Eindelijk aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Eindelijk aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 12:02

Afgelopen zondag hebben we eindelijk een begin kunnen maken met het trainen van Wilena, mijn 5-jarige merrie van Rolex http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=165805

Op 3-jarige leeftijd beginnen, vind ik meestal te vroeg en zo ook voor Wilena. Haar heb ik in de winter voordat ze 4 werd veel gelongeerd en laten wennen aan het zadel. In de Kerstvakantie van 2006 heb ik er 2 keer opgezeten en toen is ze weer de wei opgegaan. De bedoeling was om haar in het voorjaar weer aan te rijden en naar de keuring te brengen maar ze werd ernstig ziek. Een acute leverontsteking werd haar bijna fataal en in plaats van rijden werd het weer een zomer op de wei om weer aan te sterken.
Door drukte met de andere paarden, een flinke gebitsbehandeling (bij haar gelukkig Haha! ) en het veelal slechte weer de afgelopen maanden, heb ik haar niet meer gereden maar wel regelmatig gelongeerd.

Deze foto's zijn gemaakt tijdens het eerste echte rijden dus ze kent helemaal niets en probeert af en toe de teugels eens uit Clown Halverwege heb ik het zweepje erbij gepakt omdat ze me een beetje uitprobeerde en ik niet teveel wilde schoppen.
Voor de eerste keren leg ik meestal mijn springzadel erop om net wat meer steun te hebben als ze een keertje bokken dus mijn zit is niet echt perfect maar wel effectief.
Over een paar weken, als het rijden bevestigd is en ik vaker ga rijden, kijk ik even welk zadel haar het best past.

Afbeelding
Lekker even gek doen als de camera er is en vooral lekker met de neus omhoog als baasje geen bijzetteugels omdoet Clown
Afbeelding
Soms voelt de aanleuning al bevestigd maar soms ...
Afbeelding

Afbeelding
Sturen gaat al goed
Afbeelding
Halthouden is nog moeilijk, daarom een kleine beloning
Afbeelding
Lekker in een sukkeldraf, voelt allemaal nog onwennig maar ziet er al fijn uit
Afbeelding

Pas als het stuur en de rem wat meer bevestigd zijn en zij wat meer kracht opgebouwd heeft, beginnen we met de galop.

Haar weidemaatje van 4 studeert intussen al mee vanuit de wei, hij is deze zomer aan de beurt Clown
Afbeelding

viefdepief

Re: Eindelijk aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:43

Leuke foto's & fijn dat je er nu eindelijk op kunt Lachen
Vind jullie een leuke combinatie!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:52

Wat een leukerd Ibonn!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:54

Ziet er ontspannen uit! Leuk paardje! Veel succes met het verder beleren!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 12:57

Altos schreef:
Wat een leukerd Ibonn!

Ben bang dat jij een van weinigen bent die een vos met veel wit een leukerd noemt Haha! Was er meteen verliefd op maar binnen de club snappen ze dit niet echt Verward Clown

Ze is idd lekker ontspannen maar zou liever hebben dat haar oren dan niet opzij zouden hangen zoals bij een konijn. Hoe ontspannener, hoe meer die oren deinen Haha!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:03

Ach, laat ze maar lekker toch? Mijn vos (zie profiel) snapte ook niemand iets van en nu vind iedereen het een plaatje.
Die vosjes met veel wit vallen iig op tussen de massa van bruinen en zwarten zonder aftekeningen Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:13

Ziet er goed uit Ibonn! Tis idd wel een schattig perdje om te zien! Ik vind vossen met veel wit ( lees: 4 witten benen en een mooi getekende bles) altijd mooi om te zien. Heb nooit veel met vossen verder! Maar het ziet er lekker ontspannen uit hoor! Goed bezig! Wordt dit uiteindelijk ook een crosspaardje? Of weet je dat nog niet?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:57

Zo dat heeft lang geduurd! Volgens mij had ze het ook wel echt nodig, want ze toont nog echt 'puppy achtig'. Fijn dat je haar de kans hebt gegeven eerst groot te worden! Haha! Het ziet er erg relaxed uit. Lachen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:27

Hee wat leuk, een topic van Ibonn en Wilena! Ziet er lekker ontspannen uit Ja
Ibonn schreef:
zou liever hebben dat haar oren dan niet opzij zouden hangen zoals bij een konijn. Hoe ontspannener, hoe meer die oren deinen Haha!
Dat vind ik nou juist altijd zo schattig Lovers Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:00

Wat ziet dat er fijn uit zeg! Fijn dat je haar ook de tijd hebt gegeven, heb je alleen maar profijt van Ja
Ziet er heel ontspannen uit, en die oortjes zijn juist lief! Lovers

En bij vossen vind ik altijd.. hoe meer wit, hoe beter Haha!