Risse fries 1e keer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Risse fries 1e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:08

Risse voor het eerst onder het zadel,, mijn zusje zit er hier op Knipoog

Afbeelding
instappen
Afbeelding
Afbeelding
Dravend klein stukje
Afbeelding

Afbeelding
en het stel samen op de foto

upendo

Re: Risse fries 1e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:22

Ik vind het een beetje onverstandig om de eerste keer te rijden met sportschoenen.. verder ziet het er wel goed uit, maar is het niet verstandiger dat je zelf rijdt??

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:26

Ziet er goed uit!
leuk dat ze het zo snel oppikt Lachen
Verder ga ik met upendo mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:27

nee dat is niet verstandiger aangezien ik te zwaar voor haar ben om haar in te gaan rijden. En mijn zusje haar rijlaarzen zijn in de maak. en het was 1x even hobbelen. ik had er wel 5 min op gezeten maar er was niks aan de hand dus tja dan mag mijn zusje er wel even op. Verder moet dit haar paard worden en zal ik haar dalijk alleen gaan doorrijden maar de begin dingen doet zij. En het is een goed ruitertje die heel wat kan en dat verwachten niet zoveel mensen.

Het ruitertje kan dus prima rijden voordat mensen denken dat ik een onervaren kind op het paard zet Knipoog
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 09-04-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:27

Ziet er goed uit... En inderdaat, kan je hem niet beter zelf rijden? of ben je er te groot voor?
Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:30

als ze nog maar voor de 1e keer onder het zadel is vind ik het al helemaal onverstandig... en ook gelijk gaan draven... maar het is je eigenkeus... ik zou het niet doen...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:33

ja het friesje is maar 1,55 en slank gebouwd en ik ben 1,75 en niet dik maar ik ga der liever niet zelf opzitten. Verder is het een goede ruiter want anders zet ik haar der niet op. Paard is al zeker 3 jaar in onze handen en daarom weten wij precies waar we aan toe zijn bij haar. Mensen op stal hebben der naar gekeken en die zeiden ook dat ze de volgende keer wel laarsjes aanmoest. Maar als jullie haar rij kwaliteit zien dan snappen jullie waarom ik haar derop heb gezet Knipoog

Natje93
Paard loopt al een tijdje met zadel enz rondjes door de bak mijn zusje heeft er al een paar keer zo opgezeten alleen nog niet gereden. maar als het allemaal nou zo goed gaat he dan zie je toch hoever je met een paard kan gaan. Of heb ik dat nou mis??

verder hebben wij haar al 3 jaar dus wij kunnen lezen en schrijven met dit paard

sannesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:37

als je hetpaard vertrouwd waarom zou je er dan niet opgaan?
ik vind wel dat je je paard moet kunne vertrouwe en dat doet ze dus zeer zeker dus ik vind het niet echt onverstandig. en idd we kennen de rij kunste van haar kleine zusje niet misschien word het wel de 2e anky?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:41

TS@ ziet er leuk uit Ja paardje is niet extreem gespannen ofzo en voor de eerste keer echt netjes Ja

Voor de rest, waarom denken jullie dat dit meisje het dier niet in kan rijden? onder begeleiding oke, maar waarom zou dat niet kunnen?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:41

Natje93
Paard loopt al een tijdje met zadel enz rondjes door de bak mijn zusje heeft er al een paar keer zo opgezeten alleen nog niet gereden. maar als het allemaal nou zo goed gaat he dan zie je toch hoever je met een paard kan gaan. Of heb ik dat nou mis??

verder hebben wij haar al 3 jaar dus wij kunnen lezen en schrijven met dit paard[/quote]

ik vind toch dat je het voorzichtig aan moet doen (ja misschien ben ik te voorzichtig) maar om dat gelijk de 1e keer te gaan draven... dat is behoorlijk veel. Doe het gewoon heel erg rustig aan (liever te rustig dan dat je het overhaast doet.) als ze braaf stapt belonen en daarna er afkomen en dat zo opbouwen...
Ik denk wel dat ze een paard onderbegeleiding kan inrijden.
maar daarom wens ik julie natuurlijk veel plezier met je fries! (is btw. wel een erg mooi dier... Vingers aflikken )

groetjes nathalie

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:49

Ik denk niet dat het dier veel problemen zal hebben met 1 a 2 rondjes draven Knipoog zeker als het braaf gegaan is geeft dat toch wel aan dat het wel kon. Niet overhaasten heb je gelijk in, maar het ziet er niet uit of het dier er problemen mee heeft Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:02

Aangezien ze maar 2 rondjes aan de longeerlijn hoefde te rennen maakte het voor haar niet veel uit. Verder staat deze dame elke dag rustig in de losgooi bak samen met haar moeder en wordt ze elke zondag 10 min. gepakt om het sturen enz. aan te leren. Verder snap ik jullie reactie's maar bezorgdheid is nergens voor nodig Knipoog jullie zien hier een paardje dat veel rust krijgt en 1 keer per week 10 mi. onder het zadel mag hobbelen.