Groot en klein @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Groot en klein @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 21:33

Het was weer eens tijd voor een topic met mijn reus Haha!
Ik = 1.65, Zen = 1.71: typisch gevalletje van 'paard waar ga je met dat meisje heen!'

Dit was de derde rijles voor Zen en mij als combi van mijn super-instructrice Marisca. We zijn heel hard bezig geweest met losmaken en rechtrichten aangezien Zen het erg lastig vind om rechts los te laten en buigen. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik boogjes rijden (slalomen): om en om boogje links, boogje rechts. Als deze boogjes gelijk zijn recht uit en zodra hij scheef wordt weer opnieuw beginnen. In het begin was dat bijzonder lastig voor ons allebei, maar aan het einde van de les konden we een heel eind echt recht uit Haha!
Mijn houding is niet echt om over naar huis te schrijven, ben ik me van bewust en hard mee aan het werk maar tijdens deze les hebben we hier eventjes niet op gelet (anders werd het wel heel moeilijk voor arme ik Tong uitsteken). Zen's hoofd-houding vind ik momenteel niet belangrijk, hij mag z'n koppie overal heen gooien als hij maar op achter en recht loopt.

Voor ik commentaar op mn zweep krijg: ja, ik houdt hem omgekeerd Haha! Een tik(je) geeft niet de reactie die ik wil zien, en op deze manier kan ik met een hele lichte beweging een perfecte (voorwaardse) reactie krijgen.

1. Instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Gelukkig is het wel leuk Clown
Afbeelding

4. Boogje, heel charmant
Afbeelding

5. Recht!
Afbeelding
http://jss.octet.nl/Zen/300308/070.jpg

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Ziet er wel een beetje heel lomp uit Bloos!
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. We kunnen het wel Haha!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het maken van de mooie foto's RianneH Haha!

RolexandMe

Re: Groot en klein @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:36

leuk paard! ik ken mariska wel heb vroeger altijd ;es van haar gehad op toender tijd nog leeuwarden manege! Ziet er leuk uit veel sucses nog!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:44

Owh, ik voel me vereerd met de vermelding op de foto's Tong uitsteken

Ze zijn erg leuk geworden, kon je een beetje de juisten uitkiezen? Uit de 200 ofzo?
Toch een paar niet helemaal scherp, binnenkort maar weer eens mee Haha!

Ik vind 9 en 13 echt geweldig, al zeg ik het zelf. Paard loopt daar ook leuk Tong uitsteken

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:29

Ziet er goed uit Judith!!

Wel beter dat je weer wat vooruit gekomen bent met het rechtrichten.

Succes Zaterdag!!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:52

Leuk om te zien Judith!!! En leuke fotos Rianne Knipoog Ben echt jaloers dat je les hebt van Marisca!!! Boos! Maar het ziet er wel goed uit.. je ziet dat hij tegen het einde meer wil zakken met zn hoofd Haha!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:19

leke foto's maar waar ga je met je handen heen op een aantal foto's ?? ga je vliegen? maar goed verder erg leuk paard en groot en klein vind ik nog wel mee vallen ik vind je er juist erg goed bij passen!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:10

Ik vind het een leuk paard! maar waar je handen af en toe heen gaan? en hoe heb jij je zweep vast? ga je mennen?? Tong uitsteken

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:21

Wat toevallig, heb twee lessen geleden deze oefening ook gedaan met mijn instructrice! Als je het goed doet zie je het resultaat echt meteen hé? Heeft jou instructrice toevallig ook les gevolgt bij De Bodt? Verder erg leuk paard! Lachen

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:45

Dat paard... Kwijl

Jullie zijn een leuke combi!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:46

Leuk paard. Haha!
Vind alleen dat jij je handen soms wel op hele vreemde plekken hebt.. Vork
En je beugels zijn enorm ongelijk, (lykt teniminste zo)!

De laatste foto's geven een net en fyn beeld.. !

X

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:51

Chaelle schreef:
Heeft jou instructrice toevallig ook les gevolgt bij De Bodt? Verder erg leuk paard! Lachen

Je zou zeggen van wel! Het komt mij bekend voor in ieder geval! Ziet er leuk uit! En dat slingeren ziet er voor de kijkers vaak een beetje raar uit, maar je voelt het wel meteen aan je paard, dat ie het lekker vindt! De mijne wel in ieder geval....

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:26

Leg mij het systeem met die zweep eens uit, als je wilt??
Leuk paard. Succes verder!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:36

Die slingertjes doe ik ook, alleen die zweep, waar is dat voor nodig?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:48

Bluebontje schreef:
Leg mij het systeem met die zweep eens uit, als je wilt??
Leuk paard. Succes verder!

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Wat doe jij nu dan dat je een betere reactie krijgt? Het ziet er wel heel apart uit, dus ik ben ook benieuwd hoe het precies werkt.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:57

Bedankt voor alle reactie's Haha!
Het ziet er inderdaad soms wat raar uit voor kijkers, maar het werkt zo ontzettend goed Ja Mijn handen gaan ook overal heen, is soms ook de bedoeling want hij buigt echt -niet- (kan je ophoudingen maken wat je wil, hij reageert niet). Kan best dat dit de Bodt is, daar heeft mijn Instructrice wel les van gehad, maar ze neemt ook altijd veel mee uit andere hoeken Lachen

In principe gebruik ik die zweep op hetzelfde moment als je normaal een tikje zou geven, alleen ipv hem op zijn kont te raken 'zwiep' ik de zweep heen en weer. Afhankelijk van de reactie die ik wil en hoezeer we al op elkaar zijn ingespeeld is die zwiep klein of groot: als het een kleine hulp is, duw ik alleen mijn pink er tegen aan maar als het een grote hulp is dan gebruik ik mijn pols. Het doel is natuurlijk om dit weer af te bouwen en de zweep 'normaal' vast te houden en daarna zelfs weg te leggen, dit kan ik, afhankelijk van de training, na ong. 30 min al doen Lachen

c_en_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:04

Wat een mooi paard seg Ja

Het ziet er inderdaad soms een beetje lomp uit ...
en ik snap de bedoeling met de zweep nog niet ...maarja... zal mss aan mij liggen ?!?
probeer mss toch om je handen wat meer bij elkaar te houden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:48

En daar is Zen weer!! Blijf het een leuk dier vinden, fijn dat het zo goed klikt tussen jullie.
Dat groot en klein vind ik wel meevallen zo op het plaatje, maar heb idd wel gemerkt dat Zen vaak groter voelt dan dat het er uiteindelijk uitziet. Knipoog

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:03

leuk , maat let op die handen !! en ook wat doe je met die zweep op de laatste foto ?? Ach gut

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:28

Neffesh schreef:
leuk , maat let op die handen !! en ook wat doe je met die zweep op de laatste foto ?? Ach gut

Moet je je handen ook zo houden van je instructrice? Dat "ruikt" namelijk ook een beetje naar de Bodt! Haha! Daar moet dat namelijk ook. Voor de "gewone" ruiter een beetje vreemd en ongebruikelijk, maar het werkt echt!
Ik mix ook de Bodt met gewone oefeningen. Ideaal!!! En dat van dat zweepje, zo moest ik het ook doen van mijn instructeur! En het werkt 10x keer beter dan slaan! Ze zeggen wel eens: je moet niet continu tikken, maar 1 flinke tik geven dan weten ze het wel! Nou, die van mij was meer onder de indruk van het zwiepen! Na 2 lessen snapte hij het al en was hij supervoorwaarts!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:35

Kamy schreef:
Neffesh schreef:

Moet je je handen ook zo houden van je instructrice? Dat "ruikt" namelijk ook een beetje naar de Bodt! Haha! Daar moet dat namelijk ook. Voor de "gewone" ruiter een beetje vreemd en ongebruikelijk, maar het werkt echt!
Ik mix ook de Bodt met gewone oefeningen. Ideaal!!! En dat van dat zweepje, zo moest ik het ook doen van mijn instructeur! En het werkt 10x keer beter dan slaan! Ze zeggen wel eens: je moet niet continu tikken, maar 1 flinke tik geven dan weten ze het wel! Nou, die van mij was meer onder de indruk van het zwiepen! Na 2 lessen snapte hij het al en was hij supervoorwaarts!

Ik bedoelde het hoog houden van je handen, niet het uit elkaar zetten. Dit even ter verduidelijking... Bloos

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:49

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:33

Leuk paardje, en een grappig gezicht Bloos

Je zit volgens mij wel ongelijk .

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:24

O wat leuk zeg! Marisca in actie! Gaat heel goed zo te zien Judith!! Ben jaloers! :p

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:06

Als je van Mariska lest krijg je inderdaad les van De Both manier Knipoog Maar als je zo aankomt op wedstrijd zal de jury vreemd opkijken Knipoog Ik zou wel blijven combineren in de trainingen.
Succes samen!