Tico & ik @ work, klaar voor L1?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Tico & ik @ work, klaar voor L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 18:26

Hee Doei!
Gisterenavond was het zo lekker weer dat ik lekker nog eventjes ging rijden, Tico liep weer fijn maar we moeten toch wat gaan werken aan de reacties.
Toch vroeg ik me af of we al klaar waren voor het L1, om het zo te zien, we hebben de punten dan wel nog niet maar zomer/eind van de zomer wil ik toch graag de overstap maken.
ik heb geen foto's, want die waren een beetje bewogen, maar de filmpjes zijn er wel. Lachen

Filmpje 1, draf-halthouden-stap-galop-draf.
http://nl.tinypic.com/player.php?v=2cyiiw8&s=3

Filmpje 2, wijken-rechtstellen omdat ie anders té veel wijkt, en over de buitenschouder weg valt-wijken.
http://tinypic.com/player.php?v=xd56ae&s=3

Filmpje 3, galop-draf-halsstrekken.
http://tinypic.com/player.php?v=2mxn313&s=3

Mijn eigen commentaar is dat ik mijn handen meer moet dragen, teugels wat korter, en mijn hakken uitdrukken&benen aanklemmen. Lachen

Vinden jullie ons klaar voor de L1?

Bedankt voor het kijken Haha!.

doeeg Doei!

___Sanne

Re: Tico & ik @ work, klaar voor L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:35

Ziet er best goed uit Lachen
Ik kan niet zeggen of jullie er klaar voor zijn of niet als ik deze filmpjes alleen zie.
Op het eerste filmpje doe je je been wel heel erg ver naar achter voor het aangalopperen, daar moet je misschien op letten. De teugels vind ik niet veeel te lang hoor Lachen Alleen het commentaar over je handen dat zei je zelf al.
Ik zou het gewoon doen naar de L1. Tot de zomer duurt nog wel een paar weekjes! Dan heb je toch ook nog tijd om te trainen en dergelijke Lachen Als de eerste wedstrijd in de L1 niet goed gaat, dan kun je weer puntjes verbeteren totdat het wél goedgaat!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:42

ziet er goed uit britt Lachen ik vind jullie netter rijden dan menig L1 ruiter!! als jullie de punten hebben, hebben jullie ook nog een tijdje kunnen oefenen natuurlijk. Dus dat moet helemaal goed komen Lachen

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:44

gewoon doen, ziet er wel netjes uit, en je zult meer leren als je nu in het L1 gaat starten, in plaats van een beetje in de B rond te tuffen! gewoon doen, komt vast wel goed!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:11

Hardstikke bedankt iedereen, Haha!!
Melanie, fijn om te horen zeg Ja!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:15

vind ik wel!

Ziet er harstikke netjes uit Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:16

Farolover schreef:
vind ik wel!

Ziet er harstikke netjes uit Lachen

hardstikke bedankt . Haha!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:49

Ik vind het er goed uitzien hoor britt.
Je weet je eigen commentaar en meer heb ik er zeker niet op toe te voegen.
Jullie kunnen gemakkelijk naar het L1.
Komt helemaal goed met jullie hoor, ziet er echt super uit! Kwijl

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:56

Ik vind dat het er goed uit ziet, nog even oefenen op het wijken (zorgen dat de achterhand niet voor komt) en dan komt dat helemaal goed!
De rest van je verbeterpuntjes noem je zelf al.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:14

bedankt iedereeeeeeen. Haha!

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:31

Ik vind van wel hoor, het ziet er erg netjes uit..
Je leert inderdaad veel meer als je in de L1 zit.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:37

WiliamLawson schreef:
Ik vind dat het er goed uit ziet, nog even oefenen op het wijken (zorgen dat de achterhand niet voor komt) en dan komt dat helemaal goed!
De rest van je verbeterpuntjes noem je zelf al.

hier ben ik het mee eens je voelt zelf ook dat je pony over zijn buiten schouder weg loopt dus probeer hier zeker aan te blijven werken.komt helemaal goed.
ik zou gewoon ook lekker in het l1 starten je hoeft maar 5 meter te wijken en ik weet zeker dat dat gaat lukken. Haha!
veel succes Knipoog

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:04

het ziet er goed uit hoor britt Huilen van het lachen kom gaan we lekker over naar de L1 kunnen we weer tegen elkaar gassen Huilen van het lachen haha ! Je bent er echt wel klaar voor hoor Knipoog

׳ liefs .. Jilleke

edit; armani kan nog nieteens wijken Huilen van het lachen dusseuh gaat goedkomen ROFL

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:38

tuurlijk kunnen jullie het L1 in, je bent lekker serieus aan het rijden aan de filmpjes te zien! Zorg ervoor dat je je sprong behoud in de gallop, lekker vlot en energiek blijven galloperen!
succes

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:11

Bedankt iedereen, geeft een fijn gevoel om dit zo te lezen Ja

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:17

Ziet er hardstikke netjes uit! Jullie zijn zéker klaar voor de L1, als ik dit beeld zo zie. Wat een prachtbeestje ook!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:25

Keurig!! Helemaal klaar voor de L1! Misschien een heeeeeel kleine opmerking...kijk bij het wijken in de richting waar je heen gaat. Je hangt nu een tikkie te veel naar de verkeerde kant.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:32

bedankt iedereen Haha! & ja dat zegt me instructrice ook, voor me blijven kijken Tong uitsteken!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:45

hej hallo, Nou L1 kan makkelijk hoor. alleen je hebt nog wel erg veel aandachts puntjes waar je op moet letten. Wijken doe je niet doormiddel van je binnenbeen aan te drukken. Als je wijkt stel je hem recht met je buiten teugel. Als hij goed recht is, draai jeje heup mee naar de kant waartoe je wijkt. Dan krijg je automatisch druk op je binnenbeen waarvoor hij opzij moet gaan. vervolgens als hij over de buiten schouder wegloopt van je dit op met je buitenteugel. In je wijken verliest hij tact, dit los je op door met je buiten been gas te geven maar hem wel te blijven begrensen met je buitenteugel.... Bij het doorzitten zowel in de draf en in de galop moet je meer gaan zitten en je meer laten liften met je paard, ontspannen in je heupen zodat je daarmee kan gaan sturen en het tempo aan kan geven. Ook bij het halthouden en weg rijden moet je hier aandenken. Als je wilt halthouden of een overgang wilt maken naar een langzamere gang, knijp je je als het ware omhoog in je zadel. ik zie dat jij iets achterover gaat hangen. Als je achterover gaat zitten is dat eigenlijk je gaspendaal. Probeer hem in de galop te laten rollen en in de draf iets meer bergopwaarts te laten lopen. Bij het halsstreken moet je iets meer proberen hem je hand te laten volgen. Zodra jij voelt dat hij je hand naar beneden wilt volgen, doe je niet je hand opzij maar steek je je hand naar voren om hem dus toe te staan!
Dit zijn de aandachts punten, verder vind ik dat je hem ( zeker voor een fjord ) aardig aan het lopen hebt!!
veel succes en ik hoop dat je er iets meer kunt!!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:18

_Celien schreef:
hej hallo, Nou L1 kan makkelijk hoor. alleen je hebt nog wel erg veel aandachts puntjes waar je op moet letten. Wijken doe je niet doormiddel van je binnenbeen aan te drukken. Als je wijkt stel je hem recht met je buiten teugel. Als hij goed recht is, draai jeje heup mee naar de kant waartoe je wijkt. Dan krijg je automatisch druk op je binnenbeen waarvoor hij opzij moet gaan. vervolgens als hij over de buiten schouder wegloopt van je dit op met je buitenteugel. In je wijken verliest hij tact, dit los je op door met je buiten been gas te geven maar hem wel te blijven begrensen met je buitenteugel.... Bij het doorzitten zowel in de draf en in de galop moet je meer gaan zitten en je meer laten liften met je paard, ontspannen in je heupen zodat je daarmee kan gaan sturen en het tempo aan kan geven. Ook bij het halthouden en weg rijden moet je hier aandenken. Als je wilt halthouden of een overgang wilt maken naar een langzamere gang, knijp je je als het ware omhoog in je zadel. ik zie dat jij iets achterover gaat hangen. Als je achterover gaat zitten is dat eigenlijk je gaspendaal. Probeer hem in de galop te laten rollen en in de draf iets meer bergopwaarts te laten lopen. Bij het halsstreken moet je iets meer proberen hem je hand te laten volgen. Zodra jij voelt dat hij je hand naar beneden wilt volgen, doe je niet je hand opzij maar steek je je hand naar voren om hem dus toe te staan!
Dit zijn de aandachts punten, verder vind ik dat je hem ( zeker voor een fjord ) aardig aan het lopen hebt!!
veel succes en ik hoop dat je er iets meer kunt!!!

Bedankt voor de tips, ik ga er zeker aan werken ! Ja
Dankjewel Haha!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:28

Maar dat stukje zeker voor een fjord mag je er tussenuit laten, klinkt zo banketstaaf Lachen

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:22

ziet dr heel leuk uit Haha!
jullie zijn echt zon leuk stel ..
hopen dat jullie door naar de L1 kunnen Hyper!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:00

tja je punten zul je heus wel halen.... menige jury kijkt alleennaar de oefeningen en houding ipv naar het rijden en de beweging....

je paard loopt door jouw lage handhouding (gedwongen handhouding heet dit ook wel) te kort in de hals, durft hierdoor zijn passen niet mooi naar voren af te maken, waardoor je spanning in de rug gaat veroorzaken....

in galop valt hij naar binnen (het gewicht wat dan op het binnenvoorbeen komt kan oplopen tot 150 kg!!!!! bedenk dit maar eens bij iedere pas, iedere keer dat je rijd, jaar in jaar uit wat dit voor een belasting geeft) ook springt hij niet mooi door en loopt dan vrij kort vooral achter...

het paardenbeen hoort 50% naar voren te bewegen en 50% naar achter, bij jou kan je duidelijk zien dat de benen 70/80% naar achter bewegen en dus maar weinig naar voren omdat je hem zo opsluit!

als hij over de schouder valt met wijken of de hoeken afsnijd is hij niet recht in zijn lijf, neemt de voorwaartse drang af en zal hij niet lekker kunnen buigen door zijn lijf!

zet je handen eens ter hoogte van je navel, los in je schouder en rijd dan ook eens wat contrastellingen, hiermee voorkom je dat hij 'omvalt' wil niet te snel die neus in de loodlijn zien, maar wacht dan door oefeningen te rijden, slangevoltes, etc tot hij zelf wil zakken in zijn hals, mét halslengte ipv opgekropte hals! onthoud hierbij dat je je handen hoog houdt (overdreven hoog) en ontspannen, hierdoor leert hij op eigen benen lopen en wanneer hij dan de aanleuning opzoekt weet je zeker dat hij de juiste spieren spant in zijn buik om jou te kunnen dragen en zijn rug goed gebruikt!

probeer wat met deze tips te doen dan zullen jullie zeker nog een end komen in de sport Knipoog

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:18

Ik volg dit even zitten erg handige tips tussen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:11

CindyUniek schreef:
tja je punten zul je heus wel halen.... menige jury kijkt alleennaar de oefeningen en houding ipv naar het rijden en de beweging....

je paard loopt door jouw lage handhouding (gedwongen handhouding heet dit ook wel) te kort in de hals, durft hierdoor zijn passen niet mooi naar voren af te maken, waardoor je spanning in de rug gaat veroorzaken....

in galop valt hij naar binnen (het gewicht wat dan op het binnenvoorbeen komt kan oplopen tot 150 kg!!!!! bedenk dit maar eens bij iedere pas, iedere keer dat je rijd, jaar in jaar uit wat dit voor een belasting geeft) ook springt hij niet mooi door en loopt dan vrij kort vooral achter...

het paardenbeen hoort 50% naar voren te bewegen en 50% naar achter, bij jou kan je duidelijk zien dat de benen 70/80% naar achter bewegen en dus maar weinig naar voren omdat je hem zo opsluit!

als hij over de schouder valt met wijken of de hoeken afsnijd is hij niet recht in zijn lijf, neemt de voorwaartse drang af en zal hij niet lekker kunnen buigen door zijn lijf!

zet je handen eens ter hoogte van je navel, los in je schouder en rijd dan ook eens wat contrastellingen, hiermee voorkom je dat hij 'omvalt' wil niet te snel die neus in de loodlijn zien, maar wacht dan door oefeningen te rijden, slangevoltes, etc tot hij zelf wil zakken in zijn hals, mét halslengte ipv opgekropte hals! onthoud hierbij dat je je handen hoog houdt (overdreven hoog) en ontspannen, hierdoor leert hij op eigen benen lopen en wanneer hij dan de aanleuning opzoekt weet je zeker dat hij de juiste spieren spant in zijn buik om jou te kunnen dragen en zijn rug goed gebruikt!

probeer wat met deze tips te doen dan zullen jullie zeker nog een end komen in de sport Knipoog

kijk hier kan ik iets mee ! Ja, super bedankt voor de tips & er word zeker aan gewerkt !
Bedankt Haha!