Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dautsen schreef:....maar wel een paard dat liever eet dan werkt.
We kunnen natuurlijkaltijd proberen te conditioneren!

Dautsen schreef:De meeste juryleden zien volgens mij Dautsen niet zozeer als vervelend, maar ik heb het idee dat ze zoiets hebben van: jij hebt haar gewoon niet goed voor elkaar en daar ga je haar nu voor straffen. Maar dat kan ook aan mij liggen. We gaan iig aan de slag!
Anya schreef:Jou paard heeft een leuk kunstje gevonden
Het lijkt mijn eigen Lan wel. Super lopen thuis en als je voor de oefenwedstrijd gaat en in de ring gaan klooien.
En het ligt aan jou!!!
Jij zit er anders op, jij pakt niet door, want oh jee je punten, jij bent zenuwachtig dat ze het weer gaat doen.. dat soort dingen.
Citaat:En je paard voelt dat.
Dus de oplossing is: geen suikerklontjes geven
Maar gaan rijden in de stellige overtuiging dat je heel slechte punten gaat halen, maar je paard geschoold wordt.
Citaat:Dus de ring in.. kliert ze, hangt ze op het bit, is ze niet voorwaarts.. PAK DAT AAN. Zoals je dat in de training ook zou doen. Dus zet je haar dan op een klein cirkeltje.. dan dat in de ring ook doen. Dan maar minder punten. Ik geef je op een briefje dat ze na drie keer zo rijden, weer helemaal normaal doet in de ring. Succes!