Sunrise @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dante_

Sunrise @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:40

hoij Bokkers,

Vorige week Donderdag lekker gereden samen met vriendin op 1 van mijn verzorgpony's : Sunrise.
We noemen haar eigenlijk altijd sun of sunny, en ze is 6 jaar oud.
Heeft een poos stilgestaan i.v.m. stage.
Vond dat ze het erg goed deed en netjes luisterde:D
Over het nietr dragen van een cap heb ik liever geen commentaar, want ik weet nu zo onderhand wel hoe jullie daarover denken qua reacties in andere topics;)
En ik rijd niet bijster goed, mede omdat ik de beugels per ongelijk iets te lang had en niet op het idee kwam om de beugels ff korter te doen Clown later is dat wel gebeurt:P
En mijn vriendin (linda) heeft altijd gereden op grote paarden dus dit is wel een hele verandering:p

Ff poseren Clown tenminste poging tot Haha!
Afbeelding

Ongeduldig dametje tog:P
Afbeelding

Beetje aparte aktie, sprong net in drafje Haha!
Afbeelding

Scheefheid Clown
Afbeelding

Hee wat doe jy nou:P
Afbeelding

En lindaa dan maar even knolhobbelen Haha!
Afbeelding

Lindaa Haha!
Afbeelding

Gaat nou aan de kant lomperd :/
Afbeelding

Hier wilde ze weer niet stilstaan de drol Tong uitsteken Vork
Afbeelding

En toen lag daar het halster dat we kwijt waren:P
Afbeelding

Lindaa Onthoofd xD
Afbeelding
Filmpje Van mij En Sunrise even in de Modderbak , Enne mijn houding is k** dat weet ik heb nl geregeld last van me rug Clown Bloos
http://nl.youtube.com/watch?v=QUqWivowIT8

En dan Nog een Filmpje Van lindaa Met Sunrise , ze rijd normaal Altijd op grote paarden , dan snappe jullie denk ik wel dat dit een hele overstap is af en toe! Haha! Bloos
http://nl.youtube.com/watch?v=6po4FlBklcA

Videokwaliteit is echt bagger:( maarja dat is het nadeel van Sony ericsson w200i..

Commentaar is zeker welkom maar denk er wel aan dat ik niet zo goed rijd! en sun stil heeft gestaan voor een poos.

Groetjes Elaine && Sun

JustMeDJ

Re: Sunrise @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:45

Bit een beetje te groot..Of?

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:46

Het zijn niet echt goede rijfoto's om te beoordelen...
Op die ene foto zit je wel erg scheef, had je niet aangesingeld of leunde je de verkeerde kant op Knipoog ?

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:57

racheltjj schreef:
Op die ene foto zit je wel erg scheef, had je niet aangesingeld of leunde je de verkeerde kant op Knipoog ?

k denk dat ik andere kant op leunde want we hadden haar wel mooi goed aangesingeld Knipoog anders kom ik er zowieso niet op zonder dat het zadel onder haar buikje hangt.

@ Irenee
Nee ben nog niet te groot, heb erg lange benen in verhouding met de rest van mijn lichaam, maar over een kleine 2 maanden gaan we Barokka ( paard) beleren en die moet ik dan verder rijden;)

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:59

Jammer dat de foto's zo onduidelijk zijn.. Zo is het niet echt goed te zien.. leuk paardje wel ! Haha!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:05

Biebz95 schreef:
Jammer dat de foto's zo onduidelijk zijn.. Zo is het niet echt goed te zien.. leuk paardje wel ! Haha!

ja ik had toen de fotocamera wel mee , maar de batterijen waren leeg Clown
Slimme ik Tong uitsteken
En dankjewel:D

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:06

Piiccolo_93 schreef:
racheltjj schreef:

k denk dat ik andere kant op leunde want we hadden haar wel mooi goed aangesingeld Knipoog anders kom ik er zowieso niet op zonder dat het zadel onder haar buikje hangt.

@ Irenee
Nee ben nog niet te groot, heb erg lange benen in verhouding met de rest van mijn lichaam, maar over een kleine 2 maanden gaan we Barokka ( paard) beleren en die moet ik dan verder rijden;)

Ik had het over het bit:P Niet over je lichaamsgrootte Hihi

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:10

lekker gereden noemen ze dat...

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:27

haha:p

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:29

Babetteh schreef:
lekker gereden noemen ze dat...

nou als je daar commentaar op hebt dan hou je dat maar lekker voor je , want als wij vinden dat het lekker ging voor ons idee dan ging dat lekker en dan ga jy niet op basis van info een conclusie daarover trekken want dat kan niet, dat moet je gewoon zelf meegemakt hebben.

Sorry voor die uitbrander maar ik vind echt dat je daar je mond over moet houwe.
Het ging voor ons lekker, en als we voor ons gevoel lekker gerede hebben is da zo!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:50

@Piiccolo_93 : Je moet maar tegen het commentaar kunnen, en anders geen topic openen! Ik vind het er ook niet leuk uitzien En je bit is veel te groot!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:54

Vind het bit ook te groot. En ik vind dat je te veel met je hand bezig bent voor zover ik het kan zien. Dat kan je het beste op foto 1 en 3 zien: Je 'hangt' aan de teugels terwijl je je been afsteekt.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:00

Booooo schreef:
@Piiccolo_93 : Je moet maar tegen het commentaar kunnen, en anders geen topic openen! Ik vind het er ook niet leuk uitzien En je bit is veel te groot!

hoe zou hij/zij kunne weten dat we WEL lekker hebben gereden voor ons gevoel?
daar heeft zij niets over te zeggen, tsja is haar probleem, en van dat bitje is al opgelost hoor!
ander hoofdstel en bitje.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:03

jori_X schreef:
Vind het bit ook te groot. En ik vind dat je te veel met je hand bezig bent voor zover ik het kan zien. Dat kan je het beste op foto 1 en 3 zien: Je 'hangt' aan de teugels terwijl je je been afsteekt.

word ook wel aan gewerkt maar heb af en toe spastische trekjes;) zoals met hangen aan de teugels, maargoed er word aan gewerkt!!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:14

Het is geen bitjé meer, maar een BIT. Dat ding is véél te groot voor deze pony. Ook heb ik het idee dat jullie het zadel er hartstikke scheef hebben opgelegd, want jullie zitten allebei scheef en dat zou wel erg toevallig zijn.

Misschien vind je dat je lekker hebt gereden, maar dan kunnen wij nog wel van mening zijn dat het er op de foto's absoluut niet lekker er uit ziet. Als je dat niet wilt horen, moet je geen foto's plaatsen. Een HAW-topic is nou eenmaal voor commentaar.

Verder rijcommentaar: Ontspan je armen en laat de mond van het paardje wat meer met rust. Het lijkt alsof je hartstikke aan de teugels hangt en je armen vastzet. Ook moet je er op letten dat je je benen niet afsteekt. Die komen nu eigenlijk vóór je hele lichaam en het zadel uit, terwijl je hakken in een rechte lijn onder je kont zouden moeten uitkomen. Verder zijn het nogal slechte foto's om nog verder te oordelen, het zijn namelijk vooral foto's waar op je stilstaat. Niks 'at work' en ik kan dus ook geen commentaar geven over het actiever of rustiger rijden of wat dan ook, wat jammer is, want anders had ik misschien nog kunnen zeggen dat het er verder leuk uit zag en dat kan ik nu dus ook niet.

En hoewel je vraagt om het niet te doen, begin ik er toch even over. Je geeft zelf al aan dat je niet bijster goed kunt rijden. Nou ga ik niet zeggen dat je inderdaad slecht rijdt, maar als je zelf al wéét dat je niet geweldig kunt rijden, waarom doe je dan in godsnaam geen cap op je hoofd? Hoe braaf je paardje ook is, het is en blijft een paard en dus een vluchtdier. Mocht er iets onverwachts gebeuren en het paard gaat er vandoor, weet ik niet of je de kwaliteiten hebt om te blijven zitten en het paard te controleren (aangezien je zelf zegt dat je niet zo goed kunt rijden). In dat geval zou het toch zeker verstandig zijn om een cap op je hoofd te doen, want het avontuur en in het ergste geval je leven is snel voorbij als je op je hoofd valt. Zelfs al zou je de sterren van de hemel rijden op het braafste paard van de wereld zou ik het nog dom vinden om zonder cap te rijden, maar nu heb ik er dus al helemaal geen goed woord voor over.

Sorry voor de harde waarheid, maar doe er alsjeblieft wat mee. Ik zou graag over een tijdje weer (betere) foto's zien waarop je in ieder geval recht zit en een goed bitje hebt en natuurlijk een cap op je hoofd.

EDIT: Ik heb het filmpje bekeken en heb het idee dat ze vreselijk onder je vandaan loopt en je haar niet bepaald goed onder controle kunt houden. Met het aandraven 'schiet' ze al bijna 'weg'. En ik ga mee met het commentaar onder mij: volgens mij zit je op het verkeerde been en galoppeer je in de verkeerde galop, maar het is inderdaad te slechte kwaliteit om hier zeker van te zijn.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 09-04-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:21

Ik heb je filmpje gezien, maar het lijkt als of je licht rijdt op het verkeerde ben, en in de verkeerde galop zit? Het is slecht te zien, dus sorry als ik ongelijk heb.

Verder ga ik niet in herhaling, maar ik ben het eens met het commentaar wat al is gegeven.

misschien off-topic, maar ik heb de andere filmpjes ook gezien, maar ben je niet te groot voor die pony?

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:24

Dieuwke1981 schreef:
Ik heb je filmpje gezien, maar het lijkt als of je licht rijdt op het verkeerde ben, en in de verkeerde galop zit? Het is slecht te zien, dus sorry als ik ongelijk heb.

Verder ga ik niet in herhaling, maar ik ben het eens met het commentaar wat al is gegeven.

misschien off-topic, maar ik heb de andere filmpjes ook gezien, maar ben je niet te groot voor die pony?

ja daarom ben ik ook gestopt met het beestje;)

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:57

Ukkiee schreef:
Het is geen bitjé meer, maar een BIT. Dat ding is véél te groot voor deze pony. Ook heb ik het idee dat jullie het zadel er hartstikke scheef hebben opgelegd, want jullie zitten allebei scheef en dat zou wel erg toevallig zijn.

Misschien vind je dat je lekker hebt gereden, maar dan kunnen wij nog wel van mening zijn dat het er op de foto's absoluut niet lekker er uit ziet. Als je dat niet wilt horen, moet je geen foto's plaatsen. Een HAW-topic is nou eenmaal voor commentaar.

Verder rijcommentaar: Ontspan je armen en laat de mond van het paardje wat meer met rust. Het lijkt alsof je hartstikke aan de teugels hangt en je armen vastzet. Ook moet je er op letten dat je je benen niet afsteekt. Die komen nu eigenlijk vóór je hele lichaam en het zadel uit, terwijl je hakken in een rechte lijn onder je kont zouden moeten uitkomen. Verder zijn het nogal slechte foto's om nog verder te oordelen, het zijn namelijk vooral foto's waar op je stilstaat. Niks 'at work' en ik kan dus ook geen commentaar geven over het actiever of rustiger rijden of wat dan ook, wat jammer is, want anders had ik misschien nog kunnen zeggen dat het er verder leuk uit zag en dat kan ik nu dus ook niet.

En hoewel je vraagt om het niet te doen, begin ik er toch even over. Je geeft zelf al aan dat je niet bijster goed kunt rijden. Nou ga ik niet zeggen dat je inderdaad slecht rijdt, maar als je zelf al wéét dat je niet geweldig kunt rijden, waarom doe je dan in godsnaam geen cap op je hoofd? Hoe braaf je paardje ook is, het is en blijft een paard en dus een vluchtdier. Mocht er iets onverwachts gebeuren en het paard gaat er vandoor, weet ik niet of je de kwaliteiten hebt om te blijven zitten en het paard te controleren (aangezien je zelf zegt dat je niet zo goed kunt rijden). In dat geval zou het toch zeker verstandig zijn om een cap op je hoofd te doen, want het avontuur en in het ergste geval je leven is snel voorbij als je op je hoofd valt. Zelfs al zou je de sterren van de hemel rijden op het braafste paard van de wereld zou ik het nog dom vinden om zonder cap te rijden, maar nu heb ik er dus al helemaal geen goed woord voor over.

Sorry voor de harde waarheid, maar doe er alsjeblieft wat mee. Ik zou graag over een tijdje weer (betere) foto's zien waarop je in ieder geval recht zit en een goed bitje hebt en natuurlijk een cap op je hoofd.

EDIT: Ik heb het filmpje bekeken en heb het idee dat ze vreselijk onder je vandaan loopt en je haar niet bepaald goed onder controle kunt houden. Met het aandraven 'schiet' ze al bijna 'weg'. En ik ga mee met het commentaar onder mij: volgens mij zit je op het verkeerde been en galoppeer je in de verkeerde galop, maar het is inderdaad te slechte kwaliteit om hier zeker van te zijn.

als eerste we hebben nu een 11.5 bitje gekocht en die zit wel beter;)

en wat het rijcommentaar betreft dankuwel;) zal er zeker wat mee gana doen, en wat cap betreft ik voel me helemaal niet veilig met cap pop me hoofd, heel raar maar dan ga ik nog idioter zitten;)
zal binnekort met fotocamera wat foto's maken met echte werk foto's , had camera wel mee maar accu was leeg, dus dan heeft t ook nii meer zoveel zin Clown
ik kan haar wel onder controle houden, dat is het niet maar het is een enorme springvanaat en is daarom gewend om bij het minste of geringste tikje er al vandoor te gaan;)
dat proberen we haar wel af te leren en een paar week geleden was het nog véél erger met dat wegschieten.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:05

hmm.. er is voor alles wel een excuus.. Hoe kan je nou raar gaan zitten met een cap op je hoofd? Zo vervelend zit het niet, en het is wel stukken veiliger! Goed dat je overal mee bezig bent, maar een springpaard hoort ook netjes te luisteren hoor, dat zijn geen losgeslagen projectielen Knipoog (als het goed is)

ik vind dat je je handen erg hoog houd, en je je hakken meer moet uitdrukken. Je beugels een gaatje langer kan ook geen kwaad, maar dan worden je benen inderdaad te lang voor je pony, je zit er dan echt zo bovenop en heb nog erg weinig steun. Het leek ook alsof je zadel erg naar voren ligt?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:05

Ben het helemaal met Ukkiee eens... Je zegt inderdaad zelf dat je niet zo goed kan rijden... waarom doe je dan geen cap op..... Het heeft al zoooo vaak levens gered... ook bij mensen die enorm goed kunnen rijden... en een dier blijft een dier en kan van alles doen... dus blijf voorzichtig en zet wat op je hoofd!!!!!!!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 19:38

Slotty schreef:
hmm.. er is voor alles wel een excuus.. Hoe kan je nou raar gaan zitten met een cap op je hoofd? Zo vervelend zit het niet, en het is wel stukken veiliger! Goed dat je overal mee bezig bent, maar een springpaard hoort ook netjes te luisteren hoor, dat zijn geen losgeslagen projectielen Knipoog (als het goed is)

ik vind dat je je handen erg hoog houd, en je je hakken meer moet uitdrukken. Je beugels een gaatje langer kan ook geen kwaad, maar dan worden je benen inderdaad te lang voor je pony, je zit er dan echt zo bovenop en heb nog erg weinig steun. Het leek ook alsof je zadel erg naar voren ligt?

ja ik weet het ook niet maar het idee een cap op me hoofd, ik vind het totaal niet fijn en op een of andere manier kan ik me ermee niet concentreren.
nee okee maar sun heeft af en toe van die buien, meestal luistert ze wel netjes, maar deze foto's zijn in het begin gemaakt hea;) dat heb ik er niet bij gezet maar zodra we een poos hebben gereden dan word ze wel rustiger, van het zadel na voren, dat zeggen wel meer mensen maar hij blijkt gewoon goed te zitten hoor!
dat het zadel scheefzit klopte wel ja;) we hebben hele rare beugels, een rechte en eentje waarbij de sleuf waar de stijgbeugelriemen doorheen gaan meer naar de zijkant zit misschien dat het daaaraan kan liggen? met 1 voet zak ik wat meer naar benede door de beugel

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:20

Ik geef Ukkie helemaal gelijk ! Wat jij 'lekker rijden' vind.. nou, dat noem ik 'een slechte dag hebben'. Sorry hoor, maar dit vind ik er echt niet vriendelijk uitzien!
En over dat zadel, ikzelf heb een tolga en een stübben springzadel, en ik zie deze nog niet op zo'n ponytje liggen hoor.
Koop gewoon een normaal zadel voor zo'n pony, en stop met 'hangen' aan de teugels en alle verdere tips van 'Ukkie' kan je denk ik héél goed gebruiken!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:26

Je zegt dat het idee een cap op je hoofd niet fijn zit, en je er niet mee kan concentreren? De cap is niet voor niets een veiligheidshelm. Ga eens zoeken op de gevolgen van het niet op hebben van een cap! Je bent geen goede ruiter vertel je, en jr rijdt op een pony wat er snel vandoor gaat. Gaat het mis, en je hebt een cap op, dan ben je daar enorm blij om. Maar, je moet het zelf weten.
Maar ik vertel iets, wat al eerder is gemeld... dus eigenlijk zou je het al moeten weten.
Laatst bijgewerkt door Dieuwke1981 op 09-04-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:27

Je kan inderdaad voor alles wel een excuus zoeken..

Het is gewoon een kwestie van een goede, fijne cap aanschaffen en er aan wennen. Als je er nooit eentje op zet, zit het inderdaad vervelend, omdat je er niet aan bent gewend. Maar als je altijd een cap op hebt dan merk je op een gegeven moment gewoon niet meer dat je er eentje op hebt! Dus koop een cap waar je je lekker bij voelt, die lekker zit - en dat hoeft niet persé een dure te zijn, Harry's Horse heeft ook goede caps - en spreek met jezelf af dat je 'm altijd op zet. Dan wordt het een gewoonte.

En als ze er vandoor gaat, heb je haar dus níét onder controle. Dan bepaalt ze zelf het tempo en dat is ook precies wat je ziet op het filmpje. Een pony die onder het werk uit probeert te komen door hard te gaan lopen en een ruiter die zich vast zet en daardoor niet de controle terug kan nemen. Wat helpt is doorzetten. Je blijft net zo lang opvangen totdat ze een rondje in het tempo heeft gelopen dat jij wenst. Eerder verander je niet van gang. En als ze rustig loopt, natuurlijk belonen. Datzelfde geldt ook voor de figuren die je rijdt. Ik weet namelijk niet of het de bedoeling is, maar je manier van rijden toont nogal slordig. Alsof je niet stuurt, maar de pony zelf bepaalt hoe ze wilt lopen. Opeens opzij gaan, opeens stoppen, dat soort dingen. Ook dan geldt; blijven doen tot je bereikt hebt wat je wil bereiken.
Ik heb een tijdje een pony gereden die absoluut geen voltes in galop wilde maken. Al duwde je hem nog zo hard met je been van de hoefslag af, hij galoppeerde gerust als een kreeft zijwaarts verder. Ik heb werkelijk voltes gereden tot we er allebei scheel van werden en toen hij eindelijk een mooie ronde volte onder de x door had gereden, stopte ik pas. Het had me ruim 10 minuten geduurd, maar het was het waard, want daarna luisterde 'ie gelijk als ik 'm de volte opstuurde.

Als je rare beugels hebt, koop dan nieuwe of bevestig ze zo dat je voeten wel gelijk zitten. Als jij scheef zit, zit je namelijk scheef op de rug van je pony. Je gewicht zit scheef en daardoor is de druk niet goed verdeelt en dat is echt niet goed voor je paardje.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:50

Piiccolo_93 schreef:
ik kan haar wel onder controle houden, dat is het niet maar het is een enorme springvanaat en is daarom gewend om bij het minste of geringste tikje er al vandoor te gaan;)

Dit is wel heel erg onlogisch, dat noem ik niet echt controle. Probeer eerst eens aan je ontspanning te werken. Probeer sowieso je been rustiger te houden en een stuk minder met je hand eraan te zitten. Met je been naar de hand rijden.
Van je cap zal ik niks zeggen ( ik rij zelf thuis ook niet met cap Bloos ), maar dat je er last van hebt snap ik echt niet. Dan heb je misschien geen goede cap.