Vannie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Vannie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 21:02

Vanavond weer een beetje gereden op kleuter Vanity. Ze wordt in mei 5 jaar en is nog steeds niet helemaal doorgereden, mede door zadelproblemen en het slechte weer Bloos

Sinds een poosje zijn we fanatiek aan het rijden en lessen, ze pakt het allemaal best lekker op. Mijn houding is bagger, ik weet dat ik rechtop moet zitten, m'n handen recht moet houden en m'n hakken uit moet drukken, maar het is allemaal zo moeilijk Vork

Foto's made by Ntlie_ thnks!

Afbeelding
1. Lekker sjouwen

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Galop blijft een moeilijk punt

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Marlou89

Re: Vannie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:29

Ik kan de fotos niet zien :S

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:33

De foto's doen het niet! Bloos

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:36

helaas bij mij ook niet...
ik was erg benieuwd naar de foto's!!

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:15

Hier doen ze het wel hoor Ja!

Leuke foto's Simone!
Ik vind dat je netjes rechtop zit hoor Ja!
Op foto 5 lijkt ze wat te ontspannen en naar je hand toe te komen Ja! Alleen is je binnenhand daar wel wat streng vind ik Scheve mond!
Foto 8 geeft ook een mooi beeld!
Galop komt wel Ja!

Het is echt een leuke poownie Ja!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:32

Bij mij doen ze het ook gewoon!

Nou Simoon, dat van dat rechtop zitten en hakken uitdrukken vind ik heel erg meevallen hoor! Je zit toch rechtop en verder als dit je hakken uitdrukken is nou ook weer niet nodig. Handen heb je een punt. Of eigenlijk je gehele arm en schouder. Houd je bovenarm gewoon naast je bovenlichaam en druk daarbij een beetje je borstbeen uit. Zo komt je schouder/bovenarm netter naast je lichaam te hangen. Daarbij moet je ook meer in je elleboog buigen. Op deze manier blokkeer je teveel en voel je te weinig. Je kan zo ook niet lekker meegaan met de beweging van haar hoofd.

Verder krijg ik op elke foto een heel rennerig idee. Ze blijft niet mooi onder je. Als je ruimte geeft van voren, wil je dat er qua tempo werkelijk niets verandert, maar dat ze je hand gaat volgen i.p.v. ertegenin komt. Denk dus niet aan waar dat kopje ergens hangt, maar richt je meer op tempocontrole. Gaat ze puur weg op de hulp van mijn been (en niet doordat je meer ruimte geeft van voor) en komt ze puur terug op je zit? (desnoods aangevuld met ophouding hand, maar houd die kort en laat los als ze maar lijkt terug te komen!). Die tempocontrole kun je in elke gang toepassen, dus maak daar ook gebruik van. Meer als dat je nu doet, kun je veel meer spelen in je basistempo (nou is verzameling in de galop nog teveel gevraagd, maar een gewone arbeidsgalop moet ze gewoon kunnen!). En daarbij wil je altijd een heel licht contact, dus ga na je ophouding altijd hiernaar terug. Overgangen daarbij ook niet vergeten.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:50

By my doen ze het oook Haha!
Ziet er leuk uit. Veel plezier er mee

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:52

Foto 8 geeft inderdaad een mooi beeld Ja
Fijn dat ze het zo goed oppakt allemaal, komt goed!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 11:34

Bedankt voor jullie reacties en thnx voor de tips Charlot, daar kan ik wat mee Ja

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:56

Haha! Wat is het toch een geweldig dier! Leuk!
Rijden gaat er ook al steeds netter uitzien. Foto 8 vind ik ook echt een hele mooie. Als je je tempo straks wat meeronder controle hebt zou ik proberen om haar wat meer over de schouder te rijden. Lekker laag en rond instellen. Gaat wel goedkomen met jullie! Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:39

Stoere poownie is het toch! Haha!
Heb jullie wel eens beter gezien, ze was echt druk gisteren! Verward Maar op den duur begon ze echt lekker te lopen vond ik, alleen kon ik dat natuurlijk weer niet vast leggen. Clown Ik ben niet zo'n held met jouw camera. Knipoog
Volgende keer neem ik die van mij wel mee voor betere foto's Haha!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:17

Leuke foto's Simone (en Nathalie). Commentaar is al gegeven, heb ik niets op aan te vullen. Gewoon zo door gaan, dan komen jullie er wel. En galop is nou eenmaal iets moeilijks, zeker bij jonge merries heb ik mij laten vertellen (ken het probleem Tong uitsteken ).