breedte van bit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lynns

breedte van bit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 11:34

Vraag aan jullie.
Ik heb een paard van 160.
wat voor bit breedte zouden jullie erin ghangen?
Volgens mij heb ik nu iets wat net iets te krap is, hoe zie je dat?
Wanneer is bit te breed of te smal?
de maat staat er niet meer op, wie kan mij adviseren, evt eigen voorbeelden?
Ik wacht op julie reacties.
Lynns.

beantsje

Re: breedte van bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:38

Het hangt ervan af hoe luxe je paard is. Er zijn paarden van 1.60 die 12,5 cm hebben, maar ook die 14,5 hebben.
Als het bit erin ligt, moet je aan weerskanten krapaan een vinger tussen bitring en wang kunnen leggen, dan is het goed.
Een dubbelgebroken bitje is vaak 0,5 cm groter dan een enkelgebroken of ongebroken bit.

n.b. je eigen bit kan je gewoon meten: de maat is het gedeelte tussen de bitringen in cm. En anders gewoon meenemen naar de winkel.

lynns

Re: breedte van bit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 12:26

beantsje schreef:
Het hangt ervan af hoe luxe je paard is. Er zijn paarden van 1.60 die 12,5 cm hebben, maar ook die 14,5 hebben.
Als het bit erin ligt, moet je aan weerskanten krapaan een vinger tussen bitring en wang kunnen leggen, dan is het goed.
Een dubbelgebroken bitje is vaak 0,5 cm groter dan een enkelgebroken of ongebroken bit.

n.b. je eigen bit kan je gewoon meten: de maat is het gedeelte tussen de bitringen in cm. En anders gewoon meenemen naar de winkel.

oke, hier kan ikwel wat mee, zal kijken of er een vinger tussen kan, is een enkel gebroken bit nu.
Mijn paard is x engels volbloed.
lynns