ik ben kim en ben 15 jaar, ik heb nu bijna 2 jaar een eigen pony, en rijd als sinds mijn 6de.
ik heb een probleem met mijn rechterbeen, ik kan mijn been niet op zijn plaats houden. automaitisch gaat mijn hak meer naar beneden en steek ik mijn teen naar buiten en mijn onderbeen naar voren. zijn hier ook oefeningen voor om op te lossen ofzo??
Ik denk veel op letten? Iemand aan de bakrand die je helpt herrineren? Ik heb als tic dat mijn rechtervoet altijd afsteekt. Als ik denk dat ik allebei mijn benen netjes heb, steekt rechts nog steeds af. Gewoon extra op letten helpt bij mij wel wat.
Als je hier een vraag post, moet je ook wel open staan voor de antwoorden en tips die gegeven worden.
Het beste helpt om zonder zadel te gaan rijden, of iemand vragen je pony te longeren zodat jij je alleen maar op je houding kunt focussen. Laat die persoon dus ook naar je benen kijken! Paardje lekker los laten lopen, zonder teugels en dan op je houding gaan letten en niet op je paardje.
dat is opzich wel goed ja, alleen verder is mijn houding niet slecht, en ik rijd zoviso 1 keer in de week zonder zadel, dan doe ik het ook.. als ik mijn been 5 minuten op de goede plaats heb, krijg ik pijn, en houd ik het niet vol..
Neem eens zitles van iemand die daar echt les in geeft. Ik heb van mezelf ook een beetje wiebelbenen en zit snel scheef. Nu heb ik 4 lessen gehad en er zit al duidelijk verbetering in. Het gaat om hele kleine spieren die je leert te ontspannen en die van invloed zijn op je gehele zit.
ik weet niet wat voor soort zadel je er op hebt liggen.. maar ik rijd bijna altijd op mijn dressuurzadel en de gene die mij les geeft adviseerd mij altijd om heel je been iets naar binnen te draaien en dan dus als het ware met de voor kant van je boven been tegen de wrong aan te leggen.. en toch af en toe als je aan het rijden bent denken hoe liggen m'n benen? en anders een keer halt houden en je benen weer netjes neer leggen..
Je kan bijvoorbeeld je vriendin of iemand anders een keer laten kijken en iedere keer als je je been verkeerd houdt kunnen ze zeggen van let op je been ofzo.. zo heb ik het ook geleerd want ik had precies hetzelfde probleem! succes!!