Marjolein @ Negra, Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Majow

Marjolein @ Negra, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 19:36

Hier zit ik op Negra mijn oude verzorgpaardje.
Mijn rij techniek is nu al wel verbeterd dus de fouten die je steeds terug zit komen om deze foto's zijn al deels verbeterd.
Dit zijn oude foto's de nieuwe komen binnenkort, waar ik op Joris rijd(l)
Tips? kom maar op! Ben bezig te leren 'zien'.

1. Slechte foto, Ik sta!? wat is dat voor lichtrijden! me ellebogen moet ik wat meer aansluiten en voor me kijken. De laatse 2 dingen zie je vaak op mijn foto's [ Als ik probeer een paardje ontspannen aan de teugel te krijgen wil ik vreemd genoeg er altijd naar kijken Tong uitsteken ]
Afbeelding

2. Mooie houding heb ik opzich wel op deze foto toch? Alleen loopt Negra niet ontspannen en kijk ik weer omlaag.
Afbeelding

3. Me tenen niet uitsteken, en gewoon normaal been geven, ellebogen weer iets aansluiten.
Afbeelding

4.Ik moet eigelijk ietsjes meer contact met de teugel hebben, normaal been geven [kuiten dus geen hakken!] en hier natuurlijk rechtop zitten!
Afbeelding

5.Ellebogen!,kijk voor uit! handen iets omhoog!, Kijk voor je Lachen
Afbeelding

6.Mooie foto Lachen Alleen me tenen iets meer naar binnen en me ellbogen weer!
Afbeelding

7. Schaam Geld, geld! me voet te ver in de beugel! ellebogen.. niet recht op.. blabla ga maar door vreselijk!
Afbeelding

8. ff relaxen! Haha!
Afbeelding

9. Ellebogen, recht op zitten!,kijk voor je.. en Alsjeblieft drijf niet zo idioot! :S [ Lachen ]
Afbeelding

10. Uuuh!?... Loopt ze nou onder me vandaan? Wilde ik pasje strekken.. Of loopt ze gewoon totaal niet ontspannen.. ellebogen,tenen naar binnen,kijk voor je!
Afbeelding

11. Recht op! ellebogen!!! drijf niet met je hak! maar met je kuiten Marjolein!
Afbeelding

12. Recht op, ellebogen, kijk voor je!
Afbeelding

vooral zelfde dingen dus... Kijken naar mijn houding gaat nog wel.. Maar hoe zie ik nou of ze echt ontspannen loopt!? Een krulletje is niet persee ontspannen. En wanneer loopt ze er goed bij?

Ben beniewd wat jullie commentaar is op deze foto's

X

broertje

Re: Marjolein @ Negra, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:03

Op foto 2 zeg je niet ontspannen, maar naar mijn mening loopt ze daar juist heerlijk ontspannen Vork
Zoals je al zegt nageeflijk is niet per defenitie ontspannen. ALs jij aangeeft dat ze niet perse naar beneden hoeft te lopen zou ik je daar ook niet te druk om maken. Nageeflijkheid komt voort uit de achterhand dus vanuit activiteit. Concentreer je dus eerst op actief rijden. Overgangen, schijnovergangen, tempowisselingen. Door d'r achterbenen actief te maken zal je straks veel makkelijker de nageeflijkheid kunnen vragen. Dan zal ze een keer onder je vandaan schieten (foto 10) als ze maar reageert en dat zie ik 10 keer liever als een in de "houding getrokken" paard.
Over je houding: je ellebogen storen me niet echt. Denk wel aan dat je handen gelijk blijven en je in de bocht niet met je buitenhand voor zit (foto 7). Je benen heb je zelf wel door, maar probeer ze juist op z'n plaats te houden. Nu trek je ze op EN leg je ze veel naar achteren. Druk op je beugels en been op z'n plaats.

Veel plezier met oefenen, je stoort je paard niet met je rijden. Goed dat je je wil verbeteren en vooral lol houden met elkaar!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:01

Heej marjolein Knipoog
Als Joris aan huis staat kom je lekker weer rijden hea Knipoog
En ontspannen is iets anders dan nageeflijk,
een paard kan zeer ontspannen met zijn hoofdje lekker vooruit lopen, maar dit is niet nageeflijk Knipoog.

op deze foto's moet je, je handen nog wat naar voren plaatsen of iets hoger, maar dat gaat al steeds beter. En op Joris steek je je benen niet meer vaka zover in de beugels tijdens de galop, maar we gaan der nog meer op oefenen!

Je kan trouwens wel duidelijk zien, dat je het makkelijker had met je houding op dat zadel, want bij Joris heb je er soms meer moeite mee gehad in de draf, maar nu wel steeds minder Knipoog

Nou maar hopen dat Joris zijn foto's er binnenkort ook op kunnen :p

Majow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:41

Hihi jaa wordt heerlijk die tijd Iko (L)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:12

mooi paardjee.
als hij zo mooi ontspannen loopt en je ontspant zelf in je hand, dan moet je erop letten dat je niet naar voren zakt..
verder ziet het er goed uit..
groetjes.

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:32

Je moet niet zo veel comentaar op jezelf hebben joh! Knipoog het is goed dat je dingen ziet die verbeterd moeten worden maar geniet ook van je paardje en je foto;s
probeer je paardje wat ronder te laten lopen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:36

Je weet zelf wel goed waar je punten zitten, maar geniet inderdaad ook een beetje van waar je mee bezig bent, super mooi paard!
Wat mij een beetje opvalt is dat je je handen wat meer rechtop mag houden, verder geef je bijna al het commentaar zelf al Knipoog

Majow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:38

Ik geniet altijd als ik rijd:)
De foto's zijn voor het commentaar Tong uitsteken
hihi
Dank jullie!

X

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 06:49

je geniet een hoop van het rijden, dat heb ik wel ervaren,
toch wil ze ook steeds meer gaan leren,
met de handen zijn we inderdaad ook bezig,
gaat steeds beter hea Knipoog

commentaar en tips op de foto's geven is een goed leermiddel,
ik kijk ook altijd heel veel naar mijn eigen foto's en het is ook
leuk het verschil te zien!

Straks weer lekker Joris(nog maar even),en dan ook fotos.
en we gaan ook bij negra langs als dat mooie veulentje er is

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:57

Niet zo veel commentaar hebben op jezelf joh! Het ziet er toch lekker uit?
Er zijn inderdaad wel wat puntjes waar je aan kan werken, maar dat is bij iedereen. Ik kan maar tot en met foto 5 zien, en daar het commentaar op:
Probeer vooruit te kijken, maar ik begrijp dat je naar je paardje wilt kijken omdat die zo mooi is Tong uitsteken .
Veel succes voorderest Lachen Foto 4 is netjes, alleen meer contact inderdaad.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:04

ik vind het er goed uitzien hoor, je hebt toch een mooie houding?
ik denk wel dat dit paard niet zo heel makkelijk naar beneden te rijden is, mede omdat ze nogal een lange verticale nek heeft, dus focus daar niet te veel op, ligt niet geheel aan jou.

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:37

ziet er ontspannen uit, commentaar geef je zelf al !
veel succes er nog mee !

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:51

Goh, wat is m'n meisje het afgelopen half jaar verandert Haha! . Daar was het echt een spierloos schrieltje vergeleken met nu Knipoog . Ik ben benieuwd hoe je inmiddels rijd, het is al zo'n tijd geleden dat ik je heb zien rijden. Als Joris verhuist is kom ik snel eens kijken hoe jullie het doen Knipoog .

Groetjes,

Suzanne

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:15

Ik wilde eerst even zeggen dat Negra een erg leuk beestje is!
Haha verder zeg je eigenlijk zelf al wat er niet helemaal goed is aan je houding.
Als je vooruit kijkt ga je meestal ook goed zitten. Denk maar zo, als je valt val je altijd naar beneden dus naar beneden kijken is nergens voor nodig Knipoog .
Enne foto 4, je hebt inderdaad het contact met de mond verloren, maar hij loopt hier toch echt aan de teugel op deze foto te zien Bloos
Ik zal eens wat wat meer foto's van King uploaden, die heeft ook van zulke foto's, wel aan de teugel, maar geen contact met de mond (zo eentje staat ook wel al in me profiel Tong uitsteken ) en daaruit blijkt echte ontspannenheid van zijn rug en dus eigenlijk van het hele paard, wijzelf proberen ze allemaal zo te rijden, zonder krachtmeting (via zo'n foto zijn we ook naar hem wezen kijken haha, hij liep aan de teugel met een slappe teugel, dat betekend dat ze uit zichzelf naar beneden gaan, omdat zijn rug is ontspannen en wat weer betekend mocht hij zijn neus naar beneden doen dat hij tevens zijn achterhand gebruikt)
Als je joris net zo rijdt komt het helemaal goed met jou en joris. Alleen dus tijdens het rijden jezelf proberen te corrigeren op je houding.
Of doe eens een paar zitlesjes, iemand heeft je pony aan de longeerlijn en dan maar zonder beugels ronddraven en proberen te blijven zitten, dit werkt echt. Helpt ook heel erg als je van een pony op paard overgaat enzovoort, die gangen zijn dan opeens heel anders en doorzitten is dan eerst heel lastig.
Zelfs me zusje moest nog zitles hebben toen ze op king ging rijden. En ben nu bezig met een meisje die op onze shetlanders rijdt, ook puur longeren en zij maar oefeningen doen zodat haar houding en zit beter wordt en het helpt eigenlijk erg goed bij haar. Ze trekt nu haar benen niet meer op, steekt ze niet meer naar voren en dat betekend dat het nu helemaal goed gaat bij haar Haha! plus dat ze eindelijk der ellebogen wat meer heeft gebogen en opeens rechtop zit.
Als de zitles goed gaat moet je ook eens proberen om arm oefeningen te doen, zwaaien met je armen enzovoort, wel even om denken of je pony dat misschien eng vindt, maar het is erg leuk om te doen en nog beter voor je zit om jezelf in onbalans te brengen en toch te kunnen blijven zitten (sorry heb voltige-achtergrond Tong uitsteken )
Meer tips kan ik zo niet voor je verzinnen. Maar zoals al gezegd het ziet er echt niet slecht uit OK dan! .
Ben benieuwd naar Joris' foto's!!!

X Petra