Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes 
het dier is redelijk "op leeftijd" en je hebt een instructeur die haar uitgebracht heeft...... wat zegt hij/zij ervan?
... mss kan je minder voorspelbaar worden... euh en daar bedoel ik mee: dat je de ene dag als het echt goed gaat gewoon de slof eraf haalt, maar als je je der niet goed bij voelt, dan doe je hem gewoon niet af. het is als een beloning omdat je paard het goed doet, het iets minder toffe weg mag... wat het ook voor je paard leuker maakt. en als het echt een rotdag is, dan doe je hem dus niet af.oosterhoff schreef:veel afwisseling zoeken. Misschien een keer een week longeren ipv rijden. lekker bijzetten of aan de dubbele longe, als je dat kan. Zoals Lex... zegt. een paard is een gevoelsdier bij uitstek. het is overigens niet erg om bang te zijn als je dat maar niet negatief koppeld. Vraag de komende tijd niet teveel moeilijke oefeningen maar krijg eerst weer vertrouwen in je paard. Veel overgangen rijden en veranderen in houding, oprichten en laag.
Niet de slof eraf doen als je het niet helemaal vertrouwd. Zit er met je instructrice wel verbetering in? maak je nog progressie? Pf staat de vooruitgang stil?
Wendel schreef:oosterhoff schreef:veel afwisseling zoeken. Misschien een keer een week longeren ipv rijden. lekker bijzetten of aan de dubbele longe, als je dat kan. Zoals Lex... zegt. een paard is een gevoelsdier bij uitstek. het is overigens niet erg om bang te zijn als je dat maar niet negatief koppeld. Vraag de komende tijd niet teveel moeilijke oefeningen maar krijg eerst weer vertrouwen in je paard. Veel overgangen rijden en veranderen in houding, oprichten en laag.
Niet de slof eraf doen als je het niet helemaal vertrouwd. Zit er met je instructrice wel verbetering in? maak je nog progressie? Pf staat de vooruitgang stil?
Op dit moment staat het stil.... Krijg genoeg tips van mijn instrucriese. Kijk ik denk dat ik met deze tips een heleboel kan. Eerst niks extra's vragen en even lekker rijden. Longeren is geen probleem. Dat doe ik eigenlijk ook te weinig. Kan haar longeren met pessoa, maar dat ik mij eigenlijk steeds te veel werk. Moet er toch maar weer eens mee beginnen......
Vandaag komt de DA tandjes vijlen