Hoe volle nek krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Timeless_

Hoe volle nek krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 09:32

Hoi !

Ik heb een pony staan die op rust is. Vroeger had zij een hartstikke mooie hals. Maar die is er nu dus af. Ik vroeg me af, hoe ze die gespierde nek terug zou kunnen krijgen, zonder écht te trainen.

Bloos
_Timeless_
Xxx

Tuhan

Re: Hoe volle nek krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:34

zonder trainen lukt dat niet. Eeen gespierde nek krijg je door de juiste bespiering te trainen. Dus voorwaarts neerwaarts trainen en goed over de rug laten lopen, zodat ze/hij de hals (zeg maar) laat vallen.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:34

ik vrees dat dat lastig gaat worden, mag je ook niet longeren?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:41

Zonder training krijg je die nek niet terug. Daarvor moet je voorwaarts neerwaart rijden en alle spieren in de bovenlijn trainen en opbouwen. Je kunt niet enkel de spieren in de nek trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:44

Niet.
Maar waarom zou je 't ook willen Verward

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:47

ehm, ik heb wel eens gehoord dat een hooinet laag ophangen ook wel iets kan helpen? don`t shoot me if i`m wrong...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:48

Van de grond eten is bij een correct gebouwd paard zowiezo het meest natuurlijke. Maar een hooinet laag ophangen heeft zo z'n risico's. Denk bv aan benen die erin kunnen komen.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:22

Ik sluit me aan bij de voorgangers: zonder training zal die mooie nek niet terugkomen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:42

Sonja schreef:
Van de grond eten is bij een correct gebouwd paard zowiezo het meest natuurlijke. Maar een hooinet laag ophangen heeft zo z'n risico's. Denk bv aan benen die erin kunnen komen.

daar heb je een punt. ik zeg ook alleen maar dat ik het oit eens heb gehoord;)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:08

Aangezin dit topic er toch al over gaat..
Kan je aan de longe ook trainen om een vollere nek te krijge?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:10

Tuurlijk kan dat. Longeren is een prima manier om te werken aan de bespiering van je paard. Moet je alleen wel weten wat je doet...

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:10

als je met hulpteugel of pessoateugel (op juiste manier) longeert ook natuurlijk... je hoeft er niet altijd op te zitten, afwisseling is leuk voor jou en je paard en kan even efficiënt zijn

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:13

Naar mijn mening is longeren ook trainen, maar goed. Ik merk het ook bij mijn decorknolletje, hups spieren weg. Weinig aan te doen. Het lichaam is economisch, wat niet gebruikt wordt, smelt weg.(niet volledig, gelukkig)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:14

Een volle "nek" zal je nooit of te nimmer krijgen... een mooie bespierde hals, daarvoor zal je moeten trainen.!
Even ter verduidelijking voor diegeen die niet weten waar de nek zit...dat is het kleine stukje, net achter de oren, waar je zeg maar nog bot voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:18

aerdenhout1 schreef:
Een volle "nek" zal je nooit of te nimmer krijgen... een mooie bespierde hals, daarvoor zal je moeten trainen.!
Even ter verduidelijking voor diegeen die niet weten waar de nek zit...dat is het kleine stukje, net achter de oren, waar je zeg maar nog bot voelt.

Helemaal waar. Maar we snappen allemaal wat er bedoeld wordt, hoewel het anatomisch niet helemaal correct is Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:21

het klinkt heel raar,maar spieren kun je ,gedeeltelijk,ook op een paard "borstelen",iedere dag een flinke massage met een rubberen roskam en je gaat verschil zien (ik ben echt serieus hoor...)

LauraaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:26

je zal er toch op moeten om een vollere nek te krijgen, veel buigen en door de kaak heenbuigen. Ik vind het longeren met een bijzetteugel niet echt helpen, meestal worden ze er strakker/taaier/sterker door in de mond.
Met het buigen tijdens het rijden, word je paard soepel in zn hele lijf.

Succes!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:29

geerke schreef:
het klinkt heel raar,maar spieren kun je ,gedeeltelijk,ook op een paard "borstelen",iedere dag een flinke massage met een rubberen roskam en je gaat verschil zien (ik ben echt serieus hoor...)

Ik kan het me niet echt voor stellen. Hoe zou dat kunnen dan?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:44

een spier wordt alleen dikker doordat hij met de training een beetje stuk gaat. Het lichaam zorgt voor herstel en dan net een beetje extra (supercompensatie noemen ze dat), hierdoor worden de spieren meer. Met borstelen lukt dit dus niet.

ilsebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:50

Door veel te laten bewegen. Intensief en elke dag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:52

ken je het spreekwoord niet....goed gepoetst is half gevoerd,in engeland word een paard iedere dag ge- groomed,dat wil zeggen 3 kwartier stevig borstelen.
Iets heel anders,surinamers hebben stevige billen,dit komt doordat de billen van baby 's stevig gemasseerd worden,waardoor ze dus gespierd worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:33

geerke schreef:
ken je het spreekwoord niet....goed gepoetst is half gevoerd,in engeland word een paard iedere dag ge- groomed,dat wil zeggen 3 kwartier stevig borstelen.
Iets heel anders,surinamers hebben stevige billen,dit komt doordat de billen van baby 's stevig gemasseerd worden,waardoor ze dus gespierd worden....

Surinamers hebben helemaal niet altijd stevige billen, daarnaast houdt zoiets niet een heel leven. Dus al mocht het ook maar enig verschil uitmaken dat ze als baby fanatiek gemasseerd worden, die behouden ze echt niet zonder er iets aan te doen. Het is dikke onzin dat Surinamers gespierde billen zouden hebben vanwege massages als baby zijnde...

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:50

geerke schreef:

Ik neem aan dat dit gewoon genetisch bepaald is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:49

Een mooie hals kun je ook in stap trainen en vanaf de grond en gewoon op een rustige manier , zonder hard te werken.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:27

midgie schreef:
Een mooie hals kun je ook in stap trainen en vanaf de grond en gewoon op een rustige manier , zonder hard te werken.

hoe dan Haha! ?