Een tijdje geleden merkte ik dat bastet nogal kregelig werd wanneer ik aan haar rug kwam & ze hield haar oren stijf naar achter tijdens het rijden.
Ik heb haar helemaal laten nakijken door de veearts, & zoals ik al vermoedde was haar rug idd nogal gevoelig.
Daarom moet ik haar nu goed vw nw rijden, over de rug. Proberen dat ze goed haar rug lost.
Ik heb een weekje vw nw gelongeerd met bijzet, en vandaag ben ik er zo'n 25tal minuutjes opgekropen om zo wat vw nw te vragen.
Woensdag heb ik privéles & ga ik er samen met mijn instructeur aan werken EN krijg ik zitles, want het is door mijn verkrampte houding dat ze rugpijn zou kunnen krijgen.
Hier enkele foto's ( slechte kwaliteit helaas, sorry! ), ik weet dat het nog niet perfect is, ik wéét dat er nog veel meer ontspanning in haar rug nodig is, daarom ook dat ik les volg
Dus graag tips, maar onderbouwd! 

1.
Mijn mooie, lieve meid

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... svwnw2.jpg
nog niet laag genoeg...

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10

11

12

13

14

15.
Nog enkele puntjes:
- ik zit naar voor omdat ik teveel wil meegaan in het meegeven
'k moet er op letten, dat zal woensdag ook wel verbeteren met de les! 
- soms lijkt het alsof ik de teugels lossmijt, als je goed kijkt zie je dat mijn buitenteugel wél in aanleuning is, maar dat het mijn binnenteugel is die nageeft
- ze loopt nog wat op de voorhand, daaraan zal ook gewerkt worden

Ohja & voor iedereen begint van: "het is niet goed dat je haar zo op de voorhand laat kukkelen & zo diep laat duiken": zolang ik geen goeie vw nw kan, zolang ik geen ontspanning heb in de rug wanneer ze laag en diep loopt, stel ik haar niet hoger in!
Ik wil haar pas hoger instellen wanneer ze helemaal netjes kan ontspannen!
maar die zul je hier wel genoeg krijgen denk ik. (enige wat ik kan zeggen is wat rechter zitten, maar heb net hetzelfde probleem bij VW-NW, dus mij hoor je niet spreken.
)
)
Ben er zeker van