Jasmijn is een bijna 9 jarige haflingermerrie. We rijden sinds kort M1. We hebben nu 3 winstpunten te pakken in 4 wedstrijden. Waarvan 1 keer zelfs 2 winstpunten in 1 proef!
Sinds kort hebben jasmijn en ik ook privéles, en ik moet zeggen we gaan met sprongen vooruit, en als het uurtje privéles voorbij is kan ik niet wachten totdat die twee weken weer om zijn voor de volgende les.
Nou hadden we vrijdag ook privéles gehad, en ze was ontzettend drammerig. Dit was gister ook nog zo, en je kunt het ook duidelijk aan de foto's zien. Ze loopt er net niet lekker door.
Commentaar en tips zijn natuurlijk altijd welkom, mits het een beetje aardig blijft

Ergens in het begin toen ik dr net oppakte.

Beetje doorbuigen

Iets gespannen drafje, ze wordt wat kort in dr hals

Even stappen tussendoor

Halthouden, nageven.

Weer wegdraven, hier loopt ze dr wel lekker door.

Steekt ze iets het neusje eruit, verder wel mooi

Galop rechts

Galop links

Verbeterpunten:
- Iets meer erdoorheen
- Ik moet mijn handen niet te hoog doen
- In de galop mag ze meer op dr kont gaan zitten (hier zijn we druk mee bezig)

Maar rijden nu heel veel schakelingen. Jasmijn heeft van dr zelf ook niet een super mooie halsaanzet dat ze mooi in het front loopt, en heeft een ontzettend kort nekje. Dus is echt gigantisch lastig maar zijn er mee bezig!
Je kan vindt ik zelf ook overdrijven met mijn handen veelste streng.. Ik weet dat ik haar te veel probeer te dragen, en dat ik mijn handen vastzet. Als een hand veelste streng is dan vindt ik dat als je ziet dat het bit van links naar rechts wordt getrokken. En ik ben bezig met haar meer op dr achterhand te krijgen