Ik verzorg sieme nu al bijna 4 jaar. Vorig jaar mei wou ik meer. Ik kon hem ondertussen goed bij hem thuis in de bak rijden en er was weinig uitdaging meer. Ik trok de stoute schoenen aan en werd lid van de vereniging. Helaas ging het niet zo als verwacht. Hij vond het nodig om er heel hard uit te rennen. Met als gevolg een super zere elleboog en een cap waar flink wat deuk in zat en dus afgeschreven was.
Na een paar keer ging dat beter en toen heeft marielle foto's gemaakt. Ze moest toch mee omdat ik niet meer alleen durfde te gaan.
Dat waren deze foto's.

Ik zit daar zwaar gestrested en sieme loopt ook helemaal niet fijn.
Daarom ben ik begonnen met lessen. Ging helemaal niet zo goed als gehoopt. Hij liep super. Maar de les daarna waren er andere paarden bij. Halverwege ben ik in paniek afgestapt omdat die andere paarden bleef 'aanvallen'. En ik hem niet kon houden. Daarna heb ik een poosje prive les gehad. En na 2 lessen kwam er een ander paard bij. Het ging al een stuk beter. Er is ook een filmpje van.
http://www.youtube.com/watch?v=H1AhUdoMeg8
Zoals je kan zien gaat die redelijk zijn eigen weg.
Afgelopen dinsdag had ik een camera vrouw bij me. Ik had gehoopt te kunnen laten zien hoe ver ik echt was. Maar er was een nieuw paard in de les waar sieme nogal heftig op reageerde. Daarom zie je dat ik hem af en toe tegen de muur aan stuur. En lukte het draven tegelijk met de rest nog niet. Op het eind gaf ik hem helaas iets te veel ruimte. Hij wou ervandoor gaan, Maar toen ik hem tegen de hek aan stuurde merkte ik dat die teveel ruimte had. Toen ik me teugel er een beetje bij wou pakken ging die er helaas toch vandoor. Dat staat niet op film.
Het filmpje van dinsdag:
http://www.youtube.com/watch?v=YFaEqV3Y75c
Ik trek heel erg scheef doordat me beugels ongelijk zaten. Heb het woensdag meteen gelijk gemaakt. Wel spierpijn van gekregen. En heb geoefent op rechtop zitten. Ik zat erg veel naar voren. Dus heb eergistere zit oefeningen gedaan. En gedaan zoals ze zeiden zo ver naar achter gaan zitten alsof ik op een hangstoel zit.
Verdere tips zijn erg welkom. Hou er wel rekening mee dat ik niet alles kan. Je kan de tips wel geven maar bijv. stelling naar binnen lukt nog niet met een nieuw paard in de buurt. Heel erg bedankt.

.
.

.