Te laag ingesteld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Te laag ingesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 16:51

Mijn paard maakt er een hobby van om zo laag mogelijk met zijn hoofd te lopen. Ik heb hem tegenwoordig al wat meer opgericht lopen, maar ben bang dat dit nog steeds te laag is. Ik heb geen foto's van hem in beweging, maar wel in stilstand. Hij houdt zijn hoofd meestal op deze hoogte:

Afbeelding

Is dit nog te laag en laat ik hem te ver afbuigen?

Silence

Re: Te laag ingesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:53

Wat ik zo kan zien op de foto´s, heb je handen vrij breed en laag staan.
Veranderd de houding niet als je je handen netjes naast elkaar houd en gaat dragen?
Op deze manier kan je paardje namelijk een onaangename druk krijgen en door zo te gaan lopen onder de druk uitkomen.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:54

Tja, ik denk wel teveel afgebogen, misschien kun je een wat duidelijkere foto maken aan de andere kant (zonder die haren Haha! )

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:54

wat denk je zelf, dit is echt veels te diep en teveel in de krul, zijn nek (stukje van ong 4 cm achter de oren) moet het hoogste punt zijn en hier is daar beslist geen sprake van, verder moet je altijd het neusje er iets uit houden en dat is hier ook niet

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 16:58

Sja, hij neemt deze houding meestal zelf aan. Daar kom ik eigenlijk niet aan te pas. Als ik hem meer op richt gaat hij op d teugels hangen. Ik zal van de week eens nieuwe foto's maken, want de manen zijn er inmiddels af, dan kun je het ook beter zien.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:00

als hij op je handen hangt, heb je niet genoeg voorwaarts, meer voorwaarts houden, handen dragen en ik denk dat je teugels ookwel wat korter kunnen, zo is het wel erg makkelijk om te gaan hangen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:44

Het ziet er uit of je paard inderdaad zijn voorwaartse drang verliest op het moment dat hij afbuigt. Veel overgangen rijden, niet terugtrekken als hij gaat hangen maar juist aansporen.
Ik weet niet of ik het goed zie hoor, maar het lijkt alsof je paard zijn hals en hoofd scheef heeft (in de lengte) ten opzichte van zijn lijf.

De foto is, zoals gezegd, geen goede foto voor goed onderbouwd commentaar.

hooiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:30

Als eerst wat een mooie bos manen!Mag ik wat afknippen voor me verzorgpony? Clown

Pony is te diep,hij mag wel wat rechter.Maar ik zie liever te diep dan een paard wat helemaal in de stress en met hoofd omhoog loopt.

Handen mag je ook hoger dragen,en bij elkaar houden zoals iemand anders al zei.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:36

met friezen heb ik dat ook vaak.
Als ze gaan hangen, geef ze dan niet de steun met je hand op daar op te gaan hangen. Maar geef juist been om de voorwaartse drang op te wekken.
Dit is best lastig. Het paard zoekt zijn eigen comfortzone op, en dat is bij die van jou dus lekker te diep gaan lopen.
Blijf je handen voor houden, bevestig het hangen niet en blijf er continu achteraan rijden met je been.

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:41

voor het losrijden niet, maar voor daarna wel

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:02

Wat doet ie als je met een lange teugel rijdt? dan kan hij n.l. niet op je hand hangen en heeft hij dus geen steun. Je zou het een tijdje kunnen proberen en dan weer langzaam de teugels op maat nemen. Rolleyes