Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

linda_arnold schreef:Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook zo'n haflinger (v. Abel) met een enorme trukendoos. Wanneer ik niet van hem vraag, dagelijks heerlijk met hem buiten rijdt en hij elke dag het land op kan is er niets aan de hand, MAAR sinds dat we van stal veranderd zijn rijden we serieuzer en oefenen we druk op dressuur gebied.
Dit houdt voor hem in dat voor alles wat hij 'moeilijk' vindt een geschikte uitweg zoekt. Geen stelling aan willen nemen, ineens omdraaien en weg stieren, de bak uit rennen............recht op Bakkegels (betonnen pionnen waar de letters op staan)/muren af. Soms is de rem compleet weg en zijn mond van steen. Op dit moment kan ik dus ook niet met hem de weg op. Dit is gewoon TE gevaarlijk.
Maar zodra hij zometeen weer het land op kan, gaat de liverpoolstang er weer in en kunnen we weer lekker buiten rijden. Ik vestig mijn hoop dus een beetje op het mooie weer.......
Ik weet niet hoe het met jou haf zit en hoeveel hij dagelijks buiten komt en wat hij gevoerd krijgt, misschien kan daar eens naar gekeken worden?

Malenka schreef:Ik wil hier dus mee zeggen dat het waarschijnlijk niet het 'normale' gedrag van jouw paardje is maar dat dit hem op een of andere manier onbewust is aangelerd. het is dus zaak om jouw eigen houding en je werkmethode aan te passen aan je paard en met heel veel geduld samen te werken aan een goede basis. Ik weet bijna zeker dat het dan goed komt net als bij ons. Ik heb Milka nu 10 jaar en zou hem echt voor geen goud willen missen!
Citaat:Hm da's wel n goede, ik denk ook dat het voor een deel in het weer zit.
In de zomer is het vaak rustiger, doe ik ook meer afwisseling, staat ie op het land, heb ik meer tijd.
Maar jouw verhaal klinkt précies hetzelfde. Alleen val jij er op die manier nooit hard af? Ik denk ook dat het voor een deel haflinger's eigen is.
, maargoed ik roep niets te hard, you never know wat hij vanavond in petto heeft
Citaat:Hopelijk vind je paard het even lekker als jij met een liverpoolstang in zijn mond (of rij je met de koets?).
! Ik heb dus bewust gekozen voor een stang en niet voor een pessoa bit omdat ik de werking ken ......dus voor de één a twee keer per week maak ik mij geen zorgen. Het dagelijkse werk doet hij op een dubbelgebroken trens
)