Bij mij doen ze het ook gewoon!
Nou Simoon, dat van dat rechtop zitten en hakken uitdrukken vind ik heel erg meevallen hoor! Je zit toch rechtop en verder als dit je hakken uitdrukken is nou ook weer niet nodig. Handen heb je een punt. Of eigenlijk je gehele arm en schouder. Houd je bovenarm gewoon naast je bovenlichaam en druk daarbij een beetje je borstbeen uit. Zo komt je schouder/bovenarm netter naast je lichaam te hangen. Daarbij moet je ook meer in je elleboog buigen. Op deze manier blokkeer je teveel en voel je te weinig. Je kan zo ook niet lekker meegaan met de beweging van haar hoofd.
Verder krijg ik op elke foto een heel rennerig idee. Ze blijft niet mooi onder je. Als je ruimte geeft van voren, wil je dat er qua tempo werkelijk niets verandert, maar dat ze je hand gaat volgen i.p.v. ertegenin komt. Denk dus niet aan waar dat kopje ergens hangt, maar richt je meer op tempocontrole. Gaat ze puur weg op de hulp van mijn been (en niet doordat je meer ruimte geeft van voor) en komt ze puur terug op je zit? (desnoods aangevuld met ophouding hand, maar houd die kort en laat los als ze maar lijkt terug te komen!). Die tempocontrole kun je in elke gang toepassen, dus maak daar ook gebruik van. Meer als dat je nu doet, kun je veel meer spelen in je basistempo (nou is verzameling in de galop nog teveel gevraagd, maar een gewone arbeidsgalop moet ze gewoon kunnen!). En daarbij wil je altijd een heel licht contact, dus ga na je ophouding altijd hiernaar terug. Overgangen daarbij ook niet vergeten.