als je hem verder super aan het lopen hebt, dan wordt je er niet op afgestrafd.
Ken er meerdere, eentje liep op zijn sloffen naar het Z, en een andere is Nederlands kampioen geworden.
Op keuringen en dergelijke..
jasmijn78 schreef:Als een paard met 1 been heel erg maait en met de ander minder is het echt wel nadelig voor de dressuur. Zo'n paard zal waarschijnlijk dan ook moeite hebben zijn takt te bewaren. Een paard dat flink maait laat ik staan in ieder geval.
jasmijn78 schreef:Wees blij dat je het niet gedaan hebt. Als je echt dressuurambities hebt kun je beter een paard kopen dat gewoon 3 goede gangen heeft, normale beenstanden en niet maait. Better safe than sorry