Kiwi de marechaux (SF) dressuur en bitloos...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Kiwi de marechaux (SF) dressuur en bitloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:26

Vandaag nog eens Kiwi op de foto gezet. Ik had de laatste keren wel het gevoel dat hij opnieuw veranderd is in het rijden. Vaak mooie stukken dat hij constant en licht loopt vanvoor. Maar het blijft natuurlijk wel een 'specialleke' op dat vlak. Iig in vergelijking met een jaar geleden bv heel veel verschil. Het is ook de tweede maal dat ik hem na het gewone rijden nog eens met de cross-rope bridle rijd. Hij vind het wel leuk, maar het is nog een kwestie van het beide te gaan snappen nu. Vandaag liep hij iets minder, in het begin nogal heel stijf, maar hij heeft gister behoorlijk wat gewerkt aan de pessoa. Ik varieer het rijden een beetje met hem. Prioriteit is nog altijd ontspanning en soepelheid. Aan de pessoa longeer ik hem om wat aan de rugspieren te werken. Verder rijd ik hem afwisseld vw-nw de ene dag om hem zo te leren meer los te laten over de rug te rijden. De andere dag dan weer iets meer oprichting, maar niet overdreven en slechts een heel korte tijd in het uur dat we rijden. naar het einde toe liep hij dan ook merkelijk beter.

foto december
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XV7FY7SU.jpg
foto februari
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIS6XGW8.jpg

Foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inzet koprol Haha! Knipoog

En nog eens fotograaf erop bitloos dan (tegen dan al de camera wat leger gemaakt zodat er weer ruimte was voor foto's). Bedankt trouwens lisaxfalco voor het helpen met Othello en voor het maken van de foto's.
Afbeelding

Foto's staan niet echt op volgorde denk ik.
Verdere aandachtspuntjes. Ik let nog altijd op mn handen, ik vind ze iig al rechter geworden, ik let ook op hoogte, soms mogen ze net nog iets hoger. Zit viel niet mee op zo'n springzadel, maar over het algemeen ziet het er niet slecht uit. Iig morgen mijn dressuurzadeltje terug.
Haha! Bloos
verder knik ik wat in in mn rechtheup bij doorzitten, niet zo duidelijk mss op de foto's maar ik voelde het wel degelijk. dus daar moet ik weer wat op letten.

Commentaar is welkom, mits het een beetje onderbouwend is.

jolienvdb

Re: Kiwi de marechaux (SF) dressuur en bitloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:44

'k Vin het echt een mooi paardje, voor de rest ziet het er goed uit!
alleen op de 2e foto, zet je je handen denk ik vast... 'k zou je handen beetje hoger houden Lachen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:45

Amai! De foto's zien er veel beter uit dan de vorige!
Als ik me goed herinner éh! Knipoog
Ik vind het er goed uitzien ! Ja
Ik vind dat je goed zit op je springzadel Ja Alleen meer voor je kijken en schouders naar achter Knipoog

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:45

Mooie foto's Lachen Ik zie al verbetering met de eerste twee foto's, dus zou zeggen doe zo voort Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:51

@jolienvdb: ik zet ze niet echt vast, wel een beetje te laag, maar ik open ze gewoon, gewoon om op die manier wat druk te geven, zo houdt hij zich minder vast. Gewoon de manier die bij hem het beste werkt. en zo blijf ik losser in mn armen. Dit is trouwens een momentopname, want als ik dat doe is het mss 1-2 seconden ofzo.
@shanna_w: Bedankt! Ik moet idd wat meer voor me kijken en schouders moeten naar achter, maar ik zit niet al te graag op dat springzadel, dan krijg ik nogal snel pijn aan mn rug, en dit was al het tweede uur dat ik erop zat en dan begin ik een beetje krom zitten Lachen Het zit gewoon heel raar dat springzadel.
@missblue: bedankt! Verbetering is ook te voelen.

_lotteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:52

ja iets rechterop zitten en voor je kijken, ik moet daar zelf ook aan werken maargoed.. suc6, verer ziet er goed uit, ook vergeleken met die van jan en feb:)

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:58

ah ok Lachen
Kweet da foto's soms bedriegen, dus'k wist het nie zeker Lachen

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:01

Wat een heeeerlijke piste! Haha! ( Ha NOT Tong uitsteken )
Grapje hoor.
Ziet er fijn uit! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:03

@yulan: haha ik dacht al. maar ze is wel goed te rijden hoor, je zakt niet in ofzo. Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:06

Ik vind het er ook beter uit zien dan de vorige foot's Ja OK dan!! Je bent goed op weg Haha!.
Kiwi is knap paardje Ja!

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:33

De piste ziet er nog redelijk uit na al die regen! Rijden ziet er ontspannen uit, enkel nog even voor je uit kijken. Het is inderdaad niet simpel als je een dressuurzadel gewoon bent en dan opeens in een springzadel terecht komt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:43

Kiwi is wel een heel mooi paardje Ja En je ziet echt heel erg duidelijk die verbetering op de vorige foto's. Altijd fijn alsje verbetering voelt! En straks weer met het dressuurzadel erop, moet goed komen! Jullie zijn echt een leuke combinatie Ines! Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:45

Ik vind net als Silverlea dat die piste zeer goed meevalt met al die regen! Lachen En zolang hij rijdbaar is, moeten we niet klagen, toch?! Lachen

Ik vind jullie echt al verbeterd, zitten al mooie stukken in! Ja Dat komt nog helemaal goed met jullie! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:54

Afbeelding

Probeer hem iets uit te schuiven, je rijd hem echt te kort aan de voorkant, en ook teveel achter de loodlijn. Je kan m best een keer doorpakken, maar je moet niet vergeten daarna ook weer uit te schuiven en los te laten..
je zult zien dat hij dan vanzelf lichter in je hand word, en zijn achterhand eronder gaat zetten. Je rijd hem nu niet van achter naar voren, want je houdt hem voor teveel tegen..
verder is het een mooi paard en een leuke combi Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:57

@helene_: bedankt! Idd knap paardje!
@silverlea & laverite: Ja ze is idd nog goed berijdbaar, zeker na zo'n weer. Maar eerlijk gezegd, behalve met vriezen ligt ze altijd goed of toch relatief goed. Het water blijft er gewoon opstaan, en dus geen modderpoel.
@Soet: Idd straks mijn zadeltje Lachen, verder bedankt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:02

@VivaLaVida: Daar heb je helemaal gelijk in, ik vind hem op die foto ook niet helemaal goed lopen, net zoals je zegt. maar ik rijdt hem niet de hele tijd zo kort, het is een paard wat je zeker niet te kort kan rijden (of je hebt gewoon geen armen meer over), als je teveel druk zet of te lang vasthoudt, zet hij zichzelf keihard vast en dan kun je weer aan de slag om hem los te krijgen. dus ik zal hem iig niet snel te kort houden. Eerder de neiging hem te lang te laten. De meeste foto's komen uit een 10 tal minuten, daarvoor reed ik hem gewoon langer. Maar ik moet er zelf op letten dat ik mn teugels niet te lang laat. Hier was ik wat teveel aan het duwen denk ik, waardoor hij teveel vooruit ging en hem hier weer aan het terugnemen denk ik. Dus het was wel de bedoeling om hem hier wat tegen te houden. Vandaar de spanning.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:46

ines die is verbeterd zeg!
Voor de rest tiete naar voren duwe Knipoog
Wat voor zadle heb je daarop liggen?? Het ziet er me een goed Uuit!
Keep up the good work zou ik maar zeggen Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:55

@robby: Bedankt, ik zal het onthouden Knipoog! Welk zadel? Eum het is van een franse zadelmaker, ik zou eens moeten kijken. Het is waarschijnlijk wel een goed, maar ik vind springzadels niet zo fijn. Anderen zijn er wel over te spreken, dus het zal wel een leuk zijn.