Kleuter Vanity en ik @ dressuur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Kleuter Vanity en ik @ dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:22

Doei! Haaaiii

Sinds kort rijd ik de bijna 5 jarige pony Vanity. Ze is nog niet helemaal tot in de puntjes doorgereden en daar zijn we nu mee bezig. Ze is opzich wel relaxed, maar ze kan ook erg stout zijn. Gisteren had eerst Simone (minka) gereden en daarna ging ik er nog op. Toen was de stoutheid er eigenlijk wel uit. Tong uitsteken

Nouja, hier de foto's, ik schrok er zelf nogal van omdat het beter voelde dan dat het er uitziet..
    Mijn tenen zijn echt een ramp en het zadel ligt naar mijn idee wat te ver naar voren..

Nouja shoot me, maar houd het wel onderbouwend Haha! Enne, ben benieuwd wat jullie van haar nieuwe dekje vinden!

xx Nathalie.

Afbeelding
    [1]

Afbeelding
    [2]

Afbeelding
    [3]

Afbeelding
    [4]

Afbeelding
    [5]

Afbeelding
    [6]

Afbeelding
    [7]

Afbeelding
    [8] Lief bekje Lachen

Afbeelding
    [9]

Afbeelding
    [10] Galop vindt Vanity nog moeilijk, al ging het gisteren voor haar doen wel goed.. Lachen Ik moet ook heel erg op mijn houding letten in de galop.. Lips are sealed

Afbeelding
    [11]

Afbeelding
    [12]

Afbeelding
    [13] Close-upje van het dekje *LOL*

Afbeelding
    [14] Hals laten strekken.. Ze gaat hier heel erg diep lopen.. tips?

Afbeelding
    [15] En de laatste..

Simone, hartstikke bedankt voor de foto's! Kusje

__PSM__

Re: Kleuter Vanity en ik @ dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:38

Ligt het zadel niet heel erg op haar schouder?? Ik zou het zeker 15 cm naar achteren leggen denk ik...

Hierdoor kukelt ze nog erger op de voorhand dan wat ze al doet, en dat is zonde, want het is allemaal al moeilijk genoeg!! Laat even naar je zadel kijken en dan komt het vast goed!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:49

Staat ook in m'n beginpost idd, dat het zadel te ver naar voren ligt.. Lachen
Zal er volgende keer even op letten... Lachen

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:15

Leuke foto's Nath, ik vond het er gisteren in real live ook echt beter uit zien dan op de foto's, maar het viel nog niet mee om een beetje mooie foto's te maken met dat rotweer. Van de zomer ga ik het goed maken Knipoog

Oh en dat van het zadel zag ik ook al op mijn foto's, ze had voordat jij erop ging natuurlijk best lopen springen en toen jij opstapte kon ik nog 3 gaten aansingelen. Misschien moeten we het zadel toch wat verder naar achteren leggen en dan beter aansingelen voordat we erop gaan. Zal vanavond eens kijken. Eventueel kunnen we ook de boom van het zadel nog versmallen of verbreden..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:31

leuke foto's appart paardje!
Afgezien van je zadel er goed opletten dat ze niet te veel op de voorhand valt, dan maar wat minder aan de teugel maar actiever van achter en meer op 4 benen.
Met halsstrekken goed de achterkant blijven activeren!
Succes verder, gaat zeker een leuk paardje worden!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:25

Zitten nette foto's tussen, jullie komen er wel Ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:40

Ziet er niet verkeerd uit Nath, je hebt er fijn aan het lopen, idd af en toe wat op de voorhand en zag het van het zadel ook, maar goed, das al bekend Lachen

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:21

Leuke foto's hoor Nath. Ziet er goed uit. Commentaar is al gegeven, niets aan toe te voegen.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:37

Leuke foto's van Vanity!
Misschien is Vanity toch iets te rond en schuift het zadel door haar bolle buikje naar voren? Niks moeilijker dan een goed passend zadel bij een rond paard...en ik spreek uit ervaring Knipoog
Wat betreft het rijden zou ik me nog niet teveel fixeren op aan de teugel lopen, maar meer proberen te werken aan het versterken van de achterhand. Maar ik neem aan dat jullie daar met Chantal volop mee bezig zijn! Veel succes en geniet lekker van je kleuter Haha!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:07

Ziet er goed uit hoor Nathalie! Tuurlijk nog wel wat puntjes, maar die zijn al genoemd en het zou wat zijn als het nu al perfect was, toch!?!
Maar als je het vergelijkt met een tijdje geleden, is het toch al wel vooruitgegaan he?!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:07

Denk dat je daar wel een goed punt hebt Marieke Lachen Maar ga toch nog eens kijken hoe het zadel ligt als we de boom iets verbreden of versmallen, misschien dat het scheelt. En verder was ze hier alweer 2 weken niet onder het zadel geweest, dus er kunnen absoluut wat kilootjes vanaf Bloos

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:50

Zadel zullen we idd maar eens naar kijken, volgensmij lagtie voordat we gingen rijden wel wat beter, maar we hadden ook niet bepaald goed aangesingeld idd Bloos

Maargoed, bedankt voor de tips, ik ga héél hard oefenen. Vork

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:51

ziet er goed uit. Ik vind het verbeterd tov van vorige keer. Klopt dat ook?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:53

Tyke schreef:
ziet er goed uit. Ik vind het verbeterd tov van vorige keer. Klopt dat ook?

Geen idee, ik vond het er vorige keer zelf netter uit zien.. Bloos Maar het kan misschien wel kloppen hoor.. Lachen Ze voelt iig al wel fijner aan dan de vorige keer toen er foto's gemaakt werden. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:07

Netjes Nath! Ik vind het er ook beter uitzien dan de vorige keer.
Zou zeggen ga zo door, maar denk om de teentjes.. Steeds 'Denk aan mijn tenen' tegen jezelf zeggen onder het rijden.. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:29

Nathalieeeeeeeeeeeee Haha! je gaat me niet verslaan met de hoeveelheid HAW topics he? Haha! *LOL*

Dekje staat echt super netjes Ja
Vorige foto's vond ik het er beter uit zien... Bloos Maar als ik ff met mijn neus bovenop mijn beeldscherm ga zitten Tong uitsteken Wordt het hele plaatje een beetje vertekend door het zadel. (en nee ik ga het niet nog een keer herhalen dat hij te ver naar voren ligt Clown )
Maar doordat hij zo ver naar voren ligt (oeps zeg ik het toch Bloos ) lijk het netalsof ze enorm op de voorhand gaat lopen. Terwijl ze dit juist niet doet. Het wordt nu vertekend door het zadel! Van je tenen weet je al Tong uitsteken Schijnheilig

Over dat hals laten strekken, ze loopt niet te diep, maar ze zou daar ronder mogen worden in haar nek, nu maakt ze alleen dat knikje net achter haar nek, het geheel zou ronder mogen!
Verder het bekende probleem waar ik ook maar niet vanaf kom Tong uitsteken Handen ietsjes te breed en je speel piano Haha!
*zegt de persoon bij wie het nog erger is*

Anyway ik heb gesproken Huilen van het lachen Clown

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:53

Ik vind der wel heel erg op de voorhand lopen. Alleen op foto 6 is dat niet het geval. Blijf niet te lang in 1 tempo rondjes draven, maar houdt haar scherp. Daarvoor moet je misschien jezelf een schop onder je reet geven. Overgangen rijden, 8-jes rijden, slangenvoltes, gebroken lijnen, enz! Alles om die achter hand sterker te maken. Van voor niet teveel eraan zitten, gewoon normaal contact met haar mond opzoeken en stelling/buiging vragen in de bochten. Zo wordt ze vanzelf op de goeie manier nageeflijk zonder meteen op die voorhand te vallen. Hals strekken is hetzelfde verhaal; ze is daar eigenlijk niet goed nageeflijk. Ze heeft alleen een knik in het bovenste gedeelte van haar hals en die wil je absoluut niet! Dit komt dus eigenlijk door een achterhand die wederom niet actief is en dus niet draagt. Jij draagt haar hoofd nu, niet zijzelf. De nageeflijkheid moet meer vanuit haar schoft komen, alsof ze je daar met zadel en al optilt en je dus meer paard voor je hebt dan onder of in dit geval achter je. Het zadel een 15 cm naar achter leggen zal daar inderdaad al veel bij helpen. Maar echt, maak haar en jezelf scherper en rijdt die overgangen. In het begin drukt ze misschien haar rug weg of komt ze tegen de hand, maar dat is even niet het punt. Die achterhand moet actiever worden en als ze daarmee meer onder gaat treden, komt vanzelf de goeie nageeflijkheid die ze zelf opzoekt door je hand te volgen.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:53

Jammer indd dat je zadel ver naar voorligt, dat kan een vertekend beeld geven.
Ik zou proberen haar wat ronder en lager in te stellen, weet niet of jullie dit al deden en of het lukt maar zou haar vandaar uit wat korter en hoger in stellen. Bij het halsstrekken vind ik eht wel een fijn beeld geven, alleen dr neusje zou iets verder anar beneden mogen in plaats van naar voren.

Verder veel overgangen en tempo wisselingen rijden en eventueel springen om haar achterhand er meer bij te rijden...

Bedoel het niet als kritiek hoor, vind het er verder heel goed uit zien en jullie ook echt een leuke combinatie Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:06

Als je goed kijkt naar de foto's Charlot zie je dat het hele beeld enorm wordt vertekend door het zadel, omdat het zo ver naar voren ligt líjkt het alsof ze op de voorhand loop.
Ook zie ik op sommige foto's dat de horizon scheef is, en het daarom ook gelijk wordt vertekend dat ze op de voorhand loop, en een paar zijn ietwat op het verkeerde moment genomen... Lachen

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:27

casperrr schreef:
Als je goed kijkt naar de foto's Charlot zie je dat het hele beeld enorm wordt vertekend door het zadel, omdat het zo ver naar voren ligt líjkt het alsof ze op de voorhand loop.
Ook zie ik op sommige foto's dat de horizon scheef is, en het daarom ook gelijk wordt vertekend dat ze op de voorhand loop, en een paar zijn ietwat op het verkeerde moment genomen... Lachen

Als het scheve van de horizon weghaal door mijn hoofd te kantelen, valt het mee. Maar toch, ik zie een pony die op de voorhand loopt. Van de vorige foto's was ik veel meer gecharmeerd, daarop liep ze veel beter. Het zadel lag door ook niet zo donders ver naar voren.

Maar begrijp me niet verkeerd hoor Nath, ik vind jullie zo'n leuke combinatie! Dit zijn inderdaad even wakker-schud-foto's Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:52

Hartstikke bedankt voor alle tips! Ja
Houding ben ik druk mee aan het werk, alleen dat blijft gewoon moeilijk als je het al zo lang doet, om het af te leren.. Vork Maar blijf er op letten!

Het op de voorhand verhaal wordt idd deels vertekent door het zadel, maar ze loopt ook niet helemaal actief (meer). Ze loopt altijd vrij vlot, maar is niet goed aan het been.. Daar zijn we ook mee bezig. Charlot, thanx voor de tips, ik ga zeker veel overgangen/tempowisselingen en nog meer figuren rijden. Ja En halsstrekken gaan we ook aan werken! Haha!
(pfoeh dat wordt nog wat van de zomer, hoop dat ik alles kan onthouden ROFL Maar idd eerst maar eens dat goed aan het been en de rest van de basis, dan komt de rest ook wel Lachen )

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:53

annenna schreef:
Verder veel overgangen en tempo wisselingen rijden en eventueel springen om haar achterhand er meer bij te rijden...

Springen daar beginnen we nog even niet aan, ze moet eerst maar eens goed op dr eigen benen leren lopen, dat is af en toe ook nog een vak apart *LOL*

Maar bedankt voor de tips iig Lachen

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:18

Ntlie_ schreef:
annenna schreef:

Springen daar beginnen we nog even niet aan, ze moet eerst maar eens goed op dr eigen benen leren lopen, dat is af en toe ook nog een vak apart *LOL*

Maar bedankt voor de tips iig Lachen

Ja snap wat je bedoelt, maar misschien een sprongetje aan de longeerlijn proberen? Zonder iemand erop of balkjes draven...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:20

Ja, dat is idd een optie, hebben we het al eens over gehad om dat een keertje te doen.. Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:32

Ik vind het er toch al wel heel leuk uitzien hoor! En met alle tips van hierboven komen jullie er wel! Knipoog