4e en laatste keer op Just

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

4e en laatste keer op Just

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 13:31

Omdat Solide nog op rust staat ivm de osteopaat die was geweest, had ik tijdelijk een ander paardje waar ik mee naar de les kon. Just heeft dacht ik Z gelopen en is een fijn paard. Linksom soms wat moeilijker, maar op zich lekker relaxed om te rijden tegenover mijn eigen draakje. Ik heb 2 lessen met hem mogen rijden en 2x zo en jammer genoeg is hij alweer verkocht en gaat morgen weg Verdrietig

Hier wat foto's van vandaag.
Ik moet wat meer achterover gaan zitten, op mijn kont
Hakken uitdrukken
Niet altijd geld zoeken

Ik had Just al goed actief gereden voordat de foto's gemaakt werden en omdat hij in galop zo heerlijk zit, zitten er meer galopfoto's tussen Bloos Just was zelf ook al moe en ik moest bij ieder stap mijn been erbij hebben, daarbij kruipt hij ook nog heel makkelijk en graag achter de loodlijn.

Op de poetsplaats
Afbeelding

Stappen, kruipt meteen achter de loodlijn
Afbeelding

Galop, Ilse achterover Boos!
Afbeelding

Draf
Afbeelding
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Omdat hij iedere keer terug wilde vallen (lui denk ik) en ik hem wat meer naar voren wilde laten gaan, zit ik hier helemaal dom Bloos
Afbeelding
Afbeelding

En een raar moment
Afbeelding

Just weer terug op stal, de laatste foto en het afscheid Verdrietig
Afbeelding

Hier nog 2 filmpjes van mijn les afgelopen donderdag. Dit was ook op het einde, dus de energie was er hier ook helemaal uit.... Nagelbijten / Gniffelen
http://www.youtube.com/watch?v=Z94KnhgdAIE
http://www.youtube.com/watch?v=2JVpJ_uiN-w

Echt heel jammer dat ik hem maar een paar keer heb kunnen rijden. Ik had nog zoveel van hem kunnen leren.

Neffesh

Re: 4e en laatste keer op Just

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:04

in de filmpjes ziet hij er inderdaad wel heel pomp af uit Tong uitsteken
let op dat je niet gaat 'zagen' in zijn mond tijdens de galop. DAt vond ik dat een beetje opviel toen je aan het galloperen was op de linkerhand.
heel spijtig dat hij verkocht is want je was een goede combi ! Vork

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:06

Duidelijk erg vooruit gegaan Ilse, jammer dat Just weg gaat. Je handhouding is stukken verbeterd en je kan nu veel meer op je eigen houding letten. Foto's zijn moment opnames, in het filmpje zag ik hele goede stukken.

Denk dat Solide toch moeilijker is dan de meeste mensen inschatten Haha! Dat verschil zie je nu heel sterk.

Ga zo door, ik blijf je gezellig volgen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:17

Neffesh, zagen... ik hoop het niet, want daar ben ik heel erg tegen. Linksom was hij wel moeilijker, dus misschien onbewust Bloos

Solide is inderdaad moeilijker, maar ik heb niet het idee dat ze heel moeilijk is. Ik ben bij haar veel meer bezig met hoe Solide loopt en of ze het wel goed doet. Hier ben ik meer bezig dan met mezelf, met dit paard kon ik op mezelf gaan letten, al lijkt het op de foto's niet echt Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:34

Ziet er fijn uit Ja

Als ik een tip mag geven? Let op je rechterschouder, dat je die naar achteren houdt Lachen
Je lijkt wat scheef te zitten, en dat zie je vooral in je schouders en ellebogen terug.

Jammer zeg, dat hij verkocht is! Kan je nu nog op een ander paard tijdelijk rijden? Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:38

Klopt Miran, helemaal gelijk in. Daar zijn juf en ik ook heel hard aan het werken. Maar ik moet bijna constant juf ernaast hebben staan die me eraan herinnert Bloos. We denken dat het erbij ingeslopen is toen ik zoveel last had van mijn schouders. Maar ja dat is maar een gedachte.

Ik kan voorlopig geen ander paard rijden denk ik. Dus hopelijk kan ik Solide heel snel weer beginnen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:39

Dat zou goed kunnen, als je last hebt ga je natuurlijk verkrampen/ ontlasten. De reden dat het mij opviel was omdat het bij mij ook nog steeds een aandachtspuntje is Knipoog

Hopelijk is Sliet snel weer opgeknapt dan, zodat je deze lijn lekker kan voortzetten! OK dan!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:41

Zoo die lag echt wel bijna te slapen op het eerste filmpje! Hij duikt af en toe misschien iets tever naar beneden..maar ik zie een paard wel graag iets dieper lopen en netjes over de rug! Jammer dat ie weg gaat!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:58

ROFL ROFL Als je het geluid aan zet, hoor je degene die filmt zeggen dat ik langzamer moest, anders kon ze me niet bijhouden met filmen. Dus ik ging eventjes wat langzamer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:05

Wat een leuk paard.
Jammer dat hij alweer weg moet.
Zeker omdat jij hem zo leuk vind.
Je mag zanda wel komen rijden als je je verveelt Tong uitsteken

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:34

Hey ilse, hij was idd helemaal op maar er zaten toch super stukjes tussen.
Ik vind het ook onzettend jammer dat hij weg gaat, was wel een leuk paardje om te rijden.
Was ook wel weer leuk om Sjors(je) weer even te zien, die heeft zich ook netjes gedragen in de bak Tong uitsteken
is zn neus alweer goed dicht?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:22

Ziet er super uit Ilse! Ondanks zijn hoogte zijn jullie een mooie combi Ja
Persoonlijk zou ik de beugels een gaatje langer doen. Dan ligt je been net wat langer.
De filmpjes kan ik helaas niet zien.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:21

Areke bedankt voor de foto's Haha!

Sjors zijn neus is weer helemaal dicht. Dat was thuis al en hij heeft er ook geen last van gehad. Je had dus gelijk Haha!

Ja Aman die beugels. Maar ik heb met langere beugels gereden, alleen was ik ze veel kwijt omdat ik toch mijn been niet langer maakte. Toen dus toch even weer een gaatje korter Bloos Maar ik ben het helemaal met je eens Ja

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:46

Leuke foto's Ils!

Balen dat hij verkocht is Ach gut Hoop dat je met Sliet weer snel lekker aan de gang kan!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:13

Jeetje, je kunt idd wel zien dat het een reus is Haha!
Het lijkt me een relaxed paard zo op de foto's.

Zijn er in jouw omgeving niet meer paarden waar je op mag rijden? Kun je meer met jezelf experimenteren Haha!
Ik doe het je niet na Clown

Hoe gaat het met Solide dan?

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:28

bij sommige foto's val je een beetje voorover ;$
verder mooie combinatie

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 11:39

Hahaha, Adriana ik weet niet of er meerdere paarden zijn. Ik sla het in ieder geval niet af als ik weer zo'n kans krijg. Wel leuk om af en toe een ander paard te rijden.

Met Solide gaat het nu een beetje beter. Gisteren voor de eerste keer weer gelongeerd en ik ga haar zo weer longeren. Hopelijk kan ik er weer snel op.