frids@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

frids@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 10:58

zo weer even wat fotos van frids gemaakt.
hij was zwaar lastig daarom hangt ook de slof eraan. ik gebruik hem dus niet dat is op de fotos ook goed te zien. ik wil er dus ook geen commentaar over.
verder schrok ik wel een beetje erg van mijn houding... Bloos
daar is jaren lang niet opgelet met rijden en dan leer je jezelf per ongeluk dingen aan.
er zijn geen fotos van het losrijden, toen was de fotograve zelf nog met dr paardje bezig.

zo liep die dus de hele tijd zonder slof, even voor een beeld zonder. het liefst gebruik ik hem helemaal.
Afbeelding

Afbeelding

even wennen met slof
Afbeelding

hier goed te zien dat die los hangt
Afbeelding

jammer van mijn been
Afbeelding

Afbeelding

even wat lager instellen, wilde hem net wat langer geven vandaar mijn handen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik wil dus geen commentaar op de slof. op veel fotos goed te zien dat die lekker los hangt. ik hoef hem bij hem alleen maar om te doen en hij luisterd super, hoef hem dus niet te gebruiken.
van mijn houding ben ik best geschroken, daar word dus flink aan gewerkt vanaf nu!

EllaBellaah

Re: frids@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:02

Ik vind het wel goed dat je de slof op deze manier gebruikt, omdat hij waarschijnlijk nu door heeft dat jij de baas bent, maar je hoeft niet helemaal in de krul te trekken:) Dus ik vind het dr prima uit zien!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:15

jah dat in de krul trekken lijkt miss soms zo, hij maakt zich heel sterk en strekt zn borst dan naar voren(hij staat ook voor de kar en als die het dan moeilijk krijgt doet die dat dus ook en probeert het hier ook) het is niet bewust bedoeld

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:21

zonder slof: voorwaarts maar wel met zijn neusje eruit.... Mooie basishouding, actief! Complimenten.
met slof..... geen commentaar.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:52

het ziet er leuk aleen je hangt een beetje naar voren

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:55

Probeer iets meer achterover te gaan zitten (zeg ik; die het zelf dus ook niet doet Knipoog )

En aangezien de slof los hangt, waarom hem er dan aan? Ik denk dat het grotendeels tussen je eigen oren zit hoor..doe lekker eraf joh! Weet zeker dat het dan ook wel lukt!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:21

je mag ietsje meer naar achter zitten, en je handen wat meer samen houden, en je hakken naar omlaag houden Knipoog
Ik heb niets tegen de slof en vind zelfs dat je hem goed gebruikt, de slof kan als hij goed gebruikt word, heel positief werken.
Ik ben niet zo een fan van friezen maar deze is wel een leuke...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:01

nou nog heel even over de slof. frids is een erg eigenwijs tot ergnis van mij en mijn instructeur toe. allerlei manieren geprobeert om hem netjes aan het lopen te krijgen maar niks hielp. totdat we de slof er alleen om heen hingen. de aller eerste keer dat hij eraan hing, moest hij stil staan, slof opmaat nemen hij begreep wat er van hem gevraagd werd en vanaf dat moment hangt hij erom en verder niks. deze fotos zijn van de laaste 10 min les, daarvoor hebben we dus heel lang met hem 'gevochten'

mijn houding... jah ik weet het... word aan gewerkt!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:08

Misschien kun je met je instructrice eens een zitles afspreken.
Dus paard aan de longe, beugels uit/eraf, knoop in de teugels en voor je zadel leggen en goed werken aan je houding.
Zal heel lastig zijn in het begin, maar je houding wordt er echt beter van.
Probeer er dan aan te werken dat je je schouders naar achteren draagt, borst naar voren en netjes recht vooruit kijken.
Probeer daarbij ook je handen netjes naast elkaar te dragen en niet zoals bij een aantal foto´s zo laag en breed.
Ook vraag ik me af, of je houding zowieso niet beter zal worden op een dressuurzadel.
Heb het idee dat het al heel wat zal helpen als je met langere beugels (dus dressuurzit) gaat rijden.

Wel een hele leuke Fries heb je, zijn wel mijn soort paardjes Knipoog

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 16:24

silence, een zit les lijkt me wel een goed idee jah dat klopt. ik moet heel eerlijk bekennen, dit zadel zit heel lekker voor een buitenrit maar zo als dressuur toch wat minder. het viel een vriendin ook op dat ik erg voorin het zadel zit. na mijn gevoel heb ik me beugels ook best op een goeie maat maar als ik de fotos zo zie, zijn ze best kort.
ff en heel ander vraagje aan jou, waar heb jij je paard staan??toevallig bij peer??(boschhoeve?)

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:13

mooi maar als je je hakken niet kunt uitdrukken moet je geen sporen dragen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:45

Nee, mijn paardje staat aan de andere kant van Maarheeze Knipoog

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:43

thnqs voor jullie berichten
ff kijken of ik er wat mee kan.. Lachen me beugels zitten al wel een gaatje langer.. Lachen