Cheyenne (7) weer aan t rijden (andere pony)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Cheyenne (7) weer aan t rijden (andere pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:59

Zoals beloofd hier ook foto's van cheyenne op de andere pony waar we zijn weesten kijken. Deze vond ze ook heel leuk. maar ze durfde niet in gallop Clown
Morgen komen er ook nog mensen kijken. Maar misschien als hij niet verkocht wordt dat we nog terug gaan om ook daar nog een keertje te rijden.Deze pony is 1.38

het vorige topic :

[HAW] Het vervolg Chey (7) aan het rijden

Hier de foto's , Staan niet op volgorde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze weer. Vind dit zelf ook nog wel een mooi maatje voor haar.

Marigold

Re: Cheyenne (7) weer aan t rijden (andere pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:03

leuke combi hoor!
alleen ik zou wel wat dingetjes veranderen, sowiezo zou ik de teugels niet aan het bit maken, ik denk dat ze beter een touw om de hals van de pony kan hebben om aan vast te houden, en voorlopig alleen aan de longe les kan krijgen, als het doorgaat met deze pony dan he, en anders met een andere pony net zo.
ze houd haar evenwicht zo te zien echt door aan de teugels te 'hangen'.
verder zou ik echt hameren op de tenen niet zo ver in de beugels.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:03

Jullie zijn echt actief op zoek naar een eigen pony voor haar merk ik? Misschien moet ze eerst wat beter leren rijden op bijv. een lease pony of een verzorg pony? Zelfstandig kan ze nog niet echt rijden, wat ik zie op de foto's, dan. Ze hangt in de teugels en heeft geen onafhankelijke zit. Misschien kun je beter eerst hier aan werken voor aan een eigen pony te gaan denken.

Verder vind ik het wel leuk dat je haar actief begeleid in deze zoektocht, misschien kun je haar eerst dan ook helpen met haar zit en rijden. Succes! OK dan!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:04

nee, ik kan niet goed uitleggen waarom niet, maar dit vind ik niete cht een pony voor dr. Bloos
De vorige pony(de bruine kleine) vind ik dan veeel beter bij haar passen. Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:06

Faelivrin schreef:
Jullie zijn echt actief op zoek naar een eigen pony voor haar merk ik? Misschien moet ze eerst wat beter leren rijden op bijv. een lease pony of een verzorg pony? Zelfstandig kan ze nog niet echt rijden, wat ik zie op de foto's, dan. Ze hangt in de teugels en heeft geen onafhankelijke zit. Misschien kun je beter eerst hier aan werken voor aan een eigen pony te gaan denken.

Verder vind ik het wel leuk dat je haar actief begeleid in deze zoektocht, misschien kun je haar eerst dan ook helpen met haar zit en rijden. Succes! OK dan!

Is die zit niet omdat de pony te breed voor haar is en het zadel te groot? Ik vindt haar niet lekker zitten zoals ik het zie, dat is geen beginnerszit maar eerder door de pony en het zadel.

Ik vindt deze pony te groot, nog een ietsiepietsie kleiner zou denk ik het perfecte beeld zijn van een meisje met een pony waarop ze nog even kan groeien. Dit is dan nog net teveel voor haar. Overigens mijn mening, wat jullie doen moeten jullie weten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:08

Ik vind de vorige ook leuker! Maar deze is wel groter, zodat ze er langer mee kan doen... Maar goed de bruine pony is wat steviger, dus dat kan ook nog wel een tijdje mee.
Verder ga ik mee met de rest van het commentaar. Vertekend ook naar mijn mening omdat het zadel niet goed zit op deze pony. Maar goed, als ze nou zelf een pony heeft kan ze vaak genoeg oefenen op te leren rijden op haar zit aan de longeerlijn.
Zou idd ook haar nog even niet aan de teugels laten zitten!
Veel succes!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:08

Ik zou toch voor een kleinere pony gaan, die bruine pony uit dat andere topic vond ik een erg leuke combinatie!
Ik denk dat ze daar veel meer plezier aan zal beleven en daardoor beter zal leren rijden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:08

Ze lest ook Lachen en ze heeft al veel langer les + al eerder een eigen pony gehad.
Ze rijd die van mij welis zonder zadel etc.ook gallop en dan blijft ze ook goed zitten. Ligt denk ik ook een beetje aan t zadel misschien dat ze nu niet zo netjes zit.

De bruine pony was naar mijn idee wat breder als deze. en het zadeltje volgens mij ook kleiner van deze. Ik denk dat t komt omdat hij wat achter over ligt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:49

Ik denk inderdaad dat het aan het zadel was en dat viel me ook echt op toen we bij deze pony waren..
Toen zei ik nog tegen Arabian_Girl je ziet wel dat haar zit slechter wordt doordat dat zadel achteroverligt.

Dit heeft niets met lessen oid te maken.. Iedere ruiter zal niet goed zitten op een slecht passend zadel. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:53

Ik zou voor de bruine pony gaan.
Heb alle topics gevolgd en in mijn ogen is dat de perfecte pony voor haar.

Deze pony hangt ze erg in de mond, misschien ook de grootte, is de pony misschien te sterk?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:59

Bruine pony zat ze veel beter op ... beter eerst wat kleiner en dat ze zich veilig voelt dan groter en niets durven ....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:03

De pony was totaal niet sterk en juist licht in de mond (tenminste dat vertelde de eigenaar).

Ze durfde op die bruine ook niet in galop hoor elllis dus dat heeft niets met de grootte te maken, want op Arabian_Girl haar arabiertje durft ze wél in galop..

Eerder met vertrouwen en tja, dit was de eerste keer dat ze de pony zag dus dat kan je verwachten. Lachen

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:06

Persoonlijk... Bloos ..zou ik deze pony niet kiezen..en ik baal er altijd alvan als ze beginnen... morgen komt er nog iemand. Kan natuurlijk wel..maar ik heb er wel wat moeite mee..een pony koop je niet ff tussen de afwas door...
Ik zou nog eens verder zoeken, en het bruine ponytje vond ik veel leuker..

Succes ermee

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:14

Kan zijn dat ze al langer lest, maar ik vind haar echt niet goed rijden. Oke, ze is nog jong. Koop er dan een shet of zo voor, als ze hier vanaf valt is het al wat hoger Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:26

Ik heb zo'n beetje al je 'pony-topics' gezien, persoonlijk zou ik gaan voor een B-pony. Ik vind haar op dat bruintje het beste passen. Misschien groeit ze er dan inderdaad in 2 jaar tijd weer vanaf, maar als het een fijne pony is kan je er weer een ander klein kind blij mee maken door hem te verkopen Pling

Een pony moet je naar mijn idee niet 'op de groei' kopen, je kan beter een goed passende combinatie hebben en dat ze er dan een keer afgroeit en je de pony eventueel weer verkoopt, dan dat je zo'n ukkie al op een hele grote pony zet. Daar leren ze echt niet fijn van rijden, bovendien is de pony hen dan in de meeste gevallen echt 'baas', daar komt alleen verdriet en narigheid van, als het even tegenzit wordt ze dan zo bang dat ze niet meer wil rijden.
Wij hebben ook wel eens een 'te klein geworden' pony verkocht, we hebben zijn nieuwe baasje met zorg uitgekozen, natuurlijk heeft een kind daar in het begin best moeite mee, maar als ze zien dat de pony goed terecht is gekomen en dat zijn nieuwe baasje er ook weer heel veel plezier van heeft komt dat best goed (bij ons in elk geval wel!)

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:30

pearlie schreef:
Ik zou toch voor een kleinere pony gaan, die bruine pony uit dat andere topic vond ik een erg leuke combinatie!
Ik denk dat ze daar veel meer plezier aan zal beleven en daardoor beter zal leren rijden.

Helemaal mee eens Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:14

Epona_ schreef:
Kan zijn dat ze al langer lest, maar ik vind haar echt niet goed rijden. Oke, ze is nog jong. Koop er dan een shet of zo voor, als ze hier vanaf valt is het al wat hoger Knipoog

dat is dan jou mening. Maar voor een shet is ze echt al erg groot hoor dus dat gaat echt niet goed passen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:28

Hmm.. Ze is idd wel een beginner en ik der ook eerst wat meer laten rijden voordat er meteen een pony word gekocht voor der. Misschien is ze over 1 jaar wel niet meer fanatiek? En naar wat voor pony zoeken jullie eigenlijk? Ik zou dat eerst eens even uitzoeken ipv meteen de eerste beste pony al meteen gaan rijden en dan wel zien of het past. Ik heb der nl op heel veel verschillende pony's zien hobbelen en zo lijkt het alsof die mensen/jij niet weten wat ze zoeken. Een pony kopen mag lang duren, zolang je maar de goede met de klik hebt gevonden ipv zomaar de eerste waar zij zelf een beetje op past. Zelf zou ik ook eerder voor dat bruintje gaan. Ze past er goed op, haar zit is goed, het ziet er makkelijk uit en de klik lijkt er wel meer als bij deze pony.

Hee dit is trouwens bij Testers toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-08 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:30

barlie schreef:
pearlie schreef:

Helemaal mee eens Haha!

Ook helemaal mee eens *LOL*
vind ze leuk bij elkaar passen....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:31

Dit is bij Testers ja. Lachen

Ze weet heel goed wat ze zoekt maar bij iedere pony zegt ze die wil ik! Tja, zo zijn kleine kinderen en ook onder het rijden moet het klikken. Het moet niet zo zijn dat de pony haar in de maling neemt een een loopje met haar gaat nemen..

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:34

ik vind het juist goed dat ze lekker een aantal ponys uitprobeerd, zo leert zij (en jij) wat ze wil en wat het beste bij haar past!
ik vind haar ook op de bruine het leukste staan maar ik vind dit ook een leuke combi, (mits je er een ander zadel op legt)
ik denk nml ook niet dat ze slecht rijdt maar dat het zadel gewoon bar slecht ligt. Viel me gelijk op toen ik de foto's zag!
In ieder geval succes met de zoektocht en laat het ons weten welke het wordt he!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:43

ik vond die bruiner leuker voor haar maar ben bang dat ze daar heel snel uitgroeit. Ik denk dat dit meer door het zadel enzo komt want als je kijkt zie je dat hij heel vreemd zit. Verder zie ik niet dat ze haar gewicht in de teugels mee neemt wat ik wel zie is dat ze de pony stuurt en doordat er geen neusriem opzit gaat zijn mond al veel eerder open. Ze zit ook achter op de lepel van het zadel omdat het zadel der naar achter gooit.

Ik vind dit niet de perfecte combi maar misschien is het met een goed dressuurzadeltje al een heel ander gezicht.

*edit: ik vind het zadel ook wel erg ver naar voren liggen. of ligt dat nou weer aan mij Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 02-04-08 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:44

3line schreef:
nee, ik kan niet goed uitleggen waarom niet, maar dit vind ik niete cht een pony voor dr. Bloos
De vorige pony(de bruine kleine) vind ik dan veeel beter bij haar passen. Haha!

Hier ben ik het mee eens! Deze pony vind ik niet bij haar passen!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:35

Ik vond de bruine er véél beter bij passen. Ik zie er hier niet echt het plezier vanaf springen...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:41

En ook mij gaf het beeld van de bruine pony een veel prettiger gevoel. Ik vind de grootte van deze pony nog best OK, in tegenstelling tot de eerste twee die je liet zien en werkelijk veel te groot waren. Dus als je nog even wilt door zoeken, dit maatje kan ook best.
Wat me dan aan deze stoort? Zijn lichaamsbouw staat me niet aan. Zijn uitdrukking ook niet (de bruine pony keek vriendelijk, deze niet echt). En tenslotte, ik blijf er bij dat dat gewoon heel belangrijk is: je dochter had zelf veel meer een "klik" met de bruine pony. Dus als je de pony echt voor haar koopt...