Nashua trainen voor M2, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua trainen voor M2, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:11

Ik ben Nashua klaar aan het maken voor mijn 2e M2 wedstrijd komende zondag, wat meteen een selectie is.
Het was weer een tijd geleden dat ik foto's had gemaakt, dus heb ik vandaag een vriendin van me lief aan gekeken.
Ik vind dat er een paar hele mooie kiekjes bijzitten.
ik zelf zie enorme vooruitgang, zowieso in zijn lopen, maar ook zeker in mijn zit!
Heel soms komt hij nog wat te diep, maar ach, daar werken we hard aan het het wordt steeds beter. Meestal is ie lekker aan elkaar en daar ben ik al erg blij mee:D
Ik had al 26 punten in het M1, dus ik moest over. Ben benieuwd hoe we het er zondag van af brengen op de selectie, hoop natuurlijk op een plaatsje voor de brabantse deze zomer !!

Kijk en geniet van mijn knapperd!
De links zijn zeker een kijkje waard!

lekker wat losstappen
1. Afbeelding
http://album.partyflock.nl/37050153.jpg

lekker rond en laag galopje
2. Afbeelding

veruiming, daar zit ik vaak nog te strak, omdat ik het erg moeilijk uit kan zitten, moet hier echt meer gaan ontspannen, maar het wordt steeds beter!
Nash loopt heel goed door de kaak! en lekker over de benen
3. Afbeelding

hier zie ik dus duidelijk verbetering in mijn zit! Als ik dit vergelijk met een jaartje terug, ben ik erg trots en tevreden!
http://album.partyflock.nl/37050377.jpg

nog eens verruimen, ook hier is mijn zit veeeel beter
4.Afbeelding

Nash was niet helemaal lekker aan het been, dus kwam ik wat strenger in, waar hij het niet helemaal mee eens was... Giraf Clown
5.Afbeelding

wat een beenwerk.. Bloos
6.Afbeelding

nogmaals
http://album.partyflock.nl/37050499.jpg

uitgestrekte draf, ook hier weer mijn gespannen te ver naar achter hangende zit, jammer, maar het word toch al beter, al zeg ik het zelf..! Ik ben nu flink aan het trainen om hem meer achterover te krijgen
7. Afbeelding

hier zit ik zelf veel beter en vind ik zijn houding ook erg mooi!
8. Afbeelding

Schouderbinnenwaarst links, iets ruimer ingezet, ben blij met dit beeld, ook van mezelf, want de kapstokken zijn al heel wat minder Knipoog
9.Afbeelding
http://album.partyflock.nl/37050792.jpg

een wat ronder drafje, even wat dieper zetten om de spiertjes wat op te rekken
10. http://partyflock.nl/albumelement/37050 ... _0317.html

SB Rechts, ontzettend blij met dit beeld!, omdat hij altijd kantelt op rechts, daarom ook zo veel binnenteugel! Hij is hier aardig recht, dus daar ben ik erg blij mee!
11. Afbeelding
http://album.partyflock.nl/37050832.jpg

keertwending links, wowie, ik verschoot van dit beeld! Ik vond zijn beenwerk hier echt amazing, echt blij met dit beeld. ik zelf moet mijn kin omhoog houden en meer op mijn linkerbeugel steunen.
12. Afbeelding

creatief
http://album.partyflock.nl/37050944.jpg

nogmaals keertwending
http://album.partyflock.nl/37050984.jpg

galopje, ik kijk zelfs rond Gaaaap
http://album.partyflock.nl/37060217.jpg

mooi beeld! lekker aan elkaar! en mooi de kop erop, ook hier wederom ben ik erg blij! Haha! (ik mag op de foto ook wel wat meer lachen haha:) ) ben ook blij met mijn rechte zit
13. Afbeelding

echt super lekker aan elkaar hier, iets meer doorverzameld in de galop.
14. Afbeelding

http://album.partyflock.nl/37060509.jpg

ondanks het verkeerde moment, zo blij met deze foto, heerlijk door de hals en super aan elkaar en verzameld. (& de hand voor;))
http://album.partyflock.nl/37060642.jpg

travers links, mooi de oortjes naar voren, voldoende op vier sporen, mag iets royaler.
15. Afbeelding

travers rechts. deze kant is sterker.
http://album.partyflock.nl/37060724.jpg

drafje, mag hier meer ontspannen in mijn bovenlichaam
http://album.partyflock.nl/37061065.jpg

beter
http://album.partyflock.nl/37061161.jpg

lekker langlaten en uitstappen
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Haha!
Laatst bijgewerkt door Frannik op 01-04-08 19:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Emma

Re: Nashua trainen voor M2, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:14

paardje loopt in het begin iets te diep maar daarna word het echt beter en mooi rond op de loodlijn!! je moet idd, nog wel wat aan je houding werken, maar ja dat lukt natuurlijk ook niet in een keer Knipoog

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:17

Ik vind het een heerlijk dier om naar te kijken! Lekker beenwerk, je geeft zelf goed aan waar je nog aan kunt gaan werken!

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:35

ziet er goed uit joh !!
haha wat kijk jij seriues als je aan het rijden ben , ik krijg nog wel eens van die lach buien op mijn paard!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:38

Ik vindt het een leuk paardje!!
Let er alleen op dat je met je benen moet drijven, en niet met je hakken!!!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:41

ziet er weer mooi uit denise. gaat steeds beter. en je kapstokvoeten zijn al bijna weg! vind het altijd wel 'grappig/apart' om te zien, de meeste mensen gaan naar voren zitten en jij naar achter maar dat ook al een heel stuk minder succes zondag.
Kom nog een x langs om te kijken Ja met Amara gaat het ook super! zal zo even wat foto's op de computer zetten die al een tijdje geleden gemaakt zijn.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:47

Ik vind dat je een heel leuk paard hebt, zo van de plaatjes af!
Verder weet je zelf wel waar je aan moet werken. Probeer nog iets meer je schouders te ontspannen en naar achter te plaatsen, dan zal je vanzelf ook je nek/hoofd wat meer kunnen ontspannen...
Suc6 in het M2 Knipoog

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:50

ik vind dat je nog wel veeel te ver naar achteren zit.
wel een heel leuk paard en hij loopt lekker!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:04

Mooi paard heb je!
Probeer je been goed lang te maken, hak goed uitdrukken.
Denk dat je dan ook snel al wat netter gaat zitten Lachen
Bij foto 7 lijkt het ook alsof je je adem inhoudt.

M2 gaat wel lukken toch!?

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:05

Krachtig beenwerk heeft hij zeg!!! Voorderest ziet het er netjes uit en commentaar over je zit geef je al! Pling Veel succes zondag!!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:09

3line schreef:
ik vind dat je nog wel veeel te ver naar achteren zit.
wel een heel leuk paard en hij loopt lekker!

hier ben ik het niet mee eens!
Denk dat het over foto van de uitgestrekte draf gaat, en dat is slechts 1 foto. Wel is het zo dat ik inderdaad moet ontspannen in mijn bovenlijf, dan wordt het plaatjes veel beter.

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:03

Wauw, mooie foto's!
hij is veel vooruit gegaan, en in de bespiering is hij ook enorm gegroeid!
Ga zo door en dat M2 is een peulenschil voor je, ik hoor het wel!
Kus

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:01

Een heel mooi paard, fijne aanleuning en een mooi rond lijf. Ik wil dat mijn paard zijn manen er ook zo uit zien! Heel veel succes in het M2!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 08:06

_Sammie_ schreef:
Een heel mooi paard, fijne aanleuning en een mooi rond lijf. Ik wil dat mijn paard zijn manen er ook zo uit zien! Heel veel succes in het M2!

Ik knip de manen van nashua! Ik leg ze eerst aan de linkerkant (de andere kant, want ze hangen normaal naar rechts)
Dan knip ik ze korter en dan hang ik ze terug, de uitsteeksels knip ik dan nog af en dan blijven ze zo';)
succes ermee:)

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:10

Mooi paard, succes in de M2..

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:15

Die schop omdat ie niet aan je been was, was duidelijk terecht. Op de foto's daarna is ie echt lekker aan de sjouw!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:20

wat een beest Haha! ziet er goed uit, alleen zou ik opletten dat je niet je handen vast gaat zetten maar mooi te dragen . Je mag zeker trots op je paard zitten hoor!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:34

leuk paard! wat je zelf zegt, het naar achter zitten in het verruimen. zier er verder goed uit! Haha!

succes in de M2 Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:33

netjes om te zien en hij kan erg mooi lopen zeg Lachen je houding nog eventjes en dan maak het M2 maar onveilig

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:36

Ik meen dat ik dit paard al eens eerder heb gezien, maar dat zal wel niet, ik woon in Gelderland... denk niet dat je daar wedstrijden hebt gereden? Toch komt hij me bekend voor Bloos

Ziet er goed uit, probeer echt op je houding te blijven letten. Misschien een keer trainen zonder beugels aan? Je paard loopt verder prima, succes met je selectiewedstrijd zondag!

Luunthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:49

Leuk paard, heeft mooie gangen. Je moet idd nog veel aan je zit werken, probeer niet te veel met je hakken te prikken. En je houding lijkt een beetje hangering, ik weet dat het moeilijk is. De galop ziet er echt goed uit in de draf zou ik iets meer ontspanning willen zien. Maar ik begrijp dat je bezig bent om hem wat meer op het achterbeen te krijgen dus misschien dat daar de spaning een beetje vandaan komt. probeer in je keertwending op je binnen zit been knobbel te blijven zitten anders heb je de kans dat hij zijn buiten achterbeen buiten de massa gaat zetten.

Succes in het M2

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:52

Leuk paard! Je lijkt af en toe wat 'knijperig' te zitten (opgetrokken hakken, knie die dan over de wrong heen komt en je kont die dan iets uit het zadel wipt). Beetje moeilijk af te zien van een foto hoor maar dit zie ik op veel foto's. Daardoor wordt je zit ook minder mooi. Mooi je been laten afhangen en hak uitdrukken. Probeer ook veel meer voor je uit te kijken. Ik weet het...makkelijker gezegd dan gedaan (ik zoek zelf ook nog wel eens naar muntjes Haha! ), maar het verbetert je zit een heleboel. Nou ja, je gaf het zelf al aan bewust te zijn van je zit, dus je zal er vast bewust mee aan de slag zijn. Misschien helpt dit je iets.

Veel succes in de M2!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:25

Leuk paard, gaat zo te zien fijn over de benen!
Je houding is nog niet helemaal zoals ik het graag zie, maar je bent er bewust mee bezig. Probeer je hak meer uit te drukken, je trekt je hak eigenlijk op elke foto op. Je zit wel mooi om je paard heen, maar je hebt je onderbeen daarbij iets te ver naar voren. Dit zal deels te maken hebben met het feit dat je nog er nog niet zo heel lekker op kunt zitten, maar het is ook een wisselwerking. Als jij wél zo gaat zitten zal hij zich misschien ook eerder loslaten in de rug.
Ook lijkt het op de foto's alsof je je handen wel heel mooi laag hebt, maar een beetje vastzet. Het ziet er wat gespannen uit. Probeer wel mee te veren met de mond van je paard.
Succes in het M2!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:41

bedankt voor de reacties!
Ik ben het met allen eens over mijn zit, het probleem is gewoon dat ik een stuk losser moet worden in mijn bovenlichaam, mijn handen zijn wel al een stuk verbeterd, en mijn hakken/voeten ook (voor bevestiging zie profiel)
Ik wil het eigelijk een keertje filmen, dan wordt het beeld misschien wat duidelijker, ik zet mijn schouders helemaal vast.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:57

Frannik schreef:
bedankt voor de reacties!
Ik ben het met allen eens over mijn zit, het probleem is gewoon dat ik een stuk losser moet worden in mijn bovenlichaam, mijn handen zijn wel al een stuk verbeterd, en mijn hakken/voeten ook (voor bevestiging zie profiel)
Ik wil het eigelijk een keertje filmen, dan wordt het beeld misschien wat duidelijker, ik zet mijn schouders helemaal vast.

Heb ik ook last van.. ik hang ook nog teveel, en ben té gespannen.. Bloos
Ik heb ook momenten dat ik gewoon stop met ademen, als ik een oefening moet rijden, zoals een appuyement ofzo.. dan zegt mijn instructrice; rechtop, en blijven ademen! haha! Haha!

Ik vind het een leuk dier, hij wordt correct gereden zo te zien, maar ik vind dat ie op de 1e uitstrek foto wat meer lucht van voren mag krijgen!
Voor de rest; héél veel suc6 in het M2.. (én Z1 ! Knipoog )