Morgan@dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LouLi

Morgan@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:14

Vandaag vriendje meegesleurd naar Morgan voor foto's. We hebben momenteel een paar weken wedstrijd rust dus de perfecte moment om wat nieuwe dingen te proberen en onze probleempunten aan te pakken. We hebben ook een nieuw setje en een nieuwe frontriem Lachen.
Om te vergelijken: mijn vorige topic [HAW] Morgan @ wedstrijd

Rustig losrijden
Afbeelding

Afbeelding
Hier moet ik rechter zitten en handen meer vooruit.
Afbeelding
wijken
Afbeelding
galop
Afbeelding
Middengalop, samen met middendraf ons grootste werkpunt.
Afbeelding
contragalop
Afbeelding

Afbeelding
poging tot travers, we zijn hier nog maar pas mee bezig. Ze buigt nog niet genoeg
Afbeelding
Middendraf, achterhand absoluut niet mee
Afbeelding
Afbeelding
Na de middendraf terug wat rust erin brengen
Afbeelding
rustig uitdraven
Afbeelding

Berichtjes en tips zijn welkom Lachen Vooral tips voor middendraf en galop.

benangelique

Re: Morgan@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:19

leuk dier!
probeer in de middendraf niet te ver naar achteren te gaan hangen (en je benen af te steken). hiermee rem je tenslotte af.
Probeer je ellebogen nog iets meer aangesloten aan je lijf te houden en zoals je zelf al zegt: achterhand eronder!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:22

benangelique schreef:
leuk dier!
probeer in de middendraf niet te ver naar achteren te gaan hangen (en je benen af te steken). hiermee rem je tenslotte af.
Probeer je ellebogen nog iets meer aangesloten aan je lijf te houden en zoals je zelf al zegt: achterhand eronder!

Bedankt Lachen, in de middendraf nemen we zo'n versnelling aan dat ik als het ware naar achter vlieg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:40

hihi, buikspieren trainen dus!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:44

Wat leuk, een naamgenoot van mijn merrie!! Ik ben nog niet eerder een paard tegengekomen dat ook Morgan heet. Veel succes met haar! Cool

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:47

ziet er netjes uit hoor! je minpuntjes kende je al dus daar ga ik niet over praten!

ziet er heel mooi uit!, leuk setje zijn jullie, sleur je vriend maar vaker mee voor foto's! Haha!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:57

Probeer je ellebogen meer aan te sluiten, handen een fractie meer bij elkaar brengen en rechter op te zitten, dan haal je je pony in de verruimingen minder uit balans Knipoog

Leuke combinatie! OK dan!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:08

Bedankt voor de tips Lachen, ik ga er zeker op proberen te letten. Het viel mij ook al op dat mijn houding in het algemeen wat achteruit is gegaan.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:20

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:08

Voor het mooie mag je voor je uit kijken, nu kijk je naar beneden.
En de middendraf toont overhaast, eerder versnellen dan verruimen, maar dat komt wel goed. Begin met kleine stukjes tempowisselingen, niet gelijk hele lange diagonale gaan verruimen etc. Oefening baart kunst! Komt wel goed met haar.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:14

Ja, voor me uit kijken moet ik echt op gaan letten maar Morgan haar hoofd is zo fascinerend Lachen Korte stukjes verruimen doe ik nu ook al.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:47

Lio. Ik vind het er veel beter uitzien dan je vorige topic. Wss ook omdat dit geen beangstigend binnenpiste is.

Ik vind persoonlijk dat je niet echt "grove" fouten ofzo hebt in dit topic maar gewoon allemaal kleine aandachtspuntjes (denk aan handen, vooruit kijken, niet naar achter "vallen" etc) en dat kan je wel punten kosten. Maarja. Pfft het lekker lopen zoals hier te zien is, is veel belangrijker. Wat ik wel jammer vind is dat ze zo "lang" is. Ik zie liever een compacter model. Maarja da's mijn mening Clown

Nee, ik vind het er echt wel goed uitzien Lachen

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:48

Leuk setje Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:12

Ziet er leuk uit Lio!
Jullie gaan echt vooruit, en duidelijk ook over op de moeilijkere dingen. En wat ik fijn vind, is dat je echt de tijd neemt om het te leren, en niet ineens alles (perfect) wilt kunnen! Lachen
Het ziet er al veeeeel beter uit als de vorige keer, ook al meer ontspannen Knipoog
En het is idd zo, dat er naar mening geen échte storende elementen zijn, een aantal 'schoonheidsfoutjes', die wrs ook de 'prestaties' nog ten goede gaan komen voor de afwerking, mr het plaatje ziet er al fijn uit! Ja
Ben benieuwd naar de Abbé Jacobs volgend jaar Knipoog Komt vast wel in orde! Leuk setje ook trouwens, en sjieke frontriem Haha!

Nog veel succes samen! Knipoog

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 11:31

Bedankt Lachen
Valentinow schreef:
Wat ik wel jammer vind is dat ze zo "lang" is. Ik zie liever een compacter model. Maarja da's mijn mening Clown

Ja, ik denk dat als ik nu en paard moest kiezen, ik ook voor een compacter model zou gaan maar nu moet ik werken mt wat ik heb. Lachen
Ik moet inderdaad zelf nog wat op de details gaan letten.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:35

Lioke schreef:
Bedankt Lachen
Valentinow schreef:
Wat ik wel jammer vind is dat ze zo "lang" is. Ik zie liever een compacter model. Maarja da's mijn mening Clown

Ja, ik denk dat als ik nu en paard moest kiezen, ik ook voor een compacter model zou gaan maar nu moet ik werken mt wat ik heb. Lachen
Ik moet inderdaad zelf nog wat op de details gaan letten.

Ik vind ze op sommige foto's wel compact lopen. en ik denk ( zeker kan ik het niet weten van wat foto's) dat er momenten zijn dat ze heel compact loopt, maar dat die er nog te weinig zijn. Dus alles is er af-en-toe wel. Maar moet nog wat langer en "tegelijker" komen. Klopt dit ong??

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 11:51

Ja,ze kan wel compact lopen maar ze is gewoon ook lang in haar lijf gebouwd. Met de basis zal ze wel constanter compact lopen maar als ik er wat middengangen of nieuwe oefeningen bijneem dan durft ze zich wel lang maken. We moeten gewoon nog veel oefenen Clown .

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:28

weet je wat mij precies wel een beetje opvalt? (kunnen momentopnames zijn of een vertekend beeld Lachen ) maar ik krijg de indruk dat je soms je been een beetje afsteekt? Lachen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:42

Filmpje is trouwens heel leuk Ja
ze reageert precies wel goed op je been he?

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 00:02

BlanCarla schreef:
Filmpje is trouwens heel leuk Ja
ze reageert precies wel goed op je been he?
BlanCarla schreef:
weet je wat mij precies wel een beetje opvalt? (kunnen momentopnames zijn of een vertekend beeld Lachen ) maar ik krijg de indruk dat je soms je been een beetje afsteekt? Lachen

Ja, die twee hangen een beetje samen. Doordat ze goed om mijn been reageert en soms overreageert, ga ik onbewust mijn been wat afsteken.

steph_weyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:10

hey stalgenootje Lachen!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:36

Ziet er heel netjes uit Lio!
Je weet waaraan je moet werken, dus dat gaat helemaal goed komen. Ja

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:50

ik kan je maar 1 tip geven, en dat is schakelen, schakelen, schakelen.. klein naar groot en groot weer naar klein. Niet alleen op de rechte zijde, ook op de volte, 5 passen terug, en vanuit dit hele kleine, vlug en groot vertrekken. Daarvan wordt hij heel sterk! Zorg dat hij aan het been is en ook direct vertrekt als jij die hulp geeft. Na een paar passen groot, vang je hem op. Zorg dat hij scherp wordt en dat hij aan de hulpen is. En verder, oefening baart kunst!
Succes ermee! Je hebt een erg leuk dier.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:46

Bedankt voor de tip, schakelen doe ik al veel, ook naar het hele kleine omdat ze nogal drammerig kan zijn. Op de volte doe ik niet dus dat zal ik er eens gaan bijpakken Lachen.