paard onvoorspelbaar en dominant ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HopHopHop

paard onvoorspelbaar en dominant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:24

na een tijdje hier niet meer te zijn geweest , en toch benieuwd ben of iemand mij tips kan geven. plaats ik een topic.

heb echt een heel leuk paard. arabier x ??
hij kan echt een ontzettend heethoofd , maar dat zijn we wel gewend.
tegenwoordig lijkt hij opeens heel dominant te worden , alsof hij me nogmaals wil uitproberen..
tijdens het rijden lijkt hij onvoorspelbaar..
eene moment is hij keurig te rijden , volgende moment komt die flink omhoog en te draaien.
en 5 min later kan je dan zo weer met hem wegrijden.. vanmidag weer tijdens het rijden kwam hij weer paar x flink omhoog waarbij hij bijna z'n evenwicht verloor.
en daarna was het weer over en had ik weer ontzettend braaf paard.
aan de hand heeft hij ook wel is dit soort dingen. en op stal is hij ook vrij dominant , maar wel braaf veder.
en aan de longe doet hij ook alles keurig.
heb hem al na laten kijken op eventueel gebreken.. maar ook hier kwam niks uit.
zadel past ook nog netjes... en ook word hij regelmatig netjes door de hoefsmid onderhanden genomen.
bedacht al dat het mischien aan mij lag maar ook bij andere reageert hij zo onder het zadel , behalve bij kleine kinderen dan is het een suffe. bang ben ik totaal niet van hem , maar zo wil niemand anders hem voor mij rijden als ik is niet kan.
iemand hier al vaker mee te maken gehad ??
zelf heb afentoe idee dat hij flink dominantie probleem heeft , maar dan zal hij toch altijd zo moeten reageren en dat doet hij weer niet ?
ben zeker bereid om probleem op te gaan lossen , want het is veder een wereld paard Lovers

Dus brand maar los Lachen

Anoniem

Re: paard onvoorspelbaar en dominant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:27

Hoe gaat 'ie voor de kar? Daar hetzelfde probleem, of alleen onder het zadel?
Hoe oud is je paard nu? Niks veranderd verder, qua stalling, voeding, trainingsprogramma etc?

HopHopHop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:32

voor de wagen is hij ook een flinke maar wel houdbaar.
hij zal het zowiezo nooit op het rennen zetten.
maar op moment heb ik hem eigenlijk niet zoveel voor de wagen , omdat ik me veder wou richten op het rijden.
hij is zo'n 11 jaar. ik heb hem al jarenlang op dezelfde stal staan.
qua voer krijgt hij nu wel sinds tijdje een handje sportbrok erdoorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:49

Een handje zou niet zó veel verschil moeten uitmaken. Overigens zou je je dus ook af kunnen vragen waarom je dat eigenlijk doet Knipoog
Leeftijd doet ook geen belletje rinkelen, pubertijd dus al lang achter de rug.
Maar verandering van werk dus, meer onder het zadel en minder voor het karretje? Werkje misschien wat te eentonig geworden voor 'm, dus eigen uitdaging en spel aan het zoeken? Kan dat het zijn?