Ylana ( fjord ) & ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Ylana ( fjord ) & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:46

het was vandaag een mooie dag, ideaal voor foto's dus.
helaas stond de camera verkeerd ingesteld Verdrietig maar ik zet ze er toch maar op!

Ylana is bijna 6 en 1.45 hoog.
meer info; profiel

de foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het buurmeisje nog even uitstappen!
Afbeelding

graag opbouwend commentaar!

_Jelske

Re: Ylana ( fjord ) & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:48

wat gebeurt er als je m op een gewoon watertrensje rijd?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:50

mooie fjord!let op je handen!je zet ze vast op je been lijkt wel
(je bent niet de enige hoor...) waarom rijdt je met een pelham,of is het geen pelham?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:52

jaa het is een pelhalm, maar een rubberen.
ik heb haar eigenlijk vandaag voor het eerst met dit bitje in de bak gereden, meestal gebruikte ik dit bit voor buiten.
ze rijd hier veel beter op, met een watertrensje loopt ze ontzettend door me heen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:54

het is jammer dat je zelf geen commentaar hebt gegeven...maar ik zal je toch proberen wat tips te geven:
In mijn ogen ziet het er heel gespannen uit. Probeer vooral op je houding te letten: schouders netjes naar achteren en vooral je benen lang maken, hak uitdrukken en je onderbeen verder naar achteren. Je steekt ze nu op heel veel foto's naar voren. Het kan ook zijn dat je zadel ietsje verder naar achteren zou mogen om haar zo iets meer bewegingsvrijheid te geven bij de schouder.
Uit de foto's lijkt ze heel sterk. Is het daarom dat je haar met een pelham rijdt? Probeer haar anders eens een keer met een losser teugeltje helemaal moe te rijden. Alleen maar voorwaarts rijden, de voorkant met rust laten. Op die manier kan je op je houding letten, zorgen dat je je handen/schouders niet vastzet en zal zij minder in protest komen. Als ze moe wordt zal ze als het goed is meer gaan zakken en van daaruit kan je proberen haar weer op te pakken terwijl je been blijft geven en haar voorwaarts houdt.
Nog een vraagje? Heb je ook les? Dan kan je misschien vragen of je intructeur/rice je telkens wil wijzen op het feit dat je onderbeen een eigen leventje leid Clown

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:56

ik rij mijn paard ook soms met pelham buiten,maar als ik hem dressuurmatig in de bak rijd werkt een pelham helemaal niet,bij mijn paard dan,veel te lomp bit om de een of andere reden.
probeer het toch een met een trens,en veel oefenen,overgangen maken enzo,verder is het echt een hele mooi fjord!!met een heel lief hoofdje!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:01

MariekeS_ schreef:
een vraagje? Heb je ook les? Dan kan je misschien vragen of je intructeur/rice je telkens wil wijzen op het feit dat je onderbeen een eigen leventje leid Clown

ja ik heb ook les, ja het valt me nu zelf ook op Clown het ziet er inderdaad gespannen uit, maar ze loopt toch lekker. ze trekt niet en dat probleem had ik met een trensje dat ze elke keer de teugels uit m'n handen trekt.
het lijkt toch of ze dit rubberen bitje fijner vind! en we moeten gewoon nog veel oefenen Haha!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:02

ok Lachen nou mooi, dan komt het zeker goed! Veel succes...het is zeker een paardje om trots op te zijn Knipoog

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:03

Ga mee met het commentaar hierboven Lachen
Maar dat meisje op de laatste foto, die is geloof ik niet aan het uitstappen ?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:05

Leuke Fjord.
Jammer dat je zo met je handen op schoot rijdt...daardoor oogt het gelijk wat geforceerd, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:06

Ik ben het helemaal eens met MariekeS_
en ik vind het inderdaad een goed idee om je instructie te vragen om je er bewust van te maken als je onderbeen weer ergens heen gaat waar hij niet hoort Tong uitsteken
Ook proberen netjes je handen boven de schoft te houden,
netjes rechtop, met een constante druk op de teugels Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:07

wat een leuke fjord zeg,probeer inderdaad op je handen en onderbenen te letten.
over het bit,ik denk dat het voor je fjord nog wat prettiger is als je de pelham met 2 teugels gebruikt,nu werkt hij met het riempje constant scherp in,en dat is ook niet zo fijn voor hem.
dan kan je de 'stangteugel' er alleen bijpakken als het nodig is,en nu is ie constant aangespannen.

succes!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:07

polly2 schreef:
Leuke Fjord.
Jammer dat je zo met je handen op schoot rijdt...daardoor oogt het gelijk wat geforceerd, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

op foto 6 zie je dat ik echt niet geforceerd rijdt, het lijkt net of ik ontzettend loop te trekken maar dat is niet zo..

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:12

hoi,
wat een leuke fjord!
ik heb nog een paar tips voor je Lachen :
- probeer de teugels eens wat korter te nemen? Je hebt ze nu veel te lang, dan kan je ook moeilijker sturen. Als de teugels korter zijn, niet te kort natuurlijk, dan loopt zw waarschijnlijk nog lekkerder; iets meer bij elkaar en jij kan beter sturen. Ook valt de buitenschouder dan minder (niet) weg.
-je hakken uitdrukken. Daardoor zit je beter, langer, en kan je wederom beter sturen. De kan dan ook zorgen dat ze niet naar binnen valt ed.
Verder vind ik het er prima uitzien, hooguit een klein beetje gespannen maar daar werk je aan. Wel vind ik dat je zadel te ver naar voren ligt; ze heeft geen beweginsvrijheid bij haar schouder. Ik heb zelf een fjord, en ik ken het probleem Knipoog Probeer eens een boommaat breder, of een voorsingel. Bij mij hielp die combinatie erg goed, waardoor hij ook stukken beter liep (een zadel heeft meer invloed dan over het algemeen word gedacht! dat merkte ik zelf dus ook.. )

nouja, veel plezier met elkaar, hopelijk hebje wat aan mijn tips! Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:14

nee je trekt niet,integendeel,soms heb je niet genoeg aanleuning zelfs...probeer je handen te dragen en naar voren te doen,maar ook tegelijkertijd zorgen dat de teugels niet in een boogje hangen,gewoon oefenen,komt vast wel goed.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:20

mootjah schreef:
polly2 schreef:
Leuke Fjord.

op foto 6 zie je dat ik echt niet geforceerd rijdt, het lijkt net of ik ontzettend loop te trekken maar dat is niet zo..

Dat zeg ik toch exact: dat het doordat je met je handen op schoot zit zo lijkt...maar het helemaal niet zo hoeft te zijn.
Mijn opmerking is opbouwend bedoeld...want aan die handen kun je werken...zodat het er beter uit ziet.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:22

oke, sorry ik had het verkeerd begrepen!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:33

mootjah schreef:
oke, sorry ik had het verkeerd begrepen!

Geeft niet....