Ze is zo'n slinger buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

Ze is zo'n slinger buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:47

Ik rij veel buiten en mijn paardje is erg braaf buiten. alleen ze vind alles zo mooi dat dat hoofd gewoon los zit! Als ik stap, draf of galopeer is het een grote slinger. Ze ziet wat en woep ze springt een stukje weg en dan andere kant ook weer en hup ze is weer weg. Ik kan dus nooit een lekker lang stuk galoperen zonder dat ik steeds bezig ben haar recht zonder allemaal kronkels te laten rijden. Ze word ook erg lomp door, door dat kijkerige gedoe. Ik weet niet zo goed hoe ik haar moet laten merken dat dat niet de bedoeling is. Het is ook niet lekker rijden want met het draven geeft ze gas en ze ziet weer wat en remd weer af. Afentoe word je dat dan zat en geef ik haar een tik. Maar dit is niet de manier om het af te leren. Iemand een goede tip? Lachen

marcie

Re: Ze is zo'n slinger buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:33

ik denk dat 2 dagen op de wei vlakbij een snelweg wel wil helpen..
ik zou als ik jouw was expres meer buiten gaan rijden

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:50

Langs de straat rijden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:38

Mijn pony heeft hier ook best wel last van. Ik zelf ga dan tempowisselingen rijden, waar het kan een volte of wat wijken...
In elk geval houd ik hem bezig en mocht hij afzakken in tempo terwijl ik dat niet wil, krijgt hij meteen been naar voren. Net als in de bak, geen reactie is een tik of een flinke por.

_Ceres_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:49

Precies hetzelfde!
Mijn paardebeest was eerst niet echt verkeersmak,
maar dat is nu allemaal opgelost en ze schrikt bijna nergens meer van.
Maar dit 'kijkerige' gedoe blijft..
Dus ik volg dit even Knipoog

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:07

Pff ik heb dit ook!
Vreselijk is het Tong uitsteken!
Maarja ik denk gewoon dat het beste is nu het mooie weer weer komt..Gewoon veel buiten te gaan rijden!Dat ben ik ook van plan Lachen!
Ben dat binnenrijden na de winter en dat vieze weer ook wel zat.
En ik zou in het begin gewoon met meerdere paarden gaan,Dat helpt bij mijne wel erg goed iig Lachen!
Succes Kusje.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:26

Dat is dus juist het probleem als ik rij, rij ik altijd in de een buiten bak dat naast de weg licht (hebben geen binnen bak) ik rij elke week minstens 2 keer per week buiten soms ook vaker. Ik doe dan of een rondje polder of naar het bos. Als ik naar het bos moet moet is een half uur over de weg stappen. Ze vind auto's niet eng. Alleen ziet ze te veel en blijft ze niet recht lopen. het is niet dat ze dingen van dicht bij ziet maar het is altijd in de verte en zit ze dus niet opteletten. En in het bos is het nog erger. Met galoperen springt ze steeds over. Ik krijg gewoon geen aandacht van haar. Over gangen rijden buiten is ook moeilijk omdat ze slecht oplet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:24

Eis dan van haar dat ze oplet!
Zodra jij merkt dat ze niet op jouw let (en eigenlijk het liefst net ervoor, maar dat is moeilijk...) doe je iets totaal overwacht voor haar. Bijvb een volte draaien, stukje wijken, schouderbinnenwaarts, of een overgang naar voren. paar passen harder en weer terug naar stap of halthouden en daarna meteen weer weg etc... Maak haar maar gek met al die overgangen.