Zjivago(arab) @grondtraining bij nieuwe juf!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Zjivago(arab) @grondtraining bij nieuwe juf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:49

Hoi!!

Ik kan helaas de foto's niet copieren, dus zet ik de link maar eventjes neer.
Wij zijn sinds kort begonnen met lessen bij Lara sterk en hebben het tot op heden erg naar onze zin. Voor mijn gevoel heb ik zoveel aan haar lessen en Zjief begint echt beter zijn lichaam te gebruiken.
Wij doen veel grondtraining en zijn met stelling bezig. Hij moet leren zijn rug te ontspannen en zijn buikspieren te gebruiken. Ook liep hij alleen maar over zijn binnenschouder en kon ik geen normale volte met hem lopen, dat voelde helemaal niet fijn. Mijn vorige juf was niet helmaal mijn manier van paardrijden (bij nader inzien). Doordat ik Zjief van voren zo naar beneden moest trekken, is hij vast gaan zitten in zijn rug en nu moet hij dus leren ontspannen. We beginnen dus gewoon bij de basis en het bevalt ons super Ja

Zien jullie al een beetje verschil Clown
Februari:
Zjivago met Antoinette mijn bijrijdster

Maart:
Zjivago met moi

Groetjes Jeannine

kippetje

Re: Zjivago(arab) @grondtraining bij nieuwe juf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:01

Zeker op de grond zie ik verschil, trouwens een leuk paardje onder je kont. Tijdens het rijden lijkt het alsof ze minder bergaf loopt (maar dat kan ook toevallig door de foto's komen). Op de eerste foto's lijkt ze namelijk veel meer op de voorhand te lopen.

Groetjes kim

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 09:07

We zijn ook bezig om zijn achterhand eronder te zetten, waardoor hij minder op de voorhand komt. Je ziet op de 2de sessie dat hij dit al beter doet. Zij = Hij Knipoog

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:12

Ziet er wel goed uit, ik ben zelf ook met dat soort oefeningen bezig. Kost veel tijd en geduld maar fijn dat je een instructrice erbij hebt. Nog een tip wat betreft rijden, probeer rechtop te zitten en minder naar beneden te kijken. Succes met je paardje!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 09:21

Ja, dat blijft een eeuwige strijd. Zij wijst mij er ook iedere keer op. Dat naar beneden kijken doe ik ook vaak als ik niet op mijn paard zit. Het is moeilijk af te leren Boos!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:05

Ziet er goed uit! Door die oefeningen wordt hij snel een stuk minder stijf he! Het grondwerk is ook leuk om te doen. Mijn paard vind het ook erg leuk vooral omdat ze weet dat als ze het goed doet er een brokje komt Knipoog succes verder ben al benieuwd naar de volgende foto's!

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:21

SUPER! echt fijn te zien dat er mensen zijn met geduld!groetjes

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:36

Leuk paardje! Heb wel een vraag: zwaait hij op deze manier zijn achterhand niet te veel uit? Ik zie het niet echt terug op de foto's, maar onder het zadel moet je met je buitenbeen begrenzen en dat kan op deze manier niet..Hoe zorg je dan dat hij in z'n hele lichaam buigt en niet alleen in z'n neK?
Nogmaals, het is een vraag, geen kritiek Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:12

Uhhhm, ik moet hem begrenzen met mijn rechterbuitenteugel. Dat moet ik onder het zadel ook. Ik merk dat hij hierdoor niet over zijn buitenschouder valt. Maar achterhand uitzwaaien. Weet, als ik les heb ga ik het vragen. De hand waarmee ik de buitenteugel vast heb, gebruik ik ook om er voor te zorgen dat hij niet over zijn binnenschouder heen valt. Door even tegen zijn binnenschouder te duwen, hierdoor buigt hij volgens mij. Maar ik zal het vragen, goede vraag. Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:34

Okee, ik ben benieuwd ! Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:54

Nog geen antwoord op mijn vraag? Lachen