Paard met peesproblemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Door2411Jarig

Paard met peesproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 08:13

Hallo,

Ik heb een vraagje over een peesproblemen. Ik krijg de mogelijkheid om een oudere merrie te gaan rijden maar zij heeft 2 jaar terug een peesblessure gehad. Nu is ze ook nog eens veelste dik op het moment.

Kan iemand mij helpen om een goede aanpak voor haar te maken? Hoe ik weer met haar aan het werk kan en hoe ik dit voorzichtig moet oppakken?
Zijn er ook mensen die dit met zijn/haar paard heeft meegemaakt? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee en ben benieuwd of iemand mij kan helpen!

Graag een reactie!

Groetjes Dorian!

Klara16

Re: Paard met peesproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:31

Opbouwschema: eerst stappen, dan geleidelijk maar draf introduceren. Zodat ze heel geleidelijk conditie opbouwt.

En ze mopet op een goed gewicht komen. Overgewicht is extra belasting voor de pezen. Dus diëten maar! Vork

Door2411Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:21

Snap dat we het heel rustig moeten opbouwen maar ze moet dus ook eigenlijk zo snel mogelijk afvallen. Is het dan wat om te beginnen met longeren? en kan dit wel gelijk in draf of ook hier eerst alleen stappen? Ze is een jaar geleden genezen verklaard maar ik wil het graag rustig en goed aanpakken!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:36

Ik zou niet beginnen met longeren, juist het lopen op de volte belast de pezen behoorlijk. Lachen Ook niet meteen op een crash-dieet zetten, dat is niet gezond. Geleidelijk aan voer minderen in combinatie met rustig opbouwen van het werk is beter. Serieus mee aan de slag gaan, maar daarbij er wel de tijd voor nemen.

Heeft ze ook echt 2 jaar stilgestaan? Hoe oud is ze nu?