Marie (fjordien) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Marie (fjordien) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:55

Marie is een fjordmerrie van 4-5 jaar oud die ik nog aan het beleren ben op het gemak.
Ze is niet te dik, maar drachtig en het was de tweede keer dat ze onder zadel draafde, dus dat is nog wat onwennig. Ik laat haar grotendeels op eigen benen lopen en mijn slechte houding in draf wodt mee verorzaakt door het feit dat ik haar nog niet gewend ben in draf en dat ik het niet meer gewoon ben om licht te rijden maar je ziet men houding ook wel verbeteren denkik. Af en toe heb ik ook een vreemde handhouding en kijk ik teveel naar beneden. Tussen de staanders die je ziet liggen geen balken en de foto's zijn op twee dagen gemaakt.

Afbeelding
even poseren

Afbeelding
rondstappen

Afbeelding
nog stappen

Afbeelding
mooi achterbeentje en stoelzit van mijn kant

Afbeelding
weer mooi achterbeentje en niet voorover leunen bij het lichtrijden voor mij.

Afbeelding
Mijn handen zijn wandelen en ik leun weer teveel naar voor

Afbeelding
even op haar inpraten 'ze bijten echt niet!'

Afbeelding
gekkert,, ik heb geen koekjes

Afbeelding
De bocht door in draf

Afbeelding
drafje, lichte stoelzit

Afbeelding
mooi drafje,, giga stoelzit

Afbeelding
Ik heb geen idee hoe ik erbij kom dat verzamelen moeilijker wordt dan uitstrekken Tong uitsteken

Commentaar mag, maar wees niet te streng aub.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Marie (fjordien) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:11

Ik zal lief voor je zijn Knipoog
Voor een paard dat nog maar net onder het zadel is ziet het er netjes uit. Het lijkt in elk geval netjes ontspannen te gaan en dat is zo ontzettend belangrijk Lachen
Ik zie nergens ruk- en plukwerk en dat is heel positief Lachen
Over je houding heb je al het nodige gezegd, dat ga ik niet herhalen. Ook bij een jong paard is het heel belangrijk om rustig te zitten en niet te 'rommelen' met zit en bijv. je handen. En ik weet ook dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is Knipoog
Probeer in elk geval zo netjes en rustig mogelijk te zitten zodat je je paard niet uit balans haalt Lachen
En verder op je gemakkie wat meer kilometers maken zodat ze gewend raakt aan een ruiter op haar rug, maar dat zal vast allemaal wel goed gaan komen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:15

Allereerst zou ik je neusriem een stukje hoger doen Knipoog

Verder vind ik het er lekker rustig en vooral lief (eerlijk.) tegenover het dier uitzien Ja
Probeer zelf ook een beetje achterover te blijven zitten.

Zoals het eruit ziet gaat t allemaal goed komen Ja !

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:23

Commentaar is al hierboven gegeven Lachen!
Vooral in het begin je paard zo min mogelijk ''belasten'' met je zit en ontspannen rijden maar vind dit er al heel netjes uit zien vooral voor de 2e keer!

ze lijkt heel erg veel op fjord van de manege die is ingeslapen en die ik heel erg mis Boos!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 08:56

Ik denk niet dat de neusriem nog hoger kan (is een full hoofdstel omdat ik dacht dat een cob te klein ging zijn,, maar deze is maar net gepast op z'n kleinst), maar ik zal er eens naar kijken, het was een neusriem met sperriempje maar die deed ik steeds te los dus heb ik die er maar af gedaan en er niet aan gedacht dat de neusriem dan best wat hoger kon.

Ik probeer alles zo rustig mogelijk te doen met m'n handen en zit en ga zoveel mogelijk mee in haar bewegingen maar het is idd niet altijd zo makkelijk Tong uitsteken
Ze draaft nog niet helemaal regelmatig en d'r hoofd blijft ook niet zo stil dus geef ik haar liever wat meer ruimte dan te weinig.
En de kilometertjes komen er op de baan,, maar daar waag ik me de eerste keer niet alleen aan,, ze heeft nogal een verleden in het verkeer... zich lostrekken en in volle galop op een auto lopen bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reacties!!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:19

Lord_Ik schreef:
Ik denk niet dat de neusriem nog hoger kan (is een full hoofdstel omdat ik dacht dat een cob te klein ging zijn,, maar deze is maar net gepast op z'n kleinst), maar ik zal er eens naar kijken, het was een neusriem met sperriempje maar die deed ik steeds te los dus heb ik die er maar af gedaan en er niet aan gedacht dat de neusriem dan best wat hoger kon.

Ik probeer alles zo rustig mogelijk te doen met m'n handen en zit en ga zoveel mogelijk mee in haar bewegingen maar het is idd niet altijd zo makkelijk Tong uitsteken
Ze draaft nog niet helemaal regelmatig en d'r hoofd blijft ook niet zo stil dus geef ik haar liever wat meer ruimte dan te weinig.
En de kilometertjes komen er op de baan,, maar daar waag ik me de eerste keer niet alleen aan,, ze heeft nogal een verleden in het verkeer... zich lostrekken en in volle galop op een auto lopen bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reacties!!

wat ik aller eerst even wil zeggen: Leuk fjordje!
en nu even een reactie op jou tweede stukje.
ik heb ook problemen met me handen goed stil te houden,
ze gaanniet gigantisch heen en weer
maar het stoord wel voor de pony
en ik had op les geleerd dan gewoon wel goed
contact te houden(niet trekken,maar er mag geen boogje in de teugel komen)
en dan leg je handen gewoon op het zadel of op het chabrak en dan mag je ze er niet vanaf halen
het klink makkelijk maar het is best nog wel een moeilijk oefening Tong uitsteken
ik zou zeggen probeer het!
Owjha je houding is dan wel niet meer goed maar als je eenmaal je handen stil kan houden kan je weer op je houding gaan letten!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:27

doordat ze haar hoofd niet goed stilhoud lijkt me dat eigenlijk niet te gaan lukken om contact te houden zonder te gaan trekken Tong uitsteken in stap gaat het wel goed,, maar haar hoofdhouding in draf is heel anders,, dus moet ik altijd weer even zoeken Tong uitsteken
Bedankt voor de tip,, die pas ik later misschien nog wel eens toe.