Ik heb Orangiste nu een klein half jaar en we hebben het sinds kort weer een goed opgepakt met Meneer de 5-jarige Puber. (hij heeft een aantal maanden nodig gehad om z'n draai te vinden in zijn nieuwe leventje dus heeft de eerste maanden rust gekregen om te wennen) Maar nu meneer gewend is en praatjes begint te krijgen was het tijd om aan het werk te gaan.
Ach.... we zijn lekker elkaar aan het uitproberen en zijn het niet altijd met elkaar eens maar het gaat inmiddels toch wel lekker. Helaas zijn dit foto's waarbij mijn bijrijdster rijdt en niet ik. Dit komt omdat we ineens de briljante ingeving kregen om voor het eerst met hem naar het bos te gaan (samen met Orie's favoriete merrie Thalys) Bij zijn vorige eigenaar is hij wel vaker het bos in geweest en we hebben al wel met hem aan de hand gewandeld maar dit was zijn eerste echte rit bij mij.
Omdat ik niet bepaald geschikte kleding aanhad (en niet de held ben die Stella wel is
) ben ik er maar achteraan gelopen om dit heugelijke moment vast te leggen op de onderstaande plaatjes. Maar ik beloof plechtig dat de volgende keer ik er zelf opzit
(commentaar/tips mag altijd maar hou het wel netjes, we zijn net met hem begonnen met omscholen tot "dressuurpaard" en zijn zelf ook nog constant aan het leren. Ik heb zelf ook les dus de begeleiding is er.)
Het "slachtoffer" weet nog niks over de aanstaande plannen betreft Thalys en bos
1.

Zo begint het rijden vaak, niet het meest mooie plaatje
2.

Stella werkt erg aan haar houding, maar die beentjes van Orie zijn toch in een mooie positie zo.
3.

Teugels zouden hier iets korter kunnen en meer mee gaan met de handen. Ze zet ze vaak een beetje vast.
4.

Die handjes dus
5.

Beetje wazige foto maar al we een heel stuk beter
6.

Nog even lekker strekken in de draf......
7.

EN DAAR GAAN WE DAN!!!! (lekker kont van Thalys
)8.

Meneer loopt hier nog trots voorop...........
Maar al snel slaan de twijfels toch wel toe...........
9.

Uhmmmmmm.....nu mag Thalys wel voorop.......
10.

Wat een held hé....het is goed dat hij niet kan lezen op het grote bord dat er wilde runderen in het gebied loslopen
11.

Helemaal trots op zichzelf....en wij uiteraard op hem.
12.

Deze foto is gemaakt toen ik hem net had en hij nog niet zo goed in zijn vel zit. Ik sta echt te kijken met het verschil met de bovenstaande foto!!!
13.

Nou de conclusie: Orangiste heeft het super gedaan buiten. Alleen toen hij de weg niet meer kende werdt hij onzeker en wilde even gek doen. Gelukkig is de simpele oplossing om het andere paard voorop te laten gaan. We moesten zelfs redelijk dicht langs een drukke spoorbaan en zelfs de goederentrein op hoge snelheid deed hem niks....
Kortom ik ben SUPERTROTS en we gaan het snel samen uitproberen!
!
Tis toch geen lust object