Dit heeft het paard dus ook als het losloopt, of als je er mee wandelt. Het izt er gewoon in.
Toen het paard zo'n 10 jaar geleden de stationsmerrietest gedaan heeft, had ze een 6.5 op de stap. Daarna heeft ze rhino gehad waaraan ze volgens de eigenaar niets heeft overgehouden. Ik vind de stap geen 6.5, het is gewoon slecht. Zelf merk ik wel dat de achterhand moeilijk sterk te maken is, maar dat kan ook aan het paard zelf liggen. Deze is dus nog wat slap na 2,5 maanden training.
De draf en de galop zijn gangen die gewoon goed zijn. Altijd regelmatig, ruim, enz. Niets negatiefs hierover.
Ik probeer tactmatig te drijven, dan voelt het niet verkeerd aan, maar de stap is dan niets, gewoon telgang. Als ik erg traag ga stappen, met flink wat teugeldruk, flink drijven, dan lijkt het wat, maar zodra i khet paard aan een iets langere teugel laat, dan is het weer mis.
Zo ook aan de longeerlijn, elke pas bijtikken met de zweep helpt gewoon niet veel, het is net of de stap er gewoon niet inzit. Met bijzetteugels en geod de achterhand erbij, dan lijkt het op een gegeven moment iets te verbeteren, maar zodra je 1 sec. niet oplet is het weer mis.
Alle tips zijn dus welkom, want de middenstap is helemaal niets.