Hallo,
Ik verzorg sinds september een 3 bijna 4 jarige Friese merrie Mena heet ze. Ze is niet door mij ingereden maar door iemand anders. Hier was ik ook erg blij mee aangezien ik niet heel veel ervaring heb met jonge paarden.
Ik ben in de kerstvakantie heb ik het er maar op gewaagd en ben ik samen met iemand anders rustig aan begonnen met opbouwen. Eerst aan de longeerlijn stappen, draven. Veel overgangen rijden. En dit ging helemaal prima. Daarna maar begonnen met rijden. Niet te lang want veel conditie had ze nog niet op dat moment. Dus vooral de ontspanning opzoeken, veel overgangen rijden. Veel figuren rijden. Echt echt helemaal niks erop aan te merken. Alles ging gewoon super!
Maar nu zijn we blijkbaar in een dip terecht gekomen, sinds een aantal weken loopt ze niet meer lekker voorwaarts.
Ze loopt niet meer lekker aan mijn been, en vooral de galop werd een drama terwijl dat in het begin super goed ging.
Maar nu sinds 2 keer is ze echt in staking. Ik stap op en van het begin af aan geen stap vooruit zetten. Dan geef ik haar genoeg teugel zeg maar en goed aandrijven. Maar nee hoor in plaats van dat ze gewoon vooruit gaat gaat ze achteruit.
Maar niks schijnt te werken. Ook de zweep is ze niet echt van onder de indruk, zelf gebruik ik die ook liever niet. Tenzij dat ik echt even geen keus heb.
Ik ga dan ook binnenkort een privéles nemen. Gewoon om eens aan al die punten te werken die beter moeten.
Hebben jullie nog tips voor mij, wat ik zou kunnen proberen? Ik weet het namelijk niet meer.
Esther