neus naar voren, stug in de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

neus naar voren, stug in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:57

ja mensen daar ben ik weer.

vandaag weer lekker gereden alleen zat me weer iets dwars.

Wanneer ik Andor rijd is hij in het begin heel lichtvoetig/vliegerig/bokkerig ah fijn. ik houd hem dan voor iets bij omdat ik bang ben dat meneer zijn hoofd tussen de benen gooit. wanneer ik merk dat het weer wat gaat laat ik hem voor losser. hetgeen was hij dan doet is zijn neus naar voren steken en niet loslaten. hij gaat dus een beetje om mijn hand hangen. met losse ophoudingen kan ik hem niet terugkrijgen. maar wanneer ik diep ga zitten been erbij en een flinke ophouding maak en eventjes vasthoud loopt hij wel. ik vind dit een erg vervelende manier en wil dit op een meer vriendelijke manier verkrijgen.

oja en hij is ook heel zwaar in terugrijden. ik ben gewend om zachte pony's te rijden vandaar. gewoon pony's die makkelijk zijn terug te rijden zonder al te veel teugelhulp

iemand misschien tips?

Plaatje1990

Re: neus naar voren, stug in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:36

Ten eerste blijven rijden Lachen als jij al met spanning erop stapt met je paard dat gelijk dus lekker teugels loslaten en blijven rijden en flink in en uit ademen en laten zien dat je niet bang bent ... verder eerst heel goed losrijden dus met hele lichte druk op de teugels en zoo alle gangen rijden en veel figuren ... dan ga je veel overgangen rijden en als je merkt dat ze wat losser word dan oppaken en steeds iets meer gaan vragen Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:14

Je zegt dat je hem eerst voor tegenhoudt. Ik neem aan dat je druk op de teugels bedoelt.
Paarden zoeken druk op, dus wanneer je dat dan niet meer doet, zoekt hij de druk weer op door zelf te gaan trekken.
Dat is denk ik wat er gebeurt (wat ik opmaak uit je verhaaltje). Kan ook zijn dat ik t mis heb, want ik heb het natuurlijk niet gezien.
Als het is zoals ik denk, zou je hem eigenlijk als ie fris is dus niet tegen moeten houden, maar heel erg veel voltes moeten rijden (en andere figuren) zodat ie niet hard kán. Na een paar keer heeft ie dan als t goed is door dat zo hard gaan toch geen zin heeft.

Maar je kan het t beste aan een instructrice vragen die je ziet rijden Lachen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:36

vogletje, bedankt voor de goede tip, ik ga het vanavond meteen eventjes proberen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:32

Hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:47

Ook heel veel schakelen dmv schijnovergangen en overgangen. Veel achtjes en andere figuren rijden, stukje binnenstelling, stukje rechtstellen en dan weer stukje buitenstelling. Lekker aan het werk zetten, veel afwisseling.