Orangiste @ eerste bosrit (je)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Orangiste @ eerste bosrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:11

EINDELIJK.....weer eens wat foto's gemaakt die ik met goed fatsoen kan tonen hier Tong uitsteken

Ik heb Orangiste nu een klein half jaar en we hebben het sinds kort weer een goed opgepakt met Meneer de 5-jarige Puber. (hij heeft een aantal maanden nodig gehad om z'n draai te vinden in zijn nieuwe leventje dus heeft de eerste maanden rust gekregen om te wennen) Maar nu meneer gewend is en praatjes begint te krijgen was het tijd om aan het werk te gaan. Whoosh!

Ach.... we zijn lekker elkaar aan het uitproberen en zijn het niet altijd met elkaar eens maar het gaat inmiddels toch wel lekker. Helaas zijn dit foto's waarbij mijn bijrijdster rijdt en niet ik. Dit komt omdat we ineens de briljante ingeving kregen om voor het eerst met hem naar het bos te gaan (samen met Orie's favoriete merrie Thalys) Bij zijn vorige eigenaar is hij wel vaker het bos in geweest en we hebben al wel met hem aan de hand gewandeld maar dit was zijn eerste echte rit bij mij. Hyper!

Omdat ik niet bepaald geschikte kleding aanhad (en niet de held ben die Stella wel is Tong uitsteken ) ben ik er maar achteraan gelopen om dit heugelijke moment vast te leggen op de onderstaande plaatjes. Maar ik beloof plechtig dat de volgende keer ik er zelf opzit Schijnheilig

(commentaar/tips mag altijd maar hou het wel netjes, we zijn net met hem begonnen met omscholen tot "dressuurpaard" en zijn zelf ook nog constant aan het leren. Ik heb zelf ook les dus de begeleiding is er.)

Het "slachtoffer" weet nog niks over de aanstaande plannen betreft Thalys en bos Cool
1.Afbeelding

Zo begint het rijden vaak, niet het meest mooie plaatje
2.Afbeelding

Stella werkt erg aan haar houding, maar die beentjes van Orie zijn toch in een mooie positie zo.
3.Afbeelding

Teugels zouden hier iets korter kunnen en meer mee gaan met de handen. Ze zet ze vaak een beetje vast.
4.Afbeelding

Die handjes dus Nagelbijten / Gniffelen
5.Afbeelding

Beetje wazige foto maar al we een heel stuk beter
6.Afbeelding

Nog even lekker strekken in de draf......
7.Afbeelding

EN DAAR GAAN WE DAN!!!! (lekker kont van Thalys Nagelbijten / Gniffelen )
8.Afbeelding
Meneer loopt hier nog trots voorop...........

Maar al snel slaan de twijfels toch wel toe...........
9.Afbeelding

Uhmmmmmm.....nu mag Thalys wel voorop....... Ach gut
10. Afbeelding

Wat een held hé....het is goed dat hij niet kan lezen op het grote bord dat er wilde runderen in het gebied loslopen Haha!
11.Afbeelding

Helemaal trots op zichzelf....en wij uiteraard op hem.
12.Afbeelding

Deze foto is gemaakt toen ik hem net had en hij nog niet zo goed in zijn vel zit. Ik sta echt te kijken met het verschil met de bovenstaande foto!!! Cool
13.Afbeelding

Nou de conclusie: Orangiste heeft het super gedaan buiten. Alleen toen hij de weg niet meer kende werdt hij onzeker en wilde even gek doen. Gelukkig is de simpele oplossing om het andere paard voorop te laten gaan. We moesten zelfs redelijk dicht langs een drukke spoorbaan en zelfs de goederentrein op hoge snelheid deed hem niks....

Kortom ik ben SUPERTROTS en we gaan het snel samen uitproberen!
Laatst bijgewerkt door Salsa op 08-04-08 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

deniece

Re: Orangiste @ eerste bosrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:17

Ziet er goed uit, heel vriendelijk allemaal.

Op de laatste 2 foto's, zie je inderdaad een heel andere 'blik' in zijn ogen. Hij kijkt nu veel blijer Lachen

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:18

Wat een superpaard Haha!
echt leuk dat die nu zo te zien aan de foto's veel beter in zijn vel zit dan toen je hem net had gekocht Knipoog!
en ps. hij heeft echt een lekkere kont ja Nagelbijten / Gniffelen
x!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:20

Spannend zeg, zon eerste bosrit!
Ziet er leuk uit! (voor zover ik kan beoordelen van de achterkant:P)
Veel plezier de volgende x als je zelf gaat;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:21

Ja hé! Ik wist natuurlijk wel dat hij beter in zijn vel zat maar als je die foto's zo onder elkaar ziet is het wel duidelijk. Ik heb ook meteen besloten wat vaker foto's te maken. Als hem elke dag ziet zie je niet zo snel de verandering als op de foto.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:21

Wat een verschil zeg, die laatste foto en die eennalaatste! Gewoon mooi om te zien Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:28

Dboor schreef:
Spannend zeg, zon eerste bosrit!
Ziet er leuk uit! (voor zover ik kan beoordelen van de achterkant:P)
Veel plezier de volgende x als je zelf gaat;)

Hihi moest zelf nogal doorlopen omdat heer en dame geen zin hadden om te wachten op dat aanhangsel dat er achteraan hobbelt..... Nagelbijten / Gniffelen

Vandaar al die mooie kontjes in beeld Clown

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:34

Hij ziet er goed uit zeg! Veel beter dan die foto's in het begin. Heerlijk dat het buitenrijden goed ging, dat was toch ook je plan om het hem te gaan doen? Jullie hebben ook zo'n mooi bos, daar moet je natuurlijk van profiteren Haha!

Foto 6 is trouwens geeft trouwens echt een mooi beeld!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:37

Wat een leukerd!! Lachen En idd je ziet echt verschil.
Hij loopt netjes. Cool

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:40

Hey Elske, alles goed met Miko?
Het is inderdaad zeker de bedoeling om lekker veel met hem in het bos te rijden. Moet ook wel met de Veluwe om de hoek. Ik wilde alleen eerst even orie zijn rust geven en aan hem wennen. Achteraf was het allemaal helemaal niet zo spannend als ik gedacht had. Maar ja dat is altijd achteraf Knipoog

Wanneer je kom je met Miko deze kant op Tong uitsteken

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:48

Met Miko is alles goed! In de zomer wil ik wel een keertje komen, zodra hij ook helemaal buitenrit-mak is, haha Knipoog Tot nu toe verlopen de buitenritjes iig ook goed!

Achteraf zijn dit soort momenten meestal helemaal niet eng inderdaad, maar je bent toch altijd bang dat er iets gebeurt! Ga je er de volgende keer wel op ipv je bijrijder?

TKTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:24

Wauwiee wat heeft ie een mooi koppie! Afgod
En er is zeker een heel groot verschil te zien, met nu en toen je hem net had! OK dan!

Nou nou wat een taalgebruik, lekker kontje Vork Tis toch geen lust object Tong uitsteken

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:29

deniece schreef:
Ziet er goed uit, heel vriendelijk allemaal.

Op de laatste 2 foto's, zie je inderdaad een heel andere 'blik' in zijn ogen. Hij kijkt nu veel blijer Lachen

helemaal mee eens, super mooi pony of is het een paard? ik kan het nergens terug vinden Nagelbijten / Gniffelen Bloos

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:18

Hij ziet er goed uit zeg!
Een goede verbetering als je kijkt naar het begin!
Lekker dat het zo goed ging in het bos, en de volgende keer willen we foto's met jou er op in het bos! Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 09:45

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik heb gister ook afgesproken om a.s. zondag met twee andere een bosrit te gaan maken. Ik heb nu al kriebels in mijn buik (toch spannend zo de eerste keer zelf) maar ga het zeker doen!

Orangiste is 1.70 m dus een paard Knipoog

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:03

Nou ben deze week zelf nu ook twee keer met hem naar het bos geweest en het ging wederom super!

Zelfs toen het andere paard schrok en even om wilde draaien om weg te galoperen bleef hij gewoon staan en heeft zo dat andere paard tegen gehouden!!!
Echt super trots!

Er gaan nog heeeeel veeel buiterritjes komen dus binnenkort ook hier mijn foto's Tong uitsteken

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:42

mooie foto's!

en met dat omscholen kan je een hele poos zoet zijn, maar die band die je krijgt met een draver is er zo snel en als jij het paard vertrouwd dan gaan ze voor je door het vuur!

mooi paard ook!!