bij halthouden, hoofd recht voor lijf houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

bij halthouden, hoofd recht voor lijf houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 19:32

merkwaardig probleem Tong uitsteken
ik rijd mijn pony bitloos (met een bosal)
en nu is het halthouden zelf het probleem niet, maar hij gaat rondkijken..
hij vouwt zichzelf dus half dubbel, en ik krijg hem niet terug gedraaid met zijn hoofd zonder grof te zijn met de bosal..

hoe krijg ik hem nu zover dat hij dit níet meer doet..

Violaaa

Re: bij halthouden, hoofd recht voor lijf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:34

Hij is wss dan niet totaal geconcentreerd op jou, wat is er
eigelijk erg aan dat ie om zich heen kijkt? Tong uitsteken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 19:36

Violaaa schreef:
Hij is wss dan niet totaal geconcentreerd op jou, wat is er
eigelijk erg aan dat ie om zich heen kijkt? Tong uitsteken

hij blíjft kijken, en ik kan hem dus niet rechtvooruit laten wegstappen zonder hem aan zijn neus te zitten met de bosal

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:57

Als hij maar een klein beetje afwijkt gelijk begrenzen. Dus laat hem niet helemaal ombuigen, maar voorkom dat hij dubbel vouwt. Dan hoef je niet zo streng in te werken en kun je kleine correcties geven. Uiteindelijk zal hij dan snappen dat hij vooruit moet blijven kijken.

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:17

je kunt zorgen dat je uit die oefening stapt, dan geeft je hem niet de kans het fout te doen. De lange termijn is zorgen dat hij rechtgericht stilstaat, je 1e doel is hem niet die fout laten maken.

Op het moment dat je wilt halt houden en hij verdraait zijn hoofd/nek rij je door, niet stoppen dus! Maak maar een volte. Steeds probeer je hem voor het halt houden aan 2 teugels, 2 benen te hebben, langzamer meegaan(dus uit zijn ritme) en alsof je met je zit een bal achteruit rolt. Als hij van langzaam naar bijna halthouden gaat, belonen,dit uitbouwen, dan gaat het lukken! succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:27

Mijn paard doet dat ook wel eens en die kijkt bijv. naar links, komt dan tegen mijn rechterbeen in dus krijgt een por met mijn rechterkuit. Dan komt hij weer recht en hij doet het nu steeds minder vaak.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 06:38

ozymandus schreef:
je kunt zorgen dat je uit die oefening stapt, dan geeft je hem niet de kans het fout te doen. De lange termijn is zorgen dat hij rechtgericht stilstaat, je 1e doel is hem niet die fout laten maken.

Op het moment dat je wilt halt houden en hij verdraait zijn hoofd/nek rij je door, niet stoppen dus! Maak maar een volte. Steeds probeer je hem voor het halt houden aan 2 teugels, 2 benen te hebben, langzamer meegaan(dus uit zijn ritme) en alsof je met je zit een bal achteruit rolt. Als hij van langzaam naar bijna halthouden gaat, belonen,dit uitbouwen, dan gaat het lukken! succes

hij staat wel al stil, dan is hij ook nog recht. en staat hij stil en moet hij bijv 3 sec blijven staan gaat hij draaien..
ik kan hem niet op 2 contactteugels houden ivm de bosal Lachen maar het stilstaan zelf lukt gewoon goed..

@urielle, dan loopt hij meteen weer denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen maakt dat dan uit?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:52

Dan zet je hem weer stil Haha! Een been is niet voorwaarts, dat is opzij Knipoog Dus een stap opzij, een wegdraaiende achterhand of wat dan ook vind ik niet erg, naar voren mag hij niet van me.

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:24

jep, dat bedoel ik ook,uit de `fout` stappen, of beter gezegd hem niet die laten maken. ( vooruit) .Daarom opzij, volte of i.d.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:47

Urielle schreef:
Dan zet je hem weer stil Haha! Een been is niet voorwaarts, dat is opzij Knipoog Dus een stap opzij, een wegdraaiende achterhand of wat dan ook vind ik niet erg, naar voren mag hij niet van me.

als ik 1 been aan leg gaat zijn achterhand opzij Nagelbijten / Gniffelen
ik ga het iig eens proberen Lachen probleem is wel dat meneer dit vooral buiten doet.. dus weinig mogelijkheid tot langdurig aanpakken.. maar ik ga echt mijn best doen Lachen